• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4759 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۳ مهر

خبر

دستگيري عوامل حادثه تروريستي نيكشهر

روابط عمومي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه از دستگيري عوامل حادثه به شهادت رساندن سه مدافع وطن در نيكشهر خبر داد. در بيانيه‌اي كه از سوي اين نهاد نظامي در خبرگزاري مهر منتشر شده، به جزييات اين اقدام اشاره چنداني نشده اما آمده است كه «با پيگيري و انجام اقدامات ويژه اطلاعاتي و عملياتي رزمندگان قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه عوامل اصلي حادثه مورخ هشتم مهرماه سال جاري كه منجر به شهادت سه نفر از پاسداران انقلاب اسلامي و مجروح شدن يك نفر ديگر شده بودند، دستگير شدند.»

انتقال پايتخت شايد در مجلس دوازدهم

چندوقتي هست بحث انتقال پايتخت سياسي-‌ اداري جمهوري اسلامي از تهران به يكي ديگر از كلان‌شهرهاي ايران دوباره به رسانه‌ها كشيده شده و برخي نمايندگان مجلس يازدهم از عزم خود براي تحقق اين مهم سخن به ميان آورند ولي از قرار معلوم اين طرح در مجلس يازدهم نيز همچون مجالس نهم و دهم راه به جايي نخواهد برد؛ چنان‌كه روز گذشته فاطمه مقصودي، عضو ناظر مجلس در شوراي ساماندهي سياسي و اداري ايران در اظهاراتي كه خبرگزاري خانه ملت آن را منتشر كرد، درباره گمانه‌زني‌هاي مطرح شده گفت كه «تحقق اين امر ضمن تمركززدايي موجب تسهيل در امور جاري مي‌شود اما ساز و كار انتقال پايتخت بايد مشخص باشد. همه موافق انتقال پايتخت سياسي، اداري، اقتصادي و فرهنگي هستيم اما قبل از اقدام، نياز به مطالعات دارد. به همين دليل نمي‌توان به صورت فوري تصميمي را اتخاذ و شتاب‌زده عمل كنيم. اگر انتقال پايتخت از تهران به مكاني ديگر در گذشته انجام نشده، دليل آن عدم همت لازم در اين زمينه است.» عضو كميسيون شوراهاي مجلس همچنين تاكيد كرد: «در صورتي مي‌توان انتقال پايتخت را به نتيجه رساند كه به خوبي مطالعه و كارشناسي انجام شود و در بلندمدت مي‌توان انتظار اتفاقات مثبتي را داشت و گمان نمي‌كنم حتي انتقال پايتخت به عمر مجلس يازدهم قد دهد. موضوع انتقال پايتخت سياسي و اداري تاكنون به صورت جدي در مجلس يازدهم و كميسيون امورداخلي كشور مطرح نشده اما احتمال ورود اين كميسيون به طرح انتقال پايتخت وجود دارد اما هنوز جدي نشده است.»

واكنش مشاور روحاني به سفرهاي استاني قاليباف

محمدباقر قاليباف از زمان انتخابش به عنوان رييس يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تاكنون چندين و چند سفر استاني تحت‌عنوان «نظارت ميداني» انجام داده و جمعه هفته گذشته نيز در سفري از پيش هماهنگ‌نشده به مازندران سفر كرد و همزمان انتقادات تند و تيزي را نسبت به سبك و سياق پيشبرد امور اقتصادي توسط مسوولان دولتي به زبان آورد. حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهوري در همين راستا بدون نام بردن از قاليباف، سفرها و اظهارات او را انتخاباتي توصيف و در حساب توييتري خود نوشت: «سفرها را چند ماه زود شروع نكرده‌ايد؟! اين سفرها براي ديدن است يا ديده‌شدن؟ اين سفرها نظارتي است، زيارتي است، نمايشي است يا انتخاباتي؟»

انتصاب 4 فرماندار جديد در 3 استان

عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور جمهوري اسلامي كه هم در مجلس به نسبت معتدل دهم و هم در مجلس اصولگراي يازدهم با مخالفان در نوع خود پروپاقرصي مواجه است و همواره تلاش‌هايي براي استيضاحش در جريان است، روز گذشته در احكام جداگانه‌اي «ابراهيم امامي، محمدمهدي مظفري، محمدحسين شاه‌كوئي و سيدمهدي طلايي مقدم» را به ترتيب به عنوان «فرمانداران شهرستان‌هاي پارس‌آباد، رودسر، تالش و بافق» منصوب كرد. در حكم وزير كشور خطاب به 4 فرماندار تازه منصوب‌شده، آمده است: «به موجب اين احكام و بنا به پيشنهاد استانداران اردبيل، گيلان و يزد به سمت فرمانداران شهرستان‌هاي پارس‌آباد، رودسر، تالش و بافق منصوب مي‌شويد. اميد است با اتكال به خداوند متعال و در چارچوب وظايف مصوب در راستاي تحقق اهداف و آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و سياست‌هاي دولت تدبير و اميد و پيروي از منويات رهبر انقلاب موفق باشيد.»

تهديدها عليه ايران در نطفه خفه خواهد شد

معاون اجرايي ارتش جمهوري اسلامي در اظهاراتي به برخي مطالب مطرح شده عليه ايران واكنش نشان داد و با يادآوري قدرت نظامي جمهوري اسلامي، از مقابله با اقداماتي كه امنيت مردم را به خطر مي‌اندازد، خبر داد. محمود موسوي در اظهاراتي كه خبرگزاري ايسنا آن را منتشر كرد، با بيان اينكه «با بهره‌گيري از تجربيات دفاع مقدس توانستيم از توانمندي خوبي برخوردار شويم و متخصصان ارتش توانايي‌هاي نظامي آجا را افزايش داده‌اند و اين يك موفقيت بزرگ است»، اظهار كرد: «در دوران دفاع مقدس سيم خاردار به ما نمي‌دادند و مهمات ما محدود بود اما امروز ما انواع موشك‌ها، هواپيماها، بالگردها، توپخانه و... را خودمان مي‌سازيم. ما امروز روي پاي خودمان ايستاديم و توان رزمي بالايي داريم و اگر تهديدي رخ دهد آن را در نطفه خفه خواهيم كرد.» او گفت كه «امسال نمايشگاه ملي دفاع مقدس داراي دستاوردهاي بسيار خوبي در همه زمينه‌هاي علمي، فرهنگي و نظامي بود. يادآوري ايام‌الله دفاع مقدس ما را از تاريكي‌ها به سوي روشنايي‌ها هدايت مي‌كند و بزرگ‌ترين سرمايه ما دفاع مقدس است كه موجب تثبيت و اعتلاي انقلاب اسلامي شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون