• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4771 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۹ مهر

از سوي پليس امنيت اقتصادي پايتخت در سال ۹۹ صورت گرفت

كشف ۲۵۰ ميليارد تومان قاچاق

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از كشف ۲۵۰ ميليارد تومان اموال قاچاق و 5هزار و 200 ميليارد تومان فرار مالياتي از سوي پليس امنيت اقتصادي پايتخت خبر داد.
به گزارش ايسنا، سردار حسين رحيمي در مراسم صبحگاه مشترك يگان‌هاي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ كه بامداد امروز در مقر مركزي اين نيرو برگزار شد، گفت: همكاران من در پليس با عشق و علاقه و تلاش شبانه‌روزي امنيت را براي تمام مردم برقرار كرده و اجازه نخواهند داد تا افراد اندك نظم جامعه را به هم بزنند.
سردار رحيمي با بيان اينكه در نيمه نخست امسال پنج ميليون و ۵۰۰ هزار تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ انجام شده است، گفت: اين يعني به‌طور ميانگين هر سه ثانيه يك تماس با ۱۱۰ برقرار شده كه از اين تعداد بالغ بر دو ميليون و ۳۰۰ هزار تماس منجر به عمليات شده است.
رحيمي با بيان اينكه نتيجه اين اقدامات سبب رضايتمندي ۹۵ درصدي از پليس شده است به تشريح وظايف پليس‌هاي تخصصي پايتخت پرداخت و گفت: پليس پيشگيري با اجراي طرح‌هاي مختلف برخورد با مجرمان را در سطح محلات در دستور كار خود قرار داد و از ابتداي امسال تاكنون پنج مرحله طرح «بدر» اجرا شده و با مالخران، خرده‌فروشان و مجرمان مقابله جدي شده است.
او در توضيح وضعيت امنيت عمومي پايتخت گفت: پليس امنيت عمومي مسووليت برخورد با جرايم مهم در حوزه سلاح، اراذل و اوباش و ... را دارد و با اقدامات ماموران اين يگان در هفت ماهه امسال ۳۹۲ قبضه سلاح جنگي و شكاري كشف و ۱۷ گروه وارد‌كننده سلاح منهدم شده است. در بحث مقابله با اراذل و اوباش نيز با اجراي طرح «اقتدار» برخوردي قاطع با مخلان نظم و امنيت 
داشته‌ايم.
سردار رحيمي افزود: پليس مبارزه با مواد مخدر نيز به‌طور شبانه‌روزي در برخورد با قاچاقچيان، خرده‌فروشان و جمع‌آوري معتادان متجاهر فعال است و طرح «ظفر» نيز در همين راستا اجرا مي‌شود.
رحيمي با اشاره به اقدامات پليس آگاهي گفت: اين پليس مسووليت برخورد با جرايم سازمان‌يافته و جرايم جنايي نظير تجاوز به عنف، قتل، گروگان‌گيري، سرقت مسلحانه و... را بر عهده دارد كه نتيجه اين اقدامات كاهش ۲۴ درصدي جرايم جنايي در نيمه نخست امسال است.
رحيمي ادامه داد: در شش ماهه امسال ۷۳ درصد جرايم رخ‌داده در حوزه سرقت، از سوي پليس كشف شده و سهم تهران از ميزان كل جرايم در كشور از ۲۹ درصد به ۲۱ درصد رسيده است.
رحيمي با بيان اينكه پليس فتا نيز ۸۵ درصد جرايم و شكايات ثبت‌شده در اين حوزه در پايتخت را ثبت كرده است، گفت: پليس امنيت اقتصادي ما ۲۵۰ ميليارد تومان اموال قاچاق را كشف كرده كه اين آمار نسبت به سال قبل هفت درصد افزايش داشته است. همچنين ۵۲ هزار ميليارد ريال فرار مالياتي نيز كشف شده است.
رحيمي ادامه داد: در حوزه پليس راه و پليس راهور نيز با تمركز بر انضباط‌بخشي ترافيكي و تقدم در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، توانستيم تصادفات فوتي را در حوزه راه ۴۸ درصد و در بخش درون‌شهري ۸ درصد كاهش دهيم.
رحيمي اضافه كرد: امروز دشمن سرمايه‌گذاري كرده تا امنيت ما را دچار اخلال كند و ما در جريان اين اقدامات هستيم اما مردم عزيز بدانند كه ما با تمام توان براي تامين امنيت آنان گام بر مي‌داريم.

 


۶۵درصد از عاملان جرم در تهران ساكن تهران نيستند

استاندار تهران اعلام كرد كه ۶۵ درصد از افرادي كه در تهران مرتكب جرم مي‌شوند در خارج از اين استان ساكن هستند.
به گزارش ايسنا، انوشيروان محسني بندپي در صبحگاه مشترك يگان‌هاي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ كه بامداد امروز در مقر مركزي فاتب برگزار شد، گفت: امروز نيروي انتظامي با بهره‌گيري از ۴ دهه تجربه‌اي كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي با شجاعت به دست آورده، آرامش و رضايتمندي را براي آحاد جامعه فراهم كرده است.
او با بيان اينكه در تهران بزرگ به لحاظ تراكم جمعيت و ديگر شرايط داراي وضعيت پيچيده‌اي در زمينه جرايم هستيم، گفت: طبق آمارهاي ما ۶۵ درصد از افرادي كه در تهران مرتكب جرم مي‌شوند در خارج از استان ساكن بوده و براي جرايم برنامه‌ريزي داشته‌اند.
استاندار تهران با بيان اينكه براي برقراري نظم و آرامش و خنثي كردن توطئه‌ها و اقدامات مجرمانه، پليس در تلاش شبانه‌روي است، افزود: امروز اگر سهم تهران در وقوع جرايم از ۲۹ درصد در زمان آغاز تصدي‌گري سردار رحيمي در پايتخت به ۲۱ درصد رسيده نشان‌دهنده اين است كه اين نيرو برنامه‌هاي علمي و عملي براي مقابله با جرايم دارد.
بندپي با بيان اينكه همه با هم بايد براي امنيت و سلامت تلاش كنيم، گفت: امروز نيروهاي پليس در كنار مدافعان سلامت در بحث اقدامات ايجابي فعال هستند و قطعا در اپيدمي‌ها بخشي از اقدامات نيز مربوط به اقدامات سلبي است كه پليس آنها را نيز انجام داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون