• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4752 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر

خبر

رهبر انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت روز تجليل‌ از شهيدان‌ و ايثارگران:

گذشت زمان ياد شهيدان را  از خاطر ملت ايران نمي‌زدايد

پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به‌ مناسبت‌ روز تجليل‌ از شهيدان‌ و ايثارگران‌ دفاع‌ مقدس‌ كه عصر روز پنجشنبه توسط آقاي اوحدي، رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران در گلزار شهداي بهشت‌زهراي تهران قرائت شد، به اين شرح است: «گذشت زمان نتوانسته و هرگز نخواهد توانست ياد ارجمند شهيدان عزيز را از خاطر ملّت ايران بزدايد. اين لوح درخشان همواره مزين به عنوان شهادت و ياد شهيدان خواهد ماند. اين ذخيره تاريخي همواره به نسل‌هاي ما اميد و همّت و جرأت خواهد بخشيد تا گام‌ها به سمت هدف‌هاي والا را محكم و استوار بردارند و از دشمني شياطين و خناثان عالم نهراسند. جبهه عدل و حق با اين توان و آرايش الهي به پيروزي‌هاي بزرگ دست خواهد يافت، ان‌شاءالله.»

نتوانستيم از ظرفيت‌هاي ايران در توسعه و پيشرفت استفاده كنيم

معاون اول رييس‌جمهوري معتقد است كه نتوانستيم از ظرفيت‌هاي ايران آن‌طور كه بايد در توسعه و پيشرفت كشور استفاده كنيم و اين اشكال به ما مديران برمي‌گردد كه نتوانستيم خوب برنامه‌ريزي كنيم. به گزارش ايلنا، اسحاق جهانگيري بر همين اساس گفت: «توان كشور ايران بسيار زياد است و ما هم چند صباحي مسووليت داريم و بالاخره يك كارهايي برعهده‌مان هست. يك كارهاي اداري هست كه بايد انجام دهيم.» به گفته او، كارهاي ديگري نيز هست كه اگر انجام دهيم مي‌تواند ماندگار باشد. هم وزير و هم استاندار و هم بنگاه‌ها مي‌توانند آنها را انجام دهند. معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه ايران كشور بزرگ و قدرتمندي است، ادامه داد: «گاهي اوقات به دليل مشكلاتي كه وجود دارد در مورد ايران به گونه‌اي صحبت مي‌كنيم كه گويي خيلي كشور ضعيف و بي‌بنيه‌اي است و اين واقعا جفا است.» او معتقد است كه اين اشكال به ما مديران كشور بازمي‌گردد كه نتوانستيم خوب سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي كنيم كه اقتصاد كشور شكوفا باشد و هيچ كس در آن فقر و مشكلات اينگونه نداشته باشد.

انتقاد شديد يك كنشگر اصولگرا به نمايندگان مجلس يازدهم

وهاب عزيزي، فعال سياسي و تحليلگر اصولگرا در واكنش به خبر دريافت نيم‌بها و اقساطي خودروي دناپلاس از سوي نمايندگان مجلس، گفت: «خبر واگذاري خودرو دناپلاس به صورت اقساطي، با قيمت كاملا انقلابي و خارج از نوبت به نمايندگان مجلس آن هم در شرايطي كه مردم با افزايش روزافزون و روند صعودي قيمت خودرو مواجه هستند، فضاي رسانه‌اي كشور را در شوك فرو برد.» به گزارش ايلنا، او ادامه داد: «مطرح شدن چنين طرحي و حتي شايعه آن نيز جاي تامل دارد، ولي جاي تعجب ندارد. از اين جهت جاي تعجب ندارد كه نمايندگان مجلس يازدهم با راي حداقلي و بازي‌سازي وارد مجلس شدند، نه اقناع مردم و مشاركت حداكثري. اينها از پشتوانه آراي قوي برخوردار نيستند و به احتمال زياد در آينده باز هم شاهد رفتارهاي اين شكلي باشيم. اما چرا معتقدم كه اين مساله جاي تامل دارد؟ از اين جهت كه اين عزيزاني كه با شعار انقلابي‌گري وارد مجلس شده‌اند، حداقل اندكي صبر پيشه مي‌كردند تا تب شعارشان فروكش كند. بعد آن روي سكه را رو مي‌كردند.» دبيركل جبهه جهادگران ايران اسلامي در واكنش به سخنان يكي از نمايندگان كه گفته بود خودروي شاسي بلند نياز داريم، گفت: «زماني كه براي دو ره‌اي از كوه و كمر بالا مي‌رفتيد، مسير كوهستاني و صعب‌العبور نبود؟ سرنا و بوق شعار خدمت شماها پيش از انتخابات گوش فلك و خلق‌الله را به ستوه آورده بود و الان براي همان خدمتي كه وعده‌اش را داديد، بر مردم منت مي‌گذاريد كه سركشي به حوزه انتخابيه زحمت و هزينه دارد؟»

رد صلاحيت‌ها جامعه را از صندوق راي مايوس مي‌كند

مصطفي ‌درايتي، عضو اتحاد ملت معتقد است كه تداوم ردصلاحيت‌ها به معني تقابل با مردم است و همين موجب شده تا جامعه از صندوق راي مايوس شود. بنده هشدار مي‌دهم، اگر قرار باشد در انتخابات ۱۴۰۰ هم فضا براي رقابت مسدود شود، ممكن است با فاجعه‌ ملي‌ رويگرداني مردم از انتخابات روبه‌رو شويم. به گزارش اعتمادآنلاين، اين چهره سياسي با اشاره به فضاي سرد و آمار بسيار پايين مشاركت مردم در انتخابات مجلس يازدهم، توضيح داد: «براي گذر از اين شرايط دشوار، نظام بايد به مردم اعتماد كند و اگر دولت و مجلس و حتي دستگاه قضايي را كار‌آمد مي‌خواهيم، لازم است قواعدي كه در همه جهان تجربه شده را مو به مو اجرا كنيم. در واقع اگر انتخابات در فضاي رقابتي برگزار شود، در صورت انتخاب غلط، جامعه تاوان اشتباه خود را پس خواهد داد.» به گفته او، براي اينكه بتوانيم از شرايط دشوار عبور و در مسير توسعه و پيشرفت آرامش عمومي را محقق كنيم، چاره‌اي جز برگزاري انتخاباتي آزاد و رقابتي نداريم.

واكنش توييتري كدخدايي به تحريم قضات ايراني توسط امريكا

كدخدايي به تحريم دو تن از قضات ايران از سوي امريكا واكنش نشان داد. عباسعلي كدخدايي در واكنش به تحريم 2 تن از قضات كشور از سوي امريكا با مخاطب قرار دادن دونالد ترامپ در صفحه شخصي‌اش در توييتر با هشتگ جورج فلويد و نمي‌توانم نفس بكشم، نوشت:«در ادامه فشارها بر ايران، دونالد ترامپ تحريم‌هاي جديدي را بر قضات كشورمان وضع كرده است. آيا قوه قضايه ايران نيز مي‌تواند تحريم‌هاي مشابهي بر قاتلان سياهپوستان اين كشوركه هنگام دستگيري آنها را شكنجه كرده و بدون محاكمه به قتل مي‌رسانند، وضع كند؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون