• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4769 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۷ مهر

خبرخوان

رشد متوسط ۱۵ درصدي توليدات صنعتي كشور در ۵ ماهه امسال

بر اساس جديدترين آمار وزارت صنعت از وضعيت توليد كالاهاي منتخب صنعتي در 5 ماه امسال بيشترين حجم توليد در اين گروه‌هاي كالايي به الياف اكريليك با رشد 189.5درصد اختصاص دارد. علاوه بر اين در مجموع از 28 گروه كالايي منتخب صنعتي، توليد دو كالاي ماشين لباسشويي58.0درصد و تلويزيون 78.7 درصد افزايش داشته و مابقي كالاها با رشد زير 40 درصدي توليد روبه‌رو شده‌اند. بر اساس اين گزارش متوسط رشد 28 گروه كالايي در 5 ماهه امسال حدود 15 درصد بوده است.


پذيرش همه شركت‌هاي استاني سهام عدالت در بورس تا يك‌ ماه آينده

اكبر حيدري با بيان اينكه تا يك‌ماه آينده همه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري سهام عدالت در بورس پذيرفته مي‌شوند و افرادي كه روش غيرمستقيم را انتخاب كرده‌اند، مي‌توانند سهام خود را بفروشند، افزود: از زمان آزادسازي سهام عدالت بارها به سهامداران تاكيد شده كه از فروش آن خودداري كنند، زيرا اين سهام ارزنده است و مردم مي‌توانند در آينده از سود آن استفاده كنند. وي با بيان اينكه در هفته آينده مجمع افزايش سرمايه 4 شركت برگزار مي‌شود، گفت: از 19 ميليون سهامدار سهام عدالت كه روش مستقيم را انتخاب كرده‌اند، 3 ميليون نفر اقدام به فروش سهام‌ خود كردند. اين‌ موضوع بيانگر اين است كه افراد مي‌خواهند سهام خود را نگهداري كنند. حيدري تصريح كرد: شركت سرمايه‌گذاري استان خراسان جنوبي به عنوان نخستين شركت پذيرفته شده در بورس بود و سهامداراني كه روش غيرمستقيم را انتخاب كرده‌اند در اين استان اقدام به فروش سهام خود نكردند بنابراين صفي براي فروش سهام عدالت تشكيل نشد.


ارزش ضايعات غذايي در ايران ۵۰ درصد درآمد نفتي كشور

ضايعات مواد غذايي در ايران معادل ٣٥ ميليون تن است. اين در حالي است كه در اتحاديه اروپا با ٢٧ كشور عضو، تنها ٩٠ ميليون تن مواد غذايي راهي زباله‌ها مي‌شود. يك پژوهش علمي ارزش مادي ضايعات مواد غذايي در ايران را ١٥ ميليارد دلار برآورد كرده كه اگر اين رقم را با درآمد نفتي در شرايط غيرتحريم مقايسه كنيم، متوجه مي‌شويم كه مردم ما معادل تقريبا ۵۰ درصد درآمد نفتي كشور را با ضايعات غذا به سطل زباله مي‌ريزند. بيشترين ضايعات غذا در ايران مربوط به نان، ميوه، برنج و سبزيجات است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون