• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4764 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر

رييس كميسيون اصل 90 مجلس يازدهم از بازداشت رييس اصولگراي اين كميسيون در مجلس نهم خبر داد

بازداشت نماينده پيشين

پايان دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي چندان بي‌حاشيه نبود. بيش از 70 نفر از نمايندگان اصلاح‌طلب و اصولگرا با حكم شوراي نگهبان از حضور در يازدهمين دوره انتخابات پارلمان باز ماندند و در نتيجه انتخاباتي بي‌رقيب انتخاباتي ميان اصولگرايان و اصولگرايان برگزار شد. انتخاباتي درون‌گروهي كه كنار هزار و يك معضل اقتصادي و سياسي و اجتماعي در شرايطي منجر به ثبت كمترين ميزان مشاركت در تاريخ جمهوري اسلامي شد كه تا 2 سال پيش از آن بسياري از واجدان شرايط نه ‌تنها خود پاي صندوق‌هاي راي حاضر شدند بلكه به اصطلاح تحريمي‌ها را نيز به حضور در انتخابات تشويق مي‌كردند. چرايي چرخش افكار عمومي و نااميدي آنان از صندوق‌هاي راي، مبحثي جداست اما شوراي نگهبان براي دفاع از خود و ثبت ركورد بيشترين رد صلاحيت در يك دوره انتخابات، تخلفات اقتصادي را به عنوان حجت به افكار عمومي معرفي كرد. هر چه زمان بيشتر گذشت اما مشخص شد كه اكثر قريب به اتفاق اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار به‌ واسطه اقدامات و اظهارات سياسي‌شان از حضور در انتخابات مجلس يازدهم بازمانده‌اند ولي در اين ميان اوضاع براي اصولگرايان و البته برخي از اعضاي فراكسيون اميد به شكلي ديگر بود.
همين چندي پيش بود كه سخنگوي قوه قضاييه پس از اظهارات مصطفي ميرسليم درباره پرداخت رشوه 60 ميليارد توماني براي لغو تحقيق و تفحص از شهرداري تهران در زمان مديريت قاليباف از بازداشت يك نماينده مجلس دهم در ارتباط با همين پرونده خبر داد. حالا و با گذشت چند ماه از آن ماجرا، نصرالله پژمانفر در قامت رييس كميسيون اصل 90 مجلس و البته از جمله پايداري‌هاي پارلمان در اظهاراتي كه از برنامه تلويزيوني «دست خط» پخش شده، خبر از بازداشت يكي از نمايندگان مجلس دهم داد و در پاسخ به پرسشي درباره روساي سابق كميسيون اصل 90 مجلس و سوءاستفاده آنان از جايگاه‌شان اظهار كرد:«اينها را بايد دستگاه‌هاي امنيتي پاسخ دهند ولي يكي از افرادي را داريم كه چند روز قبل شنيدم، ايشان دستگير شدند و كارهاي اين‌چنيني انجام مي‌دهند.» انتشار اين اظهارات موجي از گمانه‌زني‌ها را در شبكه‌هاي اجتماعي ايجاد كرد ولي روز گذشته و به فاصله حدود 24 ساعت پس از اعلام خبر بازداشت يكي از نمايندگان مجلس دهم ابتدا خبرگزاري فارس و در ادامه چند منبع رسانه‌اي ديگر با استناد منابع‌شان نوشتند كه فرد مدنظر پژمانفر، «محمدعلي پورمختار» رييس كميسيون اصل 90 مجلس نهم بوده است. جالب آنكه منبعي كه فارس به نقل از او از پورمختار به اين عنوان نام برده بود، كسي نبود جز نصرالله پژمانفر.
پورمختار كه در مجلس دهم با توصيه علي لاريجاني، رييس وقت پارلمان، راهي كميسيون حقوقي و قضايي شده بود درحالي اكنون به ‌گفته پژمانفر در بازداشت نيروهاي امنيتي است كه پيش از اين هم شايعاتي مبني بر بازداشتش منتشر شده بود كه البته اوايل شهريور ماه 98 دادستان وقت تهران اين مطالب را تكذيب كرد. پورمختار كه از سال 90 به بعد لباس نظامي‌اش را با درجه سرداري كنار گذاشته و راهي «بهارستان» شده بود براي حضور در مجلس يازدهم نام‌نويسي كرد ولي همچون بسياري از كانديداهاي اصلاح‌طلب و البته برخي اصولگرايان با مهر ردصلاحيت شوراي نگهبان بر كارنامه‌اش از حضور در رقابت انتخاباتي باز ماند و حالا بايد منتظر ماند و ديد قوه قضاييه در روزهاي آينده درباره بازداشت او اطلاعات تكميلي را منتشر خواهد كرد يا براي دومين بار اخبار منتشر شده عليه اين رييس اسبق كميسيون اصل 90 تكذيب خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون