• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4758 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۲ مهر

خبر

برگزاري تجمع در چند شهر ايران در حمايت از ترك‌هاي آذربايجان

به دنبال وقوع جنگ آذربايجان و ارمنستان بر سر مناقشه قره‌باغ با توجه به قرابت فرهنگي و قوميتي مردم آذربايجان شرقي و تبريز با آن‌ سوي مرزها به ‌ويژه قره‌باغ روز پنجشنبه فراخواني براي تجمع در فضاي مجازي براي حمايت از تماميت ارضي جمهوري آذربايجان منتشر شد و در همين راستا چند تجمع در شهرهاي مراغه، نقده، تبريز، اروميه، اردبيل، زنجان، مشكين‌شهر و تهران برگزار شد كه طي آن تجمع‌كنندگان ضمن تاكيد بر آزادسازي قره‌باغ و سر دادن شعارهايي عليه دولت ارمنستان براي شركت در جنگ ميان آذربايجان و ارمنستان اعلام آمادگي كردند. براساس گزارش خبرگزاري فارس، عليار راستگو معاون سياسي- امنيتي استانداري آذربايجان شرقي درباره اين تجمعات چنين توضيح داد:«روز پنجشنبه فراخواني به‌ منظور تجمع در فضاي مجازي براي حمايت از تماميت ارضي جمهوري آذربايجان منتشر شده بود كه اين تجمع با تدبير پليس، مديريت و تجمع‌كنندگان متفرق شدند. تجمع به‌ شكل مسالمت‌آميز در ميدان نماز تبريز براي ساعتي برگزار و تمام شد.» همزمان اما اخباري غيررسمي حكايت از آن دارد كه برخي افراد حاضر در اين تجمعات بازداشت شده‌اند كه البته تا زمان نگارش اين خبر هيچ مسوول و نهاد رسمي نسبت به آن واكنش نشان نداده و صحت آن را تاييد يا رد نكرده است.

 

۶ سال و ۴ ماه حبس براي امام‌ جمعه اهل سنت

دادگاه ويژه روحانيت مشهد، فضل‌الرحمن كوهي، امام‌ جمعه اهل سنت يكي از مناطق سيستان و بلوچستان را كه به برخورد با معترضان آبان ‌ماه 98 اعتراض كرده بود به 6 سال و 4 ماه زندان محكوم كرد. براساس اخبار منتشر شده در فضاي مجازي، يكي از اعضاي مدرسه ديني «انوارالحرمين» كه فضل‌الرحمن كوهي مديريت آن را برعهده داشت، گفته است كه مولانا فضل‌الرحمن كوهي در تماسي تلفني خبر داد كه دادگاه اين حكم را به او ابلاغ كرده است. اين روحاني سني ‌مذهب هفتم آذر ماه ۹۸ و مدتي پس از سخنانش درباره برخورد با معترضان آبان ‌ماه 98 بازداشت شد.

 

روايت واعظي از نقش صدا و سيما در اطلاع‌رساني عملكرد دولت

رييس ‌دفتر رييس‌جمهوري معتقد است كه اگر اراده بهتري از طرف دولت و همكاري نزديك‌تري از صداوسيما را شاهد باشيم، مردم بيشتر در جريان عملكرد دولت قرار مي‌گيرند. به گزارش برنا، محمود واعظي گفت:«دولت فقط شخص رييس‌جمهوري نيست بلكه مجموعه بزرگي از استانداران، فرمانداران، معاونان و وزراست و اين طيف گسترده همگي بايد با مردم صحبت كنند، اينكه فقط تعدادي محدود با مردم صحبت كنند، كافي نيست.» او به اين پرسش كه آيا دولت براي گفت‌وگوي مستقيم وزرا با مردم با صداوسيما رايزني نمي‌كند، چنين پاسخ داد:«رييس صداوسيما عضو دولت است و با وزرا ارتباط نزديكي دارد؛ مردم بايد بيشتر از عملكرد دولت بدانند. به دولت انتقاد مي‌شود كه اطلاع‌رساني كم صورت مي‌گيرد اما دولت مرتبا اين كار انجام مي‌دهد ولي اطلاع‌رساني در سايت‌ها، روزنامه‌ها و فضاي مجازي اثري به اندازه اطلاع‌رساني در صداوسيما ندارد، اگر تصميم صداوسيما به عنوان رسانه‌اي ملي و سراسري اين‌گونه باشد كه بخواهد بازتاب‌دهنده عملكرد و سياست‌هاي دولت باشد به آساني مي‌تواند اين كار را انجام دهد.»

 

۳۵۰ هزار شغل در سال آينده ايجاد مي‌شود

رييس مركز آمار ايران پس از انتشار آمار گزارش نيروي كار در بهار ۹۹ اعلام كرد كه ۲ ميليون نفر از بازار كار خارج شدند و ۱.۵ ميليون نفر از شاغلان كم شده است. جواد حسين‌زاده گفته بود كه بررسي نتايج حاكي از مشهود بودن اثر كوويد-۱۹ بر بازار كار كشور در فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال قبل است و مطابق اين نتايج، جمعيت غيرفعال كشور افزايش و جمعيت شاغل و بيكار كشور با كاهش ملموسي مواجه شده است. به گزارش تسنيم بر همين اساس علي ربيعي، سخنگوي دولت با اشاره به اينكه كرونا يك و نيم ميليون ايراني را بيكار كرد، گفت:«در شوك نخست كرونا دست‌كم يك ميليون و ۶۰۰ هزار شغل دچار آسيب شد و يك ميليون و ۳۰۰ هزار شغل در معرض تهديد قرار گرفت و در پي آن يك ميليون و۵۰۰ هزار نفر هم از كار بيكار شدند.» او با اشاره به اينكه دولت تا سال آينده با صرف حدود ۲۱ هزار ميليارد تومان بستر را براي ۳۵۰ هزار فرصت شغلي ايجاد مي‌كند، ادامه داد:‌«هم‌اكنون دست‌كم يك ميليون و۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بيمه بيكاري قرار گرفته‌اند و به محض تغيير وضعيت كرونا از حالت قرمز به عادي و گشايش‌هاي اقتصادي اين تعداد نيرو آمادگي دارند به محل كارشان بازگردند.»

 

هر گونه تهديدي را در نطفه خفه خواهيم كرد

سرتيپ محمد محمودي، معاون اجرايي ارتش جمهوري اسلامي با تاكيد بر اينكه در دوران دفاع مقدس سيم خاردار به ما نمي‌دادند و مهمات ما محدود بود، گفت:«امروز ما انواع موشك‌ها، هواپيماها، بالگردها، توپخانه و... را خودمان مي‌سازيم.» به گزارش ايلنا، او تاكيد كرد:«ما امروز روي پاي خودمان ايستاده‌ايم و توان رزمي بالايي داريم و اگر تهديدي رخ دهد، آن را در نطفه خفه خواهيم كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
کارتون
کارتون