• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4773 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ آبان

ادامه از صفحه اول

احترامي كه «شايد»

اين جملات صريح رضا اردكانيان است: «وقتي براي صادرات كالايي مي‌روم در يك كشور همسايه مذاكره كنم و بعد مي‌بينم از امضاي قرارداد امتناع مي‌كنند و به‌رغم نيازشان، خواهان كاهش قيمت هستند و بعد نهايتا به من مي‌گويند با ما تماس گرفته و گفته شده اگر روند مذاكره را طولاني كنيد، ممكن است خودشان (كساني از داخل كشور) اين كالا را با قيمت كمتري از دولت به آن كشور همسايه بفروشند، چه بايد بگوييم؟!» خوب است نهادهاي نظارتي مسوول گزارشي دهند كه آيا اين ماجرا را از وزير نيرو پيگيري كرده‌اند؟ مشخص شده كه چه كساني آن تماس‌ها را گرفته‌اند؟ آيا آنها مورد سوال واقع شده‌اند؟ «شفافيت، اعتماد مي‌آفريند.» 
3- قبل از شروع مصاحبه، وزير نيرو خواست تا براساس نظم ذهني خودش، توضيحاتي ارايه كند. شد يكساعت گزارش عملكرد در بخش‌هاي مختلف مسووليش. آن را هفته بعد خواهيد خواند. فعلا به فحوايش كاري ندارم اما قبول كنيم كه روزنامه‌نگار روابط عمومي سازمان نيست. انعكاس عملكرد خوب سازمان، حتما لازم است. حتي از وظايف سازماني است. روزنامه‌نگار اما بايد صداي افكار عمومي باشد و مسوول را پاسخگو كند. در اين صورت است كه رسانه مي‌تواند به عنوان ركني از دموكراسي، به بهبود شرايط كمك كند. 
4- آخرين باري كه رييس‌جمهور به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت را يادتان مي‌آيد؟ چند وقت پيش بود؟ در اين مدت چقدر تحول داشته‌ايم؟ مقايسه كنيد با كشورهايي كه رسانه‌هايش هر هفته پيش روي مقام اجرايي كشورشان، سخت‌ترين سوالات را راحت مي‌پرسند. باور كنيم كه براي دريافت اعتماد افكار عمومي بايد زحمت كشيد و تلاش كرد. «شفاف و پاسخگو».


خانه، مدرسه اول

 قدرت و توان مديريت اين كار را ندارند. وقتي خانه تبديل به كلاس درس شده و به عبارتي خانه مدرسه اول شده است حالا پدر و مادر هستند كه در غياب معلم بايد نقش‌هاي او را ايفا كنند البته معلم همين كار را در كلاس‌هاي سي يا چهل نفره انجام مي‌داد اما حالا والدين براي يك يا دو و به ندرت بيشتر از آن بايد انجام بدهند. برنامه‌ريزي براي دانش‌آموزان در منزل براي والدين كار بسيار سختي است و گزارش‌ها حكايت از چالش‌هاي پدران و مادران البته بيشتر مادران با فرزندان دارد و اين امر موجب شده است تا متاسفانه شكاف بين والدين و فرزندان كه به دلايل متعددي بيشتر شده بود حالا متاثر از اين مساله به نسبت گذشته افزايش يابد. به نظر مي‌رسد آموزش و پرورش و رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما و مدارس بايد به كمك والدين بشتابند و تا بيش از اين چالش مذكور آسيب‌‌زا نشده است، براي آن چاره‌انديشي كنند و با آموزش‌هاي لازم دانش و مهارت والدين را براي ايفاي اين نقش افزايش دهند تا خانه‌اي كه مدرسه اول شده است بيش از اين چالش‌برانگيز نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون