• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4774 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۵ آبان

داستان مرگ مهرداد در شهرك حجت مشهد چه بود؟

گروه اجتماعي|  دادستان نظامي خراسان رضوي و فرمانده انتظامي اين استان در حالي خبر از شروع تحقيقات جنايي درباره مرگ يك جوان در شهرك حجت مشهد داده‌اند كه با وجود انتشار گسترده فيلمي از اقدامات مامور پليس هيچ يك از اين دو مقام، خبري از دستگيري او نداده‌اند. 
براساس بررسي‌هاي خبرنگار اعتماد، شنبه سوم آبان 1399 ويديويي در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شد كه در آن فردي به يك ميله در خيابان بسته شده بود و فرد ديگري كه به نظر مي‌رسيد مامور موتورسوار نيروي انتظامي باشد، دستگاه شوكر را به او مي‌زد. اين فيلم در حالي دست به دست مي‌شد كه خبرهايي مبني بر مرگ فرد دستگير شده كه «مهرداد» نام داشته آن هم پيش از رسيدن به بيمارستان نيز شنيده شد. در فيلم مورد نظر كه زمان حادثه در آن نامعلوم است، موتوسيكلت پليس به خوبي مشخص است.
بعدا سايت عصرايران در مطلبي به اين موضوع اشاره كرد كه حادثه در تاريخ 27 مهر99 روي داده است. 
با اين حال و در شرايطي كه اين فيلم در فاصله 3 تا 4 آبان بين كاربران شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شد، فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي از انجام تحقيقات پيرامون مرگ مردي جوان در شهرك حجت مشهد خبر داد.
براساس خبري كه باشگاه خبرنگاران پويا منتشر كرده، سردار محمدكاظم تقوي با اعلام خبر تحقيقات براي پيگيري پرونده مرگ مرد جوان در شهرك حجت مشهد گفته است: در پي ارسال گزارش مرگ مردي جوان و انتشار تصاويري از زمان دستگيري متهم با ادعاي مسموميت بر اثر اسپري فلفل در شبكه‌هاي معاند به محض دريافت گزارش و قبل از انتشار تصاوير مربوط به اين واقعه از رسانه‌ها، دستورات ويژه به رييس بازرسي پليس استان براي پيگيري سريع پرونده و روشن شدن چرايي و علت آن صادر و تحقيقات با احضار مامور انتظامي آغاز شده است.
فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي همچنين با ابراز تاسف از وقوع اين حادثه خاطرنشان كرد: موضوع به صورت ويژه بررسي و نتايج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
در همين حال خبرگزاري تسنيم نيز گزارش داد كه دادستان نظامي ‌خراسان رضوي اعلام كرده، پرونده‌اي در دادسراي نظامي درخصوص مرگ يك جوان در جريان دستگيري توسط ماموران نيروي انتظامي تشكيل شده است.
 مهدي اخلاقي، دادستان نظامي استان در اين ارتباط گفت: پرونده‌اي در اين ارتباط در دادسراي نظامي خراسان رضوي تشكيل شده و خانواده متوفي نيز شكايت خود را به اين دادسرا اعلام كرده‌اند.
معاون دادستان نظامي خراسان رضوي با حضور در پزشكي قانوني پس از كالبدشكافي، دستور نمونه‌برداري از ريه و بررسي تاثير اسپري بر مرگ متوفي را صادر كرده است.
دادستان نظامي استان خراسان رضوي تصريح كرد: پرونده به شعبه بازپرسي دادسراي نظامي خراسان رضوي ارجاع و موضوع در 8 بند به ضابطان قضايي ارجاع شده تا در اسرع وقت اين واقعه را بررسي و گزارش كنند.
با اين حال آنچه دادستان نظامي خراسان رضوي به آن اشاره نكرده اين نكته است كه آيا در مورد اثر شوكر بر مرگ متوفي هم تحقيقي صورت مي‌گيرد يا خير. 
اين در حالي است كه تا اين لحظه هنوز مشخص نيست اين فرد جوان كه... نام دارد به چه اتهامي دستگير شده و در ملاعام از سوي مامور مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. 
در همين حال پايگاه خبري-تحليلي عصرايران در گزارشي نوشت كه پيش از اين معاون امنيتي و انتظامي فرماندار مشهد گفته بود: چند روز پيش در جريان يك نزاع خانوادگي در اين شهر از پليس براي خاتمه دادن به اين درگيري تقاضاي كمك شده كه اين مداخله به مرگ مردي جوان منجر شده است. اين نزاع خانوادگي و درگيري بين مرد جوان و پدر زن او روي داده بود و پس از آن خانواده از پليس تقاضا كرده بود كه براي خاتمه دادن به اين درگيري مداخله كند. پس از حضور پليس در محل، مرد جوان كه معتاد به مواد مخدر بوده حين انتقال از محل با پليس نيز درگير شد كه در ادامه منجر به مرگ او شد.
خبرگزاري فارس با انتشار يك فيلم ، لحظات قبل از دستگيري مهرداد در حالي‌كه مزاحمت ايجاد كرده و حالت عادي نداشت را نشان داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون