• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4749 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱ مهر

دريايي با پلاستيك بيشتر از ماهي

سحر موسوي

آمار و ارقام مصرف پلاستيك و توليد زباله به روشني آينده‌اي را خبر مي‌دهند كه در درياها بيشتر از ماهي، پلاستيك خواهيم ديد و مساله قابل تامل اينجاست كه اين آينده چندان دور نيست، اگر رويه توليد، مصرف‌گرايي و آسيب‌رساني به محيط زيست را تغيير ندهيم و به همين صورت ادامه دهيم در ۲۰۲۴ شاهد وجود درياهايي خواهيم بود كه بيش از ماهي داراي پلاستيك هستند و امروز بيش از هر زمان ديگري زمان برخورد و تفكر مسوولانه است و جاي بسيار خوشحالي است كه برندهاي پيشرويي وجود دارند كه ۲۰ سال است در اين زمينه مشغول فعاليت، خلاقيت و نوآوري هستند. آديداس از اولين سال شكل‌گيري شاخص‌هاي پايداري «داو جونز» در سال ۱۹۹۹ جزيي از آن بوده و تا به امروز زيرساخت‌هاي زيادي براي توليد پايدار آماده كرده است.

 

توليد كفش پايدار

يكي از فعاليت‌هاي اين توليد‌كننده در زمينه مد پايدار، توليد كفش از زباله‌هاي پلاستيكي رهاشده در طبيعت بوده كه در سال گذشته بالغ بر ۱ ميليون جفت كفش پايدار به فروش رسانده و جالب است بدانيد كه هر كفش از امكان ورود ۱۱ بطري به اقيانوس جلوگيري مي‌كند.

 

كاهش مصرف

۱۰۰ درصد كتان مصرفي در اين شيوه، پايدار است كه باعث كاهش مصرف آب و مواد شيميايي مي‌شود.

 

كار عادلانه

از سال ۱۹۹۹ كه اين توليدكننده عضو اتحاديه حقوق بشر و كار عادلانه شده است نشان‌دهنده به‌كارگيري نيروهاي كار به روش عادلانه و با پرداخت حقوق منصفانه است.

 

نه به كيسه پلاستيكي

مدت‌هاست كه اين توليدكننده كيسه پلاستيكي را از تمامي شعبات رسمي خود در سراسر دنيا جمع‌آوري كرده است، تاكيد مي‌كنم شعبات رسمي! پس اگر جايي كيسه پلاستيكي ديديد به آديداس شك كنيد. علاوه بر اين برنامه‌ريزي به استفاده كامل از مواد بازيافتي براي بسته‌بندي محصولات تا سال ۲۰۲۱ هست و با توجه به تحقيقات و برنامه‌ريزي‌هايي كه در پيش دارد تا سال ۲۰۳۰ سي درصد از رد پا توليد كربن را كم خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون