• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4767 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر

بي‌كفايتي ترامپ از زبان «سيمپسون‌ها»

گروه هنر و ادبيات 

 

انتشار نسخه ويژه نابينايان

«محمد رسول‌الله (ص)»

امين تارخ بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله (ص) » ساخته مصطفي عقاد را براي نابينايان توضيح‌دار كرد. نسخه ويژه نابينايان فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله (ص) » ساخته مصطفي عقاد روز پنجشنبه ۲۴ مهرماه منتشر مي‌شود. اين فيلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از راديو سوينا پخش خواهد شد و پس از آن، روي سايت آن در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. متن روايت اين فيلم را پژمان تيمورتاش نوشته و در استوديو فراز ضبط و ميكس شده است. مخاطبان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي سوينا به نشاني www.sevinagroup.com به فايل فيلم‌هاي سينمايي صوتي دسترسي داشته باشند.

 

«ديگران» دوباره به سينما مي‌آيد

كمپاني يونيورسال از ساخت نسخه جديدي از فيلم ترسناك «ديگران» ساخته «آلخاندرو آمنابار» با بازي «نيكول كيدمن» خبر داد. به گزارش ايسنا و به نقل از ددلاين، يونيورسال كه اخيرا حق فيلم «ديگران» را از كمپاني «Sentient Entertainment» خريداري كرده، اعلام كرده با همكاري اين كمپاني مشغول مراحل آماده‌سازي براي ساخت نسخه جديد از اين فيلم معروف است. داستان نسخه اصلي اين فيلم با بازي «نيكول كيدمن» درباره زني است كه همراه دو فرزندش كه به نور حساس هستند در يك خانه قديمي و تاريك خانوادگي روح‌زده زندگي مي‌كنند. «ديگران» در تابستان سال ۲۰۱۱ اكران شد و با فروش جهاني ۲۰۰ ميليون دلاري يكي از موفق‌ترين فيلم‌هاي سال نام گرفت. اين فيلم نه تنها به دليل ايجاد وحشت در تماشاگران بلكه به دليل داشتن يكي از غافلگيركننده‌ترين پايان‌هاي سينمايي شناخته مي‌شود. هنوز مشخص نيست نسخه جديد اين فيلم تا چه ميزان برگرفته از قسمت اصلي است و تهيه‌كنندگان مشغول ملاقات با نويسندگان براي اقتباس از اين فيلم سينمايي هستند.

 

۵۰ دليل بي‌كفايتي ترامپ از زبان «سيمپسون‌ها»

سريال كارتوني «سيمپسون‌ها» كه به پيشگويي‌هاي نزديك به واقعيت خود معروف است، در قسمتي اختصاصي به ۵۰ دليل اشاره مي‌كند كه چرا انتخاب دوباره دونالد ترامپ به رياست‌جمهوري امريكا مي‌تواند فاجعه‌بار و وحشتناك باشد.

به گزارش ايرنا براي مردم امريكا هيچ چيز ترسناك‌تر از انتخابات رياست‌جمهوري پيش‌رو در اين كشور نيست، امري كه آن را به آغازي مناسب براي سي‌ويكمين ويژه برنامه «خانه‌درختي وحشت» (Treehouse of Horror) مجموعه تلويزيوني سيمپسون‌ها تبديل كرده كه هرساله به مناسبت فرارسيدن هالووين با درونمايه‌اي از طنز و وحشت پخش مي‌شود. خالقان انيميشن «سيمپسون‌ها» به دليل پيش‌بيني ظهور ساعت‌هاي هوشمند، روبات‌هاي كتابدار، تماس تصويري، شيوع ويروس ابولا و چند مورد ديگر در اين مجموعه، لقب نوستراداموس قرن ۲۱ را به خود اختصاص داده‌اند. اين انيميشن پرطرفدار كه ۱۹ سال پيش در يكي از قسمت‌هايش، رييس‌جمهور شدن دونالد ترامپ را پيش‌بيني كرده بود، در يك قسمت جديد، روز انتخابات را به تصوير مي‌كشد كه در آن مارج به هومر يادآوري مي‌كند در راي‌گيري شركت كند اما وي با وجود تمام اتفاقات چهار سال گذشته هنوز درباره راي خود مردد است. در اين اپيزود، فهرستي از ۵۰ اقدامي كه صلاحيت دونالد ترامپ براي تصدي دوباره مقام رياست‌جمهوري را از وي سلب كرده است، ذكر مي‌شود كه البته به نوشته ورايتي، فهرست كاملي نيست. در قفس كردن كودكان مهاجر، زباله‌داني (shithole) خواندن كشورهاي آفريقايي، حمايت از برتري‌طلبان سفيدپوست، افشاي اسناد محرمانه براي سفير روسيه، دروغگويي درباره تعداد افراد شركت‌كننده در مراسم تحليفش، خودداري از انتشار اسناد مالياتي، افشاي اطلاعات درباره بمب‌گذاري تروريستي در منچستر آرنا انگليس به رسانه‌ها، شركت دادن دخترش ايوانكا ترامپ در اجلاس گروه ۷، ايجاد فساد در كنگره، از بين بردن دموكراسي، خروج از سازمان بهداشت جهاني، خروج از معاهده تغييرات اقليمي پاريس، تشويق شهروندان امريكايي به خوردن وايتكس (ماده سفيدكننده) براي درمان كرونا تنها چند مورد از ۵۰ بند فهرست سيمپسون‌ها از بي‌كفايتي‌هاي رييس‌جمهوري امريكا هستند. سي‌ويكمين قسمت از خانه درختي وحشت مجموعه سيمپسون‌ها يكشنبه ۱۸ اكتبر (۲۷ مهر) از شبكه فاكس پخش مي‌شود.

 

فيلم زنده «تن‌تن» ساخته مي‌شود

به گزارش مهر و به نقل از فيگارو، در حالي كه برداشت اسپيلبرگ از فيلم «تن‌تن» با اقبال خوبي روبه‌رو شد و به نوعي يادآور مجموعه «اينديانا جونز» بود، مدتي گفته شد وي و پيتر جكسون ادامه‌اي بر اين مجموعه مي‌سازند.

حالا اسپيلبرگ و جكسون كه تهيه‌كننده آن انيميشن رايانه‌اي سه‌بعدي بودند، دست از سر «تن‌تن» برداشته‌اند، اما يك علاقه جدي ديگر براي ساخت فيلم زنده‌اي بر مبناي قهرمان كتاب‌هاي كميك به وجود آمده است.

هر چند پاتريس لوكنت هنوز امتياز استفاده از اين شخصيت را به دست نياورده، اما قصد دارد فيلم زنده «تن‌تن» را بسازد و مي‌گويد بخش مهمي از اين پروژه جلو رفته است. پاتريس لوكنت كارگردان فرانسوي اميدوار است بتواند داستان «زمرد كاستافيوره» را جلوي دوربين ببرد. اين داستان كه سومين داستان از آخرين مجموعه يعني بيست و يكمين كتاب است و سال ۱۹۶۳ منتشر شده برخلاف بيشتر داستان‌هاي «تن‌تن» نيازي به ماجراجويي دور دنيا ندارد و همه ماجرا در يك فضاي بسته رخ مي‌دهد. لوكنت بايد اول فيلمبرداري «مگره و دختر مرده» را كه قرار است در ابتداي ۲۰۲۱ شروع شود به پايان ببرد. با اين حال اين كارگردان ۷۲ ساله مي‌گويد آنقدر براي ساخت فيلم «تن‌تن» هيجان دارد كه از حالا بعضي از بازيگران را انتخاب كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون