• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4752 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر

خبرخوان

ادامه كاهش قيمت بليت هواپيما

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با اشاره به اينكه هم‌اكنون پروازهاي خارجي به ۲۰ مقصد خارجي انجام مي‌شود، گفت: با اضافه‌ شدن ايرلاين‌هاي داخلي و تعداد پروازها در مسيرهاي خارجي مانند تركيه، مسلما قيمت بليت هواپيما باز هم كاهش پيدا خواهد كرد. مقصود اسعدي‌ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي گفت: در حال حاضر پروازهاي خارجي ايرلاين‌هاي ايراني به ۲۰ مقصد افزايش يافته است و از ۱۲ مهرماه نيز پروازهاي آلمان (تهران-فرانكفورت) از سر گرفته مي‌شود. البته مذاكرات بسياري از سوي ايرلاين‌ها و مسوولان هواپيمايي ايران با كشورهاي مختلف در حال انجام است و در آينده تعداد كشورهايي كه پروازهاي مسافري از ايران از سر گرفته مي‌شود، افزايش خواهد يافت.

مشاغل اينترنتي دست دلالان را كوتاه كرد

يك كارشناس حوزه كار در ارزيابي مشاغل قابل راه‌اندازي در دوران كرونا اظهار كرد: معتقدم با توجه به بستري كه در حال حاضر در حوزه شبكه‌هاي اجتماعي وجود دارد، ايجاد و گسترش كسب و كارهاي اينترنتي در اين شرايط بهتر جواب مي‌دهد. حميد نجف با بيان اينكه بسياري از مشاغل اينترنتي در دوران كرونا به درآمدزايي رسيده‌اند، افزود: فروش اينترنتي چند حسن دارد ولي مهم‌ترين مزيت آن، كوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌گران است. شايد در نظام عرضه و تقاضا در بازار مجبور شويم كالايي را با چند دست واسطه و قيمت بالا خريداري كنيم ولي در فروش اينترنتي كالا بدون هيچ واسطه‌اي از توليد به دست مصرف‌كننده مي‌رسد و دست دلالان كوتاه مي‌شود.

رفع مشكلات بخش پايين‌دستي با عرضه فولاد در بورس

بر اساس آمارهاي قابل دسترسي كه در سايت بورس كالا ثبت شده، ميزان عرضه شمش فولاد در پنج ماهه امسال يك ميليون و ۱۶۲ هزار و ۹۲۹ تن بود، در حالي كه بر پايه اعلام انجمن توليد‌كنندگان فولاد ايران در چهار ماه نخست امسال حدود پنج ميليون و ۵۰۰ هزار تن شمش فولاد توليد شده و در عين حال بايد ماهانه حدود يك ميليون تن در بورس كالا عرضه مي‌شد. كاهش عرضه شمش فولادسازان در بورس كالا سبب شد تا نوردكاران در بخش پايين‌دستي زنجيره فولاد به دليل تامين نشدن مواد اوليه (شمش فولادي) با چالش روبه‌رو شوند. داريوش اسماعيلي، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در نخستين نشست هم‌انديشي اعضاي انجمن نوپاي نوردكاران فولادي ايران بر ضرورت الزام عرضه شمش فولادسازان در بورس كالاي ايران و برداشتن موانع و محدوديت براي نوردكاران تاكيد كرد.

از تحويل خودرو به نمايندگان مجلس اطلاعي ندارم

عباس تابش، رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اختيارات اين سازمان را محدود توصيف كرد و ضمن ارايه توضيحاتي درباره افزايش قيمت تخم‌مرغ و مواد پتروشيمي، از تحويل خودرو به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي توسط وزارت صمت اظهار بي‌اطلاعي كرد. يكشنبه هفته گذشته روح‌الله ايزدخواه، عضو كميسيون صنايع و نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در صفحه شخصي خود در اينستاگرام از تحويل خودروي دناپلاس اتومات توسط مجلس شوراي اسلامي به نمايندگان متقاضي خبر داده بود كه اين خبر با واكنش كاربران شبكه‌هاي اجتماعي مواجه شد. البته ماجرا وقتي توجه بيشتر افكار عمومي را به خود جلب كرد كه دو روز بعد نماينده قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي گفت: «من براي رفتن به مناطق كوهستاني و روستايي شاسي بلند مي‌خواهم، اگر اين ماشين را بفروشم با ۴۰۰ ميليون تومان اضافه هم نمي‌شود شاسي بلند خريد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون