• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4764 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر

كتابي از والتر بنيامين راهي بازار نشر شد

راهيابي دو فيلم ايراني به «سينه كيد» آمستردام

«والتر بنيامين» و «اميلي ديكنسون» در بازار كتاب
ترجمه كتاب‌هاي «والتر بنيامين» نوشته ديويد فريس و «اميلي ديكنسون» نوشته وندي مارتين از مجموعه «مقدمه كيمبريج» منتشر شد. به گزارش ايسنا، «والتر بنيامين» با ترجمه زانيار ابراهيمي در ۲۶۳ صفحه و با قيمت ۳۰ هزار تومان و «اميلي ديكنسون» با ترجمه مريم سربندي‌فراهاني در ۲۳۶ صفحه و با قيمت ۳۹ هزار تومان توسط انتشارات علمي و فرهنگي منتشر شده است. در معرفي ناشر از اين دو كتاب آمده است: ديويد فريس، نويسنده «والتر بنيامين» در مقدمه كتاب ضمن اشاره بر گستردگي و تنوع حوزه‌هاي مورد مطالعه بنيامين تاكيد كرده است كه در اين كتاب بيشتر بر متوني تمركز كرده كه تفكر انتقادي والتر بينامين را شكل داده است. كتاب ضمن بررسي برخي از مهم‌ترين نوشته‌هاي والتر بنيامين، در فصل اول و دوم زندگي و زمينه‌هاي اجتماعي را كه در آن مي‌زيسته نيز مورد بررسي قرار داده است. وندي مارتين، نويسنده كتاب «اميلي ديكنسون»، استاد ادبيات و مطالعات امريكايي دانشگاه كلرمونت است و در توضيح كتاب و در مقدمه نوشته است: كتاب حاضر به زندگي، آثار، بسترهاي اجتماعي و سياسي دوران زندگي ديكنسون و نقد آثار او از نگاه منتقدان برجسته معاصر و منتقدان كنوني مي‌پردازد.اين دو كتاب از مجموعه كتاب‌هاي «مقدمه كمبريج» بر نام‌آوران ادبيات و انديشه است. كتاب‌هايي كه توسط انتشارات دانشگاه كمبريج و براي دانشجويان ادبيات تاليف شده است و تلاش دارد در هر مجلد به زباني ساده و روان انديشمندان، شاعران و نويسندگان را معرفي كند. پيش‌تر از همين مجموعه «فيتز جرالد»، «ميشل فوكو»، «مارسل پروست»، «والت ويتمن»، «ساموئل بكت»، «جوزف كنراد»، «ويرجينيا ولف»، «چخوف»، «ميشل فوكو» و «هرمان ملويل» توسط انتشارات علمي و فرهنگي روانه بازار شده است.
راهيابي دو فيلم ايراني ديگر به «سينه كيد» آمستردام
دو اثر به فيلم‌هاي ايراني حاضر در سي و چهارمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان «سينه كيد» آمستردام اضافه شد.به گزارش ايسنا، فيلم «اقيانوس پشت پنجره» ساخته بابك نبي‌زاده و «دوچ» به كارگرداني امير مشهدي عباس در بخش نمايش‌هاي ويژه (ScreeningClub) اين رويداد سينمايي روي پرده مي‌روند. پيش از اين «قدم يازدهم» ساخته مريم كشكولي‌نيا در بخش رقابت بين‌المللي انيميشن‌هاي كوتاه و «بادبادك‌ها» ساخته سيدپيام كريمي نيز در بخش رقابت بين‌المللي فيلم‌هاي كوتاه به نمايندگي از سينماي ايران در اين رويداد سينمايي پذيرفته شده بودند. سي و چهارمين جشنواره فيلم، تلويزيون و رسانه‌هاي جديد «سينه كيد» كه بزرگ‌ترين رويداد بين المللي ويژه كودكان و نوجوانان ۴ تا ۱۴ سال است از تاريخ ۷ تا ۲۳ اكتبر ۲۰۲۰ (۱۶ مهر تا ۲ آبان) در شهر آمستردام هلند و به صورت مجازي برگزار خواهد شد.
عكس‌ها و نقاشي‌هاي كودكان بر ديوارهاي شهر نصب شد
همزمان با هفته ملي كودك در قالب نمايشگاه شهري آثار نقاشي و عكس‌هاي كودكان و نوجوانان با موضوع قيام عاشورا و پياده‌روي اربعين در تهران و برخي شهرهاي ديگر كشور در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفت.
به گزارش ايسنا به نقل از اداره‌ كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون، در اين نمايشگاه شهري بيش از ۴۰ اثر نقاشي و عكس برگزيده اعضاي مراكز فرهنگي ‌هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در مهرواره‌هاي مختلف به نمايش درآمده است. براساس اين آثار از سوي كانون آماده‌سازي و با مشاركت معاونت اجتماعي شهرداري تهران در گالري‌هاي برخي ايستگاه‌هاي مترو و پرتابل‌هاي شهري به نمايش گذاشته شده است.بر همين اساس همزمان با هفته ملي كودك كانون استان‌هاي اردبيل، سمنان، قزوين، مركزي و... نيز با هماهنگي مجموعه‌هاي شهري تصاوير اين نقاشي و عكس‌ها را در فضاهاي عمومي و تاريخي شهرها به نمايش گذاشته‌اند. ويژه‌برنامه‌هاي هفته ملي كودك سال ۱۳۹۹ از ۱۲ تا ۱۷ مهر در سراسر كشور برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون