• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4752 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر

ثبت‌نام ۴۳ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس با نامه فرمانداري

فرماندار تهران از ثبت‌نام ۴۳ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس با اخذ نامه از فرمانداري در سال تحصيلي جاري خبر داد.
«عيسي فرهادي»، فرماندار تهران در گفت‌وگو با ايلنا درباره تعيين تكليف نامگذاري برخي معابر پايتخت به نام «مهدي بازرگان» و «اعظم طالقاني» و اصرار اعضاي شوراي شهر بر اين نامگذاري‌ها گفت: بعد از مخالفت هيات تطبيق با اين نامگذاري‌ها، اين مصوبه براي دريافت نظر نهايي به شوراي مركزي حل اختلاف ارسال شده است.
او همچنين در اين باره ادامه داد: فرمانداري در بحث نامگذاري معابر دو مساله شامل «حساسيت جامعه نسبت به تغيير نام» و «نتيجه استعلام‌ها و بررسي دستگاه‌هاي مختلف» را مدنظر قرار مي‌دهد و در اين موضوع نيز فرمانداري با لحاظ همين مباحث و دريافت نتيجه استعلام‌ها مخالفت خود را با چنين نامگذاري اعلام كرده است.
 فرماندار تهران همچنين درباره صدور شناسنامه براي كودكاني كه مادر ايراني و پدر خارجي دارند، گفت: مرجع صدور شناسنامه ثبت‌احوال است، البته سوابق اين افراد در فرمانداري‌ها و استانداري‌ها بررسي مي‌شود، اما هنوز كسي براي بررسي سوابق به ما مراجعه نكرده است.
فرهادي در بخش ديگري از سخنانش گفت: دانش‌آموزان اتباع با نامه فرمانداري در مدارس ثبت‌نام كرده‌اند و تاكنون نزديك به ۴۳ هزار دانش‌آموز اتباع با اخذ نامه از فرمانداري موفق به ثبت‌نام در مدارس شده و مي‌توانند به تحصيل خود ادامه دهند. 
او درباره وضعيت شهر تهران با توجه به شروع فصل پاييز و همزماني بيماري‌هاي آنفلوآنزا و كرونا گفت: تنها راه مبارزه با كرونا بحث فرهنگ‌سازي درخصوص رعايت فاصله اجتماعي، استفاده از ماسك و جلوگيري از تجمعات است. پايان كرونا معلوم نيست و از طرفي زندگي مردم را نمي‌شود مختل كرد و مردم بايد كار كنند؛ لذا بايد در راه پيشگيري از بيماري كرونا فرهنگ‌سازي شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون