• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4768 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۴ مهر

خبر

برگزاري نمايشگاه آثار هنري كيارستمي در پاريس

رييس كمپاني MK2 فرانسه اعلام كرد: سال آينده نمايشگاهي از آثار عباس كيارستمي را در فضايي به وسعت هزار مترمربع همراه با مروري بر آثار وي ارايه مي‌كند. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، ناتانائل كارميتس اعلام كرد برنامه‌هاي بزرگي براي گراميداشت ميراث سينمايي دارد كه يكي از آنها برپايي نمايشگاهي از آثار كيارستمي و مرور آثار وي است. MK2 كه يك كمپاني فيلم خانوادگي فرانسوي و مالك يك زنجيره سينمايي در پاريس و اسپانيا است برنامه‌هاي مختلفي براي آينده دارد كه مروري بر آثار كلاسيك از چارلي چاپلين تا كلود شابرول و عباس كيارستمي از جمله آنها ست. اين آثار بخشي از كتابخانه‌اي مشتمل بر ۶۰۰ فيلم است كه به گفته ناتانائل كارميتس در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد. وي كه به دعوت تيري فرمو رييس جشنواره فيلم كن و مدير جشنواره لومير در ليون مستر كلاسي برگزار كرده بود روز سه‌شنبه به عنوان مهمان ويژه اين جشنواره اين سخنان را ادا كرد. در زمانه‌اي كه سينماداران فرانسه نگران اكران نشدن فيلم‌هاي امريكايي و از دست رفتن مخاطبان خود هستند، وي تاكيد كرد كه وقتش رسيده از سينماي امريكا فاصله گرفته شود و فرانسوي‌ها به سينماي اروپا بيشتر توجه نشان دهند. دو برنامه مهم اين كمپاني در اين زمينه بازسازي و نمايش ۵ فيلم كلود شابرول در ۲۵ نوامبر امسال و نيز اكران آثار عباس كيارستمي است كه قرار است آوريل ۲۰۲۱ در مركز پمپيدو پاريس به نمايش درآيد. علاوه بر اين برنامه‌اي هم براي گراميداشت صدمين سال ساخته شدن فيلم «بچه» چارلي چاپلين در نظر گرفته شده است. كارميتس تاكيد كرد كه قصد دارند تا به سمت سينمايي بروند كه به عنوان ميراث بشري اهميت دارد و اين يك استراتژي فراتر از كسب و كار و تجارت است. وي افزود: كتابخانه سينمايي ما شامل آثار چاپلين، تروفو، لينچ، شابرول و كيارستمي مي‌شود ما مي‌خواهيم اين ميراث را با ديگران به اشتراك بگذاريم. نمايش ۵ فيلم كلود شابرول كه به عنوان هيچكاك فرانسه مطرح بود، به مناسبت دهمين سالگرد درگذشت وي برگزار مي‌شود. وي تاكيد كرد كه رويداد بزرگ سال آينده شامل برپايي نمايشگاهي از آثار هنري كيارستمي است كه در فضايي به مساحت هزار متر مربع در مركز ژرژ پمپيدو برگزار مي‌شود.

پارك چان- ووك آماده ساخت فيلم جديد

فيلمبرداري جديدترين فيلم پارك چان- ووك با عنوان «تصميم جدايي» اواخر همين ماه (اكتبر) شروع مي‌شود.

به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، پارك چان- ووك كارگردان مشهور كره‌اي و سازنده فيلم‌هايي مثل «اولد بوي» و «كنيز» توليد جديدترين فيلمش را از همين ماه به زبان كره‌اي شروع مي‌كند. درام «تصميم جدايي» با بازي تانگ واي بازيگر چيني فيلم «كلاه سياه» در نقش اصلي ساخته مي‌شود. پارك هوي- ايل بازيگر كره‌اي كه در فيلم «ميزبان» بازي كرده بود، ديگر بازيگر اين فيلم است. درام «تصميم جدايي» با تمركز بر كارآگاهي شكل مي‌گيرد كه دارد درباره يك مورد قتل تحقيق مي‌كند. او به بيوه مرد مظنون مي‌شود. فيلمنامه اين فيلم توسط پارك و جئونگ سئو-كيونگ كه سابقه همكاري طولاني‌مدتي با وي دارد نوشته شده است. اين دو پيش از اين در فيلم‌هاي «من يك سايبورگ هستم، ولي مشكلي نيست» در سال ۲۰۰۶ و اقتباس ترسناك از «تشنگي» در سال ۲۰۰۹ و تريلر «كنيز» همكاري كرده بودند. اين فيلم آخري در بخش رقابتي كن ۲۰۱۶ حضور داشت. جديدترين كار پارك ۵۷ ساله ساخت ميني‌سريال «دخترك درامر» در ۶ اپيزود براي بي‌بي‌سي و اي‌ام‌سي بود كه سال ۲۰۱۸ روي آنتن رفت. اين سريال با اقتباس از رمان جان لوكاره ساخته شد.

نبض باكس آفيس بريتانيا در دست نولان

با استقبال از اكران «سن ماد» در بريتانيا، «تنت» كريستوفر نولان همچنان صدر گيشه فروش اين كشور و ايرلند را حفظ كرده است. به گزارش مهرو به نقل از ورايتي، فيلم ترسناك روانشناسانه «سن ماد» ساخته رز گلس با اكرانش در بريتانيا و ايرلند توانست جايگاه دوم فروش را از آن خود كند و با فروشي ۳۴۲ هزار دلاري، پس از «تنت» قرار بگيرد. «تنت» محصول برادران وارنر و ساخته كريستوفر نولان هم در هفتمين آخر هفته اكرانش همچنان پرفروش‌ترين فيلم سينماهاي بريتانيا و ايرلند باقي مانده و بيش از ۳۸۵ هزار دلار ديگر در اين هفته فروش كرده است. مجموع فروش اين فيلم در بريتانيا بيش از ۲۱.۵ ميليون دلار بوده است. اين در حالي است كه شماري از سينماهاي اين منطقه از بازار سينمايي در هفته گذشته به دليل شيوع مجدد كرونا دوباره بسته شدند و غول زنجيره‌اي سينه‌ورلد نيز با لغو اكران «جيمز باند» ۱۱۸۰ سالن سينمايش را در هر ۲ كشور تعطيل كرد. در همين حال بازاكران مانگاي پرفروش ژاپني «آكيرا» نيز با اقبال روبه‌رو شد و با فروش ۲۶۱ هزار دلاري‌اش جايگاه سوم را كسب كرد. در ششمين هفته اكران از رمانس جوانانه «پس از آنكه ما درگير شديم» اين فيلم ۲۵۲ هزار دلار ديگر فروخت تا جمع فروشش را در اين منطقه به بيش از ۴.۶ ميليون دلار برساند. پنجمين فيلم گيشه‌هاي بريتانيا نيز «گربه‌ها و سگ‌ها ۳» محصول برادران وارنر بود كه با فروش ۲۳۹ هزار دلار ديگر مجموع فروشش را به ۹۳۰ هزار دلار رسانده است. در آخر هفته جديد فيلم «كارميلا» به كارگرداني اميلي هريس راهي سينماها مي‌شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
کارتون
کارتون