• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4755 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

خبر

اتحاديه اروپا خواستار تشكيل سريع دولت لبنان شد

جوزپ بورل، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در ارتباط با استعفاي مامور تشكيل كابينه لبنان از ادامه ماموريتش بيانيه‌اي صادر كرد. در اين بيانيه آمده است: اتحاديه اروپا با نااميدي و نگراني به استعفاي «مصطفي اديب»، نخست‌وزير مكلف و شرايطي كه به اين تصميم منتهي شد، توجه دارد. بورل افزود: رهبران لبناني بايد متحد شوند و براي تشكيل به‌موقع دولتي كه قادر باشد نيازها و خواسته‌هاي مشروع مردم لبنان را برآورده كند و به رسيدگي به چالش‌هاي حاد و متعدد لبنان به ويژه بحران‌هاي بشردوستانه، اجتماعي-اقتصادي و مالي، بحران همه‌گيري كرونا و بازسازي بيروت متعهد باشد، تمام تلاش خود را به كار بگيرند. تشكيل سريع دولت همچنين براي دستيابي به توافق مورد‌نياز با صندوق بين‌المللي پول ضروري است. در پايان اين بيانيه ادعا شده است: اتحاديه اروپا مجددا حمايت شديد و مستمر خود را از لبنان و مردم آن در جهات ثبات، امنيت، تماميت ارضي، حاكميت و استقلال سياسي اين كشور بيان مي‌كند.

برنامه‌ريزي دموكرات‌ها براي سناريوي تساوي آراي الكترال

نانسي پلوسي، رييس دموكرات مجلس نمايندگان امريكا قانونگذاران اين حزب را براي احتمال تساوي آراي الكترال كالج بين دو نامزد انتخابات پيش‌رو و در نتيجه محول شدن تصميم درباره نتيجه انتخابات به مجلس نمايندگان آماده مي‌كند. به گزارش نشريه امريكايي «پوليتيكو»، پلوسي روز گذشته در نامه‌اي به دموكرات‌هاي مجلس در اين خصوص هشدار داد و نوشت، چنين سناريويي هيات‌هاي نمايندگي هر يك از ۵۰ ايالت امريكا در مجلس را كه فقط يك راي در اين روند دارند، شامل مي‌شود و دموكرات‌ها را مجبور خواهد كرد استراتژي خود را پيش از سوم نوامبر (روز انتخابات) تغيير بدهند. پلوسي در اين نامه نوشت: قانون اساسي مي‌گويد يك نامزد بايد (راي) اكثريت هيات‌هاي نمايندگي ايالتي را براي پيروزي كسب كند و ما بايد اكثريت هيات‌ها را كسب كنيم يا مانع جمهوري‌خواهان از كسب اكثريت شويم.

لوكاشنكو: قرار به استعفا باشد  اول مكرون بايد استعفا كند

رييس‌جمهور بلاروس روز گذشته به صحبت‌هاي رييس‌جمهور فرانسه واكنش نشان داد. مكرون روز يكشنبه در مصاحبه با نشريه فرانسوي «ژورنال دو ديمانش» پيش از آغاز تور اروپايي خود به ليتواني و لتوني، خواستار بركناري لوكاشنكو از قدرت شد. بنا بر گزارش شبكه روسي «راشاتودي»، لوكاشنكو در واكنش به اين اظهارات رييس‌جمهور فرانسه تصريح كرد: اگر اعتقاد مكرون بر اين است كه سران كشورها به دنبال اعتراضات خياباني ‌بايد استعفا كنند، خودش بايد زماني كه معترضان موسوم به «جليقه‌ زردها» به خيابان‌هاي فرانسه آمدند، استعفا مي‌كرد. رييس‌جمهور بلاروس، مكرون را به عنوان يك «سياستمدار نابالغ» توصيف و به او توصيه كرد: «حواس خود را به اين سو و آن سو پرت نكن در عوض بر امور داخلي فرانسه متمركز شو. دست‌كم، شروع به حل مشكلات فراواني كه در كشورت روي هم انباشته شده، كن.»

مركل در بيمارستان به ملاقات ناوالني رفته بود

هفته‌نامه اشپيگل گزارش داد: صدراعظم آلمان در زماني كه الكسي ناوالني در بيمارستاني در برلين بستري بود به ملاقات اين سياستمدار اپوزيسيون روسيه رفته بود و اين نشان مي‌دهد كه او اين پرونده را با جديت دنبال مي‌كند. به گزارش ايسنا، نشريه اشپيگل بدون ذكر منابعش گزارش داد كه آنگلا مركل، صدراعظم آلمان به بيمارستان چريته در برلين كه الكسي ناوالني در آنجا تحت درمان قرار داشت، رفته بود. ناوالني ۳۲ روز در اين بيمارستان بستري بود. او ماه گذشته پس از بيمار شدن در جريان يك پرواز داخلي در روسيه براي درمان به برلين منتقل شد. سخنگوي صدراعظم آلمان واكنشي به اين گزارش نداشته است. ناوالني پس از بهبودي نسبي ۲۳ سپتامبر از بيمارستان چريته مرخص شد. دولت مركل مي‌گويد: نتايج آزمايش‌ها در آلمان، فرانسه و سوئد مشخص كرد كه او با عامل اعصاب «نوويچوك» مسموم شده بود و خواستار توضيح كرملين شده است. مسكو با رد هرگونه مداخله در اين حادثه، براي دسترسي به شواهدي كه اين موضوع را اثبات كند، تاكيد دارد.

اقدام به خودكشي مدير سابق ستاد انتخاباتي ترامپ

براد پارسكال، مدير سابق ستاد انتخاباتي دونالد ترامپ به خاطر اقدام به خودكشي در بيمارستان بستري شد. به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك، مشاور سياسي ترامپ كه تا ماه جولاي مدير ستاد انتخاباتي ترامپ بود به خاطر اقدام به خودكشي در بيمارستان بستري شد. به گفته سخنگوي پليس شهر «فورت لودرديل»، براد پارسكال، مدير سابق ستاد انتخاباتي ترامپ كه با اسلحه تهديد به خودكشي كرده بود، توسط پليس از اين اقدام منصرف و به بيمارستان منتقل شد. همسر او به پليس زنگ زده و خطر خودكشي پارسكال را اعلام كرده بود. پارسكال كه شخصيتي افراطي دارد اول تابستان و تنها چند ماه مانده به انتخابات رياست‌جمهوري امريكا از سوي ترامپ بركنار شد. همسر اين مقام سابق ستاد انتخاباتي ترامپ به پليس گفته او در خانه انواع سلاح‌ها را دارد و با يكي از آنها تهديد به خودكشي كرده است. هنوز مشخص نيست علت تصميم پارسكال براي خودكشي چه بوده اما به نظر مي‌رسد انتقادات شديد از برگزاري پر از اشتباه ميتينگ انتخاباتي ترامپ در شهر توسلا در اوكلاهاما، باعث چنين اقدامي ازسوي او شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون