• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4756 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۹ مهر

خبر

توييت عجيب احمدي‌نژاد خطاب به آنجلينا جولي

محمود احمدي‌نژاد، رييس دولت نهم و دهم توييتي خطاب به آنجلينا جولي، بازيگر هاليوود نوشت. او در اين توييت ضمن اعلام موافقت با گفته‌هاي جولي درباره تبعيض بنيادين در جهان از تلاش و اتحاد براي اصلاح وضع جهان سخن گفته است. او در اين توييت نوشت:«با صحبت صريح شما درباره وجود تبعيض بنيادين در جهان موافقم. تبعيض، فقر، جنگ و ناامني محصول مديريت فعلي است كه بر قدرت‌طلبي و سلطه‌جويي استوار است. جامعه انساني نيازمند احترام، صحبت، همكاري و صداقت است. براي اصلاح وضع جهان همه با هم و متحد تلاش خواهيم كرد.»

طرح ساماندهي استخدام كاركنان دولت اعلام وصول شد

عضو هيات ‌رييسه مجلس شوراي اسلامي از اعلام وصول طرح ساماندهي استخدام كاركنان دولت خبر داد. به گزارش ايرنا محسن دهنوي، عضو هيات‌ رييسه مجلس در جلسه علني ديروز مجلس گفت:«طرح ساماندهي استخدام كاركنان دولت، الحاق يك بند به تبصره ۱۷ بودجه سال ۱۳۹۹، طرح تامين تكليف جانبازان اعصاب و روان فاقد مدرك باليني و طرح اصلاح آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي به صورت عمومي اعلام وصول مي‌شود.»

جنگ منتفي است

 

سردار سرلشكر حسين سلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران ديروز در بخشي از سخنان خود در صحن علني مجلس به مناسبت «هفته دفاع مقدس» با بيان اينكه ما امروز بسيار قدرتمنديم، گفت:«ملت ايران از اعتقاداتش پاسداري كرده است و من دست تك تكشان را مي‌بوسم. ما راه را از نظر نظامي بر دشمن بسته‌ايم و ظرفيت‌هاي غلبه بر او را در هر مقياسي از جنگ فراهم كرده‌ايم، ۴۰ سال است كه در عالم خارج از ذهنمان، بازي‌هاي جنگ قدرتمندي با دشمن انجام داده‌ايم.» به گفته او، گاهي در مقياس‌هاي كوچك اراده تاكتيكي خود را به دشمنان تحميل كرده‌ايم كه بازتابي از استراتژيكي اين ملت براي ايستادن در مقابل دشمن است. به گزارش خبرآنلاين، فرمانده كل سپاه پاسداران ادامه داد: «راه‌هاي نظامي بسته است، جنگ اساسا منتفي است، دشمنان زاويه نفوذ اقتصادي و جنگ رواني را باز كرده‌اند، اينجا ميدان جنگ، نقطه مركزي تلاش ماست بايد متمركز شويم.»

انتقاد از سكوت قاليباف در برابر توهين نمايندگان به روحاني

عليرضا معزي، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري در واكنش به توهين‌هاي برخي نمايندگان به رييس‌جمهوري از تريبون مجلس در حساب كاربري‌اش در توييتر نوشت:«بر نو رسيدگان و ميان‌مايگاني كه با بددهاني در جست‌وجوي ديده شدن هستند، حرجي نيست اما شگفتي از رييس و چهره‌هاي معتبرتر مجلس است كه با سكوت به شكل‌گيري بدعت شنيع فحاشي از تريبون مجلس مجال دادند.» او در ادامه نوشت:«اين بدعت با اهانت به روحاني شروع شد اما بعيد نخواهد بود آن روز كه ناسزاگويي از تريبون پارلمان، دامان سكوت‌كنندگان را بگيرد. در اين روزگار تلخ و جانفرساي جنگ و تحريم و بيماري حداقل در دشمني و انتقام‌گيري، جوانمرد باشيد».

مقابله با كرونا نيازمند تغيير الگوي بهداشتي جامعه است

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور بر لزوم تدوين الگوي مقابله با كرونا با تكيه بر آموزش‌هاي عمومي روانشناختي تاكيد كرد و گفت:«امروزه دشمنان با استفاده از فناوري‌هاي نوين و بهره‌گيري از متدولوژي روانشناختي يك جنگ‌شناختي تمام ‌عيار را به راه انداخته‌اند.» به گزارش ايسنا، سردار غلامرضا جلالي با بيان اينكه هدف اين عمليات تغيير فكر، ذهن و دستگاه محاسباتي مردم و مسوولان است، يادآور شد كه سازمان پدافند غيرعامل كشور در رويكرد جديد خود در تلاش است تا با ورود به حوزه‌هاي اجتماعي بسترهاي اجراي ماموريت خود در زمينه ارتقاي پايداري ملي و مديريت بحران را تسهيل كند. او با بيان اينكه نمونه بارز اهميت و نقش اثرات روانشناختي و تاب‌آوري رواني جامعه را در مورد پيشگيري و درمان بيماري كرونا شاهد بوديم، ادامه داد:«از همين رو يكي از محورهاي تفاهمنامه همكاري پدافند غيرعامل كشور و نظام روانشناسي به طراحي الگوي مفهومي مقابله بهداشتي با كرونا با تاكيد بر نقش آموزش‌هاي عمومي روانشناختي از طريق رسانه‌ها اختصاص دارد.»

تكذيب مداخله معاونت حقوقي رييس‌جمهور در ترخيص كالا

روابط عمومي معاونت حقوقي رييس‌جمهور در مورد اظهارنظر رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي واكنش نشان داد و آن را نادرست خواند. روابط عمومي معاونت حقوقي رييس‌جمهور درمورد اظهارنظر رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي واكنش نشان داد و آن را نادرست خواند. به گزارش ايسنا، روابط عمومي معاونت حقوقي رياست‌جمهوري گفت: درپي انتشار خبري در رسانه‌ها به نقل از رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي مبني بر اينكه معاون حقوقي رييس‌جمهور پيگير از مناطق آزاد هستند به اطلاع مي‌رساند معاونت حقوقي رييس‌جمهوري مطابق صلاحيت قانوني خود، در زمينه مورد اشاره ايشان نفيا يا اثباتا ورود و مداخله نداشته و اعلام نظر و اقدامي نكرده است همچون گذشته صرفا در مواردي كه نظر حقوقي و تخصصي اين معاونت خواسته شود يا مشكل حقوقي براي دستگاه‌هاي اجرايي در اين زمينه ايجاد شود نظر خود را اعلام مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون