• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4765 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۱ مهر

نشست ستاد اقتصادي دولت همزمان با انتشار شايعه استعفاي رييس‌كل بانك مركزي برگزار شد

اولويت؛ رفع موانع روابط با همسايگان

همزمان با ورود دلار به كانال ۳۱ هزار تومان، شايعه استعفاي رييس ‌كل بانك مركزي در فضاي مجازي منتشر و البته مطابق انتظار تكذيب شد. جلسه هفتگي ستاد هماهنگي اقتصادي دولت نيز مطابق معمول روز يكشنبه برگزار اما در آنچه از محتواي اين نشست بر خروجي خبرگزاري‌ها رفت، خبري از واكنش دولت به افزايش لحظه‌اي نرخ دلار يا برنامه‌اي براي توقف اين روند نبود. حسن روحاني روز يكشنبه در يكصد و هفتاد و دومين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي بر اولويت قرار دادن رفع موانع روابط تجاري با همسايگان تاكيد كرد و پس از ارايه گزارش دستگاه‌هاي مرتبط از وضعيت تبادلات و مراودات اقتصادي و تجاري با همسايگان، با اشاره به اهميت راهبردي روابط با كشورهاي همسايه گفت: «با تشكيل هر چه سريع‌تر كارگروه و كميته‌اي متشكل از دستگاه‌هاي مرتبط با حوزه مراودات تجاري با همسايگان، به صورت منسجم و يكپارچه در جهت رفع مشكلات در اين حوزه اقدام شود تا سطح تبادلات تجاري به سطح مطلوب ارتقا يابد.» او همچنين تاكيد كرد كه دستگاه‌هاي مسوول موظفند رفع موانع اداري در روابط تجاري و اقتصادي با همسايگان را در اولويت كاري خود قرار دهند و هر گونه ناهماهنگي در رويه‌هاي اداري را برطرف كنند.‌ رييس‌جمهوري همچنين با بيان اينكه در شرايطي كه سخت‌ترين تحريم‌ها به كشور تحميل شده، سعي شده ظرفيت‌هاي صادرات غيرنفتي ارتقا يابد، تصريح كرد: گمرك مكلف است ارزش محصولات صادراتي شركت‏هاي پتروشيمي را بر مبناي ارزش پايه صادراتي متناظر اعلامي كه به صورت هفتگي توسط شركت ملي صنايع پتروشيمي اعلام مي‌شود، محاسبه كند.
در اين راستا به‌ منظور ايجاد مديريت واحد در راستاي انسجام‌بخشي به امور پايانه‌هاي مرزي كشور مديريت اين پايانه‌ها، همچون پايانه‌هاي هوايي و دريايي به وزارت راه و شهرسازي محول شد. روحاني با تاكيد بر تامين نيازها و كمبودهاي فني و اداري در اين زمينه افزود: وزارت اقتصاد مكلف است با تسريع در رفع نيازها و تامين تجهيزات گمركي در گمركات مرزي امكان ترخيص هر چه سريع‌تر كالاها را فراهم كند.
همزمان با برگزاري اين نشست ،خبري مبني بر استعفاي عبدالناصر همتي، رييس‌كل بانك مركزي در فضاي مجازي شنيده شد. پس از آن خبرگزاري «ايلنا» بعدازظهر ديروز نوشت كه «در حالي كه برخي كاربران فضاي مجازي از استعفاي احتمالي رييس كل بانك مركزي خبر داده بودند، آخرين پيگيري‌ها از بانك مركزي حاكي از اين است كه عبدالناصر همتي همچنان مشغول به كار است و هم ‌اكنون در جلسه هيات دولت حضور دارد.» پس از تكذيب استعفاي همتي از سوي برخي پايگاه‌هاي خبري اما همچنان روابط عمومي بانك مركزي سكوت اختيار كرده و تا لحظه نگارش اين گزارش اطلاعيه يا تكذيبيه‌اي مبني بر تداوم حضور همتي در بانك مركزي منتشر نكرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون