• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4773 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ آبان

پيدا و پنهان

كارگران را سهامدار شستا كنيم

هادي ابوي، درباره تقويت بازار كار و حفظ قدرت خريد كارگران در شرايط كرونا اظهار كرد: از كارفرمايان مي‌خواهيم كه در اين شرايط نيروهاي شاغل در كارخانه‌ها را حفظ كنند و كارفرمايان كارگاه‌هاي كوچك را اگر بيمه نمي‌كنند حداقل اخراج نكنند تا از تامين معاش و هزينه‌هاي زندگي باز نمانند. دبيركل كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران با تاكيد بر اينكه گروه‌هاي آسيب‌پذير و كارگران بي‌بضاعت بايد در طرح يارانه خريد كالاهاي اساسي به‌طور ويژه ديده شوند، اختصاص سهام شستا به كارگران به منظور تقويت قدرت معيشت آنها را خواستار شد. وي ادامه داد: براي حفظ قدرت خريد كارگران بهترين كاري كه مي‌توان انجام داد، اين است كه از محل منابع يارانه‌ها به كارگراني كه كارشان را به دليل كرونا از دست داده‌اند، كمك شود. بالطبع كارگري كه كارش را از دست داده و خانه‌نشين شده بيشتر مستحق دريافت كمك است و مي‌توانيم به او سبد معيشتي بدهيم و به شكل غيرنقدي با تامين اقلام اساسي و پروتئيني او را حمايت كنيم تا دچار مشكل نشود.

تصميم‌گيري درباره تعطيلي ادارات بر عهده ستاد كروناست

جمشيد انصاري، در خصوص مرجع تصميم‌گيري درباره تعطيلي ادارات تهران تاكيد كرد: اعلام تعطيلي هيچ ارتباطي به سازمان اداري استخدامي ندارد، بلكه مرتبط به ستاد ملي كروناست و اگر ستاد مقابله با كرونا تهران پيشنهادات خود را به ستاد ملي بدهد، اين موضوع در آن ستاد بررسي مي‌شود. وي با اشاره به فراهم بودن امكان دوركاري كاركنان ادارات خاطرنشان كرد: در دولت مصوبه‌اي در زمينه شرايط دوركاري كاركنان دولت وجود داشت كه پس از شيوع كرونا اصلاحاتي در آن انجام و به دستگاه‌ها ابلاغ شد. تنها شرطي كه در اين مصوبه وجود دارد، فراهم بودن زيرساخت انجام دوركاري در دستگاه مربوطه است.


لغو مصوبه دولت درباره پرداخت مابه‌التفاوت ارز واردكنندگان

با راي ديوان عدالت اداري، مصوبه هيات وزيران درباره پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز زمان تامين و نرخ ارز در بازار ثانويه ارزي توسط وارد‌كنندگان، ابطال شده و بر اين اساس واردكنندگاني كه از زمان ابلاغ مصوبه اين مبلغ اضافي را پرداخت كرده‌اند، مي‌توانند مبلغ واريزي را باز پس بگيرند. علت لغو اين مصوبه، عدم امكان عطف بماسبق در قرارداد‌هاي قطعي بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون