• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4758 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۲ مهر

مركز تهران در قرق دوچرخه‌ها درآمد

گروه اجتماعي|رييس ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهر تهران از درخواست بيش از 300 شهروند حاضر در همايش گردشگري پاك براي فراهم‌سازي زيرساخت‌هاي تردد با دوچرخه در پايتخت خبر داد. 
حجت نظري در مراسم گردشگري پاك كه در آستانه هفته تهران و روز جهاني گردشگري با حضور حسن خليل‌آبادي ديگر عضو شوراي شهر و به وسيله دوچرخه و اتوبوس برقي در مركز پايتخت برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز بيش از 300 نفر از شهروندان تهراني و فعالان سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهر تهران مسير گردشگري پاك را با دوچرخه، اسكوتر و اتوبوس برقي طي كردند. اين رويداد يك رويداد با چند هدف خاص بود كه در يك مسير گردشگري، تفريحي و ورزشي و با توجه به محيط زيست اجرا شد. 
او همچنين در بخش ديگري از سخنان خود افزود: اين برنامه گردشگري از ساختمان تاريخي افشار كه محل ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهر تهران بود، آغاز شد. خانه افشار از بناهاي ثبت ملي شده متعلق به دوره قاجار است. در ادامه با بازديد از ساختمان تاريخي دانشگاه خوارزمي كه ثبت ملي شده و جزو آثار مفاخر معماري كشور است، دوچرخه‌سواران به كليساي تاريخي ارتدوكس يوناني رفتند. اين كليسا يكي از بناهاي واجد ارزش شهر تهران است كه به واتيكان كوچك مشهور است. 
 نظري با بيان اينكه در ادامه اين مسير به ورزشگاه شهيد شيرودي يا همان امجديه سابق كه اولين ورزشگاه تهران است، رفتيم، گفت: حضور در فضاي ورزشگاه شيرودي براي بسياري از زنان داراي جذابيت بود، يكي از نكاتي كه هنگام بازديد از ورزشگاه شيرودي مطرح شده، درخواست براي فراهم شدن شرايط حضور زنان در ورزشگاه‌ها بود كه معتقدم درخواست به جايي است و اميدوارم با پايان همه‌گيري كرونا و بازگشت تماشاگران به ورزشگاه زنان هم امكان حضور در ورزشگاه و سكوهاي مخصوص را داشته باشند. 
رييس كميته مشاركت‌هاي شوراي شهر تهران ادامه داد: در ادامه مسير از خانه ملك‌الشعراي بهار و موزه خوشنويسي بازديد شد. متاسفانه خانه ملك‌الشعراي بهار در اختيار نهادي بود كه رايزني‌هاي ما براي بازيد از آن با مخالفت روبه‌روشد. نقطه آخر اين مسير گردشگري موزه خوشنويسي از ديگر بناهاي ثبت ملي شده پايتخت بود. تمام اين بازديدها با حضور راوي و راهنماي گردشگري همراه بود.
نظري ادامه داد: در پايان اين بازديد كه تمام مسير آن با دوچرخه و اتوبوس برقي طي شد بيش از 300 نفر از شهروندان و فعالان سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهر تهران كه در اين همايش حضور داشتند، درخواست خود از شهردار تهران براي مناسب‌سازي معابر پايتخت و تامين زيرساخت‌هاي براي تردد دوچرخه را مطرح كردند كه اين درخواست به زودي به شهردار تهران تحويل داده خواهد شد. من هم به عنوان رييس كميته ورزش شوراي اسلامي شهر تهران تاكيد كردم كه اين موضوع را پيگيري خواهم كرد. 
او با بيان اينكه اميدوارم قرق شهر با دوچرخه به ويژه در ساعات كم‌ترافيك و روزهاي تعطيل ادامه داشته باشد، گفت: چنين اقداماتي از جمله مصاديق تحقق شهر شاد و ارتقاي نشاط اجتماعي است و تجربه امروز نشان داد كه هيچ گره ترافيكي خاصي نيز با تردد دوچرخه‌ها در شهر ايجاد نخواهد شد.
نظري با بيان اينكه تمام پروتكل‌هاي بهداشتي مربوط به كرونا در اين برنامه رعايت و اقدامات در فضاي باز انجام شد، از همكاري معاونت حمل و نقل شهرداري تهران، مجموعه برج ميلاد، شهرداري منطقه هفت، پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ و سازمان اورژانس تهران و شهروندان و سمن‌هاي حاضر در اين رويداد قدرداني كرد.
در اين مراسم كه با استقبال خوب شهروندان همراه شد، حسن خليل‌آبادي رييس كميته گردشگري شوراي شهر تهران و برزين ضرغامي رييس سازمان زيباسازي شهرداري تهران نيز حضور داشتند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون