• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4750 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲ مهر

شعله‌هاي جديد آتش كرونا در كشور برافروخته شده است

گروه اجتماعي | وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: به علت عدم رعايت پروتكل‌ها، شعله‌هاي جديد آتش كرونا در اقصي‌نقاط كشور برافروخته شده است. به گزارش ايرنا، سعيد نمكي، روز سه‌شنبه در پنجمين آيين پويش ره سلامت (بهره‌برداري از طرح‌هاي عمراني بهداشتي و درماني) افزود: موج دوم كوويد ۱۹ با همت مسوولان و مديران نظام سلامت و همه دستگاه‌ها مهار شد و به حداقل رسيد اما به علت عدم رعايت‌ها، در برخي قسمت‌ها دوباره شعله‌هاي جديد اين آتش را در كشور مي‌بينيم.
او گفت: بارها به مردم گفته‌ايم، اگر ۹۰ درصد مردم رعايت كنند و فقط ۱۰ درصد رعايت نكنند (كه هرگز به اين آمار نرسيده‌ايم) با حداقل‌ها، حداكثرها را زير سوال مي‌بريم. همكاران من در نظام سلامت بيش از اين نيازمند همراهي همگاني هستند.
او ادامه داد: به شهداي مدافع حريم، حرم و سلامت مردم درود مي‌فرستيم و اميدوارم هر چه زودتر با همت مردم بتوانيم با همراهي بيشتر بر اين بيماري فائق شويم و بتوانم در كنار مردم در استان‌ها حضور داشته باشم.
وزير بهداشت در مراسم افتتاح اين طرح‌هاي بهداشتي درماني گفت: در هفته دفاع مقدس هستيم، در روزهاي اول جنگ و حمله ناجوانمردانه بعثي‌ها به ايران در كنار مردم خوزستان بودم، از تلخ‌ترين خاطرات من اين است كه آوارگان آبادان و خرمشهر دچار تب ناشي از بيماري تيفوئيد بودند و از كودك تا سالمند دچار گرفتاري بيماري تب‌دار تيفوئيد بودند. من مقاله‌اي خوانده بوديم كه يك دارو براي كنترل اين بيماري موثر است از اين دارو استفاده شد و بعد از ۴۸ ساعت بيماري كنترل شد. همچنين اردوگاهي براي آوارگان خرمشهري ايجاد كرديم. يادمان باشد همه ما و نسل‌هاي ايران مديون مردم آبادان و خرمشهر هستيم و هر كاري براي مردم آبادان و خرمشهر كنيم كم كرده‌ايم. نمكي افزود: مردم خوزستان در زماني كه اسلحه نداشتند براي دفاع از مرز پرگوهر ايران، ايستادگي كردند و شهيد دادند. امروز هم در جنگ و مبارزه با كوويد۱۹ در صحنه هستند و با وجود اينكه در جريان كوويد۱۹ دشمنان تبليغ مي‌كردند در كرمانشاه، كردستان و استان خوزستان مردم رها شده‌اند، مسوولان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اين استان‌ها خوش درخشيدند و بر اين توطئه هم فائق آمديم. در اين مراسم، ۲۳ مركز بهداشتي و درماني با زيربناي ۲۶ هزار و ۹۳۵ مترمربع و با اعتباري بالغ بر ۲۹۸۰ ميليارد ريال در استان خوزستان، لرستان و كرمانشاه افتتاح شد. در طرح پويش ره سلامت قرار است تا فروردين سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بيمارستاني در قالب ۱۴۰۰ پروژه شامل دو هزار تخت ‌آي‌سي‌يو تا ۱۲ فروردين افتتاح شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون