• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4756 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۹ مهر

شيخ ابوبكر سلّه‌باف تبريزي، استادِ شمس

نشست «شيخ ابوبكر سلّه‌باف تبريزي، استادِ شمس» به صورت مجازي برگزار مي‌شود.
سي‌وپنجمين نشست از مجموعه درس‌گفتارهايي درباره‌ شمس تبريزي امروز چهارشنبه، نهم مهر ماه از ساعت ۱۱ صبح به اين موضوع اختصاص دارد كه با سخنراني محمد طاهري‌ خسروشاهي، مسوول مركز آموزش زبان فارسي به دانشجويان غيرايراني دانشگاه تبريز، به ‌صورت مجازي پخش خواهد شد.
درباره ابوبكر سلّه‌باف، در تذكره‌ها و كتاب‌هاي رجال اطلاعات زيادي وجود ندارد. اولين كسي كه از ابوبكر سلّه‌باف به عنوان پير شمس ياد كرده فريدون سپهسالار است و افلاكي نيز در مناقب به اين موضوع اشاره كرده است. خودِ شمس نيز بارها از شيخ ابوبكر به عنوان پير خود ياد كرده، البته صفت سلّه‌باف را براي او ذكر نكرده است، اما باتوجه به روايات افلاكي و سپهسالار مشخص مي‌شود كه منظورِ شمس از «شيخ ابوبكر»  در مقالات، همان شيخ ابوبكر سلّه‌باف تبريزي بوده است.
شمس با احترام فراوان از شيخ ابوبكر ياد كرده است. به اعتقاد شمس، شيخ ابوبكر سلّه‌باف به حد مستي از خدا رسيده بود و داراي درك والايي بود كه اگر كسي چون مولانا، براي او وعظ مي‌كرد، چنان به عمق آن پي مي‌برد كه طاقت شنيدن نداشت.
علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به صفحه‌ اينستاگرام مركز فرهنگي شهر كتاب به نشاني Instagram/bookcityculturalcenter اين درس‌گفتار را به صورت زنده مشاهده كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون