• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4755 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

برندي كه دوست داره لباسش رو پس بديد

سحر موسوي

در راستاي فعاليت‌هاي مسوولانه برندهاي پوشاك و توليد پايدار، بعد از رعايت استانداردهاي اوليه هر يك از برندهاي دوستدار طبيعت، برنامه خاصي را درنظر گرفته‌اند. براي نمونه در يادداشت قبل از آديداس صحبت شد كه مجموعه‌ كفشي با پلاستيك‌هاي جمع‌آوري شده از سطح اقيانوس توليد كرده است و امروز در مورد سياست بازپس‌گيري آيلين فيشر صحبت خواهيم كرد. 
براي بسياري از ما پيش آمده كه بعد از انتخاب پشيمان شديم و بدون مصرف و گذشت زمان زياد، تصميم به پس دادن لباس‌مان گرفته‌ايم و مشكلات پس دادن يا حتي تعويض لباس را چشيده باشيم‌. جالب است بدانيد با وجود سياست ممانعت از پس گرفتن كالاي بسياري از برندهاي پوشاك، هستند توليدكنندگاني كه به راحتي پس مي‌گيرند و حتي براي اين پس گرفتن تبليغ هم مي‌كنند تا من و شما مصرف‌كننده را علاقه‌مند كنند. 
دست اول 
در مجموعه اين برند، به كالاهايي كه تازه توليد شده باشند با رعايت نهايت استانداردهاي پايداري، دست اول گفته مي‌شود. 
دست دوم 
به لباس‌هايي گفته مي‌شود كه در وضعيت مطلوب پس داده مي‌شوند و با انجام مراحل پاك‌سازي و نوسازي براي فروش مجدد آماده مي‌شوند. 
دست سوم
اين توليد‌كننده نه تنها لباس‌هاي سالم شما را پس مي‌گيرد بلكه با احداث دفتر بازطراحي از لباس‌هاي كهنه و آسيب ديده شما هم استقبال كرده و از پارچه‌هاي آنها بعد از انجام مرحله پاك‌سازي براي ساخت كوسن، زيورآلات و وسايل تزييني استفاده مي‌كند و پارچه‌هاي بسيار آسيب ديده و تخريب شده را براي توليد پارچه‌هاي نمدي به كار مي‌گيرد. 
سياست توليد، فروش و بازگشتي كه اميد است در آينده نه چندان دور در توليدكنندگان ايراني هم شاهد آن باشيم. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون