• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4759 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۳ مهر

كرونا كسب و كار زنان سرپرست خانوار را كساد كرد

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: مسائلي مانند تحريم و كرونا بسياري از كسب‌و‌كارها را دچار مشكل كرده و كسب‌وكار زنان سرپرست خانوار نيز مانند ديگر كسب‌و‌كارها دچار ركود و مشكل شده و در اين زمينه نياز به همكاري بيشتر خيران داريم.
حبيب‌الله مسعودي فريد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بسياري از زنان سرپرست خانوار در كار تهيه غذاي خانگي فعال بودند اما به دليل شرايط كرونا، مردم خيلي سخت محصولات غذايي باز را تهيه مي‌كنند و كمتر از اين غذاها مصرف مي‌كنند و هرچند كرونا براي همه مردم چالش ايجاد كرده اما اين مشكلات براي مددجويان بهزيستي ملموس‌تر و محسوس‌تر است. او در پاسخ به اين سوال كه آيا شرايط اقتصادي كنوني، آمار مددجويان بهزيستي از جمله زنان سرپرست خانوار را افزايش داده است، گفت: افزايش آماري در اين گروه نداشته‌ايم اما نيازهاي اقتصادي اين گروه افزايش يافته است؛ تورم در همه كلان‌شهرها موجب شده تا تعداد مراجعات مددجويان تحت پوشش بهزيستي به اين سازمان افزايش يابد. معاون بهزيستي ادامه داد: تعدادي از مددجويان در تامين اجاره خانه خود دچار مشكل شده‌اند و بهزيستي از طريق منابع خود با  يا خيرين يا از طريق بانك‌ها و وام كم‌بهره، مشكلات آنها را رفع مي‌كند اما به ‌هرحال گروه‌هاي دهك‌هاي پايين درآمدي، بيشتر با اين مسائل روبه‌رو هستند. 
مسعودي فريد تصريح كرد: طي چند سال گذشته ميزان مستمري مددجويان چه از محل اعتبارات سازمان و چه از محل هدفمندي يارانه‌ها در مقطعي ۳.۶ برابر افزايش داشت اما مسائل اقتصادي دروني و بيروني موجب شد تا اين ميزان افزايش مستمري، معني‌دار نباشد. او تاكيد كرد: بهزيستي با افزايش مستمري و توانمندسازي خانواده‌ها به استقلال آنها كمك مي‌كند. اين سازمان از بنياد مستضعفان براي پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجويان خود كمك مي‌گيرد اما به‌رغم همه اين تلاش‌ها، اين پول‌ها كفاف زندگي مددجويان را نمي‌دهد و نياز است كه اين گروه‌ها مورد حمايت بيشتري قرار بگيرند. معاون بهزيستي با بيان اينكه تحريم، كرونا و گراني بازار داخلي كشور و همچنين مديريت منابع از دغدغه‌هاي بهزيستي و از علل فشار به معيشت مددجويان است، يادآور شد: اكنون ۲۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزيستي قرار دارند كه با احتساب خانواده آنها، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر مي‌شوند كه مستمري دريافت مي‌كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون