• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4785 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ آبان

خبر

پيام سيدمحمد خاتمي درپي درگذشت نماينده پيشين تهران

رييس دولت اصلاحات در پيامي درگذشت نماينده سابق مردم تهران را تسليت گفت. به گزارش اعتمادآنلاين، سيدمحمد خاتمي، رييس دولت اصلاحات در پيامي درگذشت محمدرضا نجفي، نماينده سابق مردم تهران را تسليت گفت. او در پيامي نوشت: درگذشت تاسف‌برانگيز انسان بزرگوار، متعهد و جانباز فداكار جناب دكتر محمدرضا نجفي حادثه‌اي تلخ و خسارت بار بود. من اين مصيبت را به همه بستگان و خاندان شريف نجفي تسليت مي‌گويم و از درگاه حضرت حق براي اين فقيد آمرزش و رحمت‌اللهي و براي بازماندگان، تندرستي و شكيبايي و پاداش نيكو مسألت مي‌كنم.

بررسي طرح شفافيت آراي نمايندگان به پايان رسيد

عضو كميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس گفت: بررسي طرح شفافيت آراي نمايندگان در كميسيون به پايان رسيده و براي بررسي در صحن به هيات‌رييسه ارسال شده است. به گزارش خبرگزاري خانه ملت، جواد كريمي‌قدوسي در تشريح جزييات طرح اصلاح آيين‌نامه داخلي مجلس گفت: تحول در آيين‌نامه داخلي ضرورتي است كه بايد مجلس به آن توجه كند تا متناسب با شرايط امروز جامعه كارآمدي خود را افزايش دهد.عضو كميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس ادامه داد: يكي از مباني بازنگري در آيين‌نامه داخلي مجلس بحث اصلاح نظام راي‌گيري در داخل مجلس است زيرا نظام راي‌گيري باعث به حاشيه رفتن كار كارشناسي مي‌شود به گونه‌اي كه تقاضا‌ي نمايندگان براي اعمال نظر شخصي افزايش مي‌يابد. او بيان كرد: كميسيون طرح ديگري را در زمينه اصلاح موادي از آيين‌نامه داخلي در نحوه بررسي طرح‌ها و لوايح تهيه كرد كه بر اساس آن اگر كليات طرح يا لايحه‌اي در صحن راي مي‌آورد مانند اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري براي بررسي كارشناسي به كميسيون تخصصي مي‌رفت، ضمن اينكه هركدام از نمايندگان مي‌توانند پيشنهاد خودشان را بدهند تا در صورت تصويب توسط كميسيون، به لايحه اضافه شود. كريمي قدوسي ادامه داد: وقتي لايحه به اين شكل در صحن مجلس بررسي شود پيشنهادات براساس اولويت تعيين‌شده از سوي كميسيون مطرح مي‌شود كه در نتيجه روند قانونگذاري با كارشناسي، سرعت بيشتري مي‌گيرد. موارد ذكر شده اساس بازنگري در آيين‌نامه داخلي مجلس است كه مقررات مربوط به حوزه نظارت، طرح سوال، تذكر، تحقيق و تفحص و استيضاح را شامل مي‌شود. اين عضو كميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس تاكيد كرد: اگر ابزار قانوني نمايندگان در رفع مشكلات موثر نيست، مربوط به ضعف آيين‌نامه داخلي مجلس است، بر اين اساس در حوزه نظارتي مجلس بايد آيين‌نامه داخلي مجلس بازنگري صورت گيرد. در اين راستا طرحي درباره شفافيت آرا در كميسيون آيين‌نامه داخلي مجلس تصويب و به هيات‌رييسه ارسال شد تا ظرف دو الي سه هفته آينده در دستور كار صحن قرار بگيرد.

تكذيب اطلاع امريكايي‌ها

از حمله ايران به عين‌الاسد

دستيار ويژه رييس مجلس در امور بين‌الملل، انتشار خبري به نقل از وي در رسانه‌هاي صهيونيستي درباره اطلاع‌رساني ايران به امريكا پيش از حمله به عين‌الاسد را تكذيب كرد. به گزارش ايلنا، حسين اميرعبداللهيان دستيار ويژه رييس مجلس در امور بين‌الملل نحوه انتشار خبري به نقل از وي در رسانه‌هاي صهيونيستي را تكذيب كرد. او در اين باره توضيح داد: اخبار منعكس شده به نقل از اينجانب كه به ويژه در رسانه‌هاي صهيونيستي بازتاب داده شده، مبني بر اينكه جمهوري اسلامي ايران قبل از حمله به پايگاه امريكايي «عين الاسد» در عراق به امريكا اطلاع داده است، صحت ندارد. دستيار ويژه رييس مجلس در امور بين‌الملل تصريح كرد: در آنجا گفتم فعلا فقط انتقام خودروي سردار سليماني و همراهانش را با پرتاب ۱۳ موشك بالستيك نقطه‌زن به پايگاه استراتژيك «عين الاسد» امريكا گرفتيم و انتقام بزرگ در راه است.

حضور كانديداهاي تكراري

در هر انتخابات پسنديده نيست

عضو حزب اعتماد ملي گفت: به نظر من اگر فردي چندين بار در انتخابات خودش را عرضه كرد و مردم از آن استقبال نكردند، ديگر نبايد وارد اين عرصه شود زيرا جنبه سبكي دارد و شان و جايگاه آن زير سوال مي‌رود و خوب نيست، همچنين ممكن است مردم فكر كنند كه اين افراد دنبال قدرت و قدرت‌طلبي هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اين عضو حزب اعتماد ملي درباره حضور نام‌هاي تكراري در انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ مطالبي بيان كرد. محمدرضا خباز، عضو حزب اعتماد ملي با اشاره به انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده گفت: ما بايد رياست را يك مسووليت بدانيم، يعني اگر مسووليتي به ما واگذار شد به عنوان طعمه به آن نگاه نكنيم تا مشكلات مردم به راحتي رفع شود. او ادامه داد: رسيدن به رياست‌جمهوري، قوه قضاييه، مجلس و... نبايد هدف باشد، بلكه بايد ابزاري براي خدمت به مردم باشد. او گفت: وقتي مردم ما را نمي‌خواهند چرا بايد اصرار كنيم؟ حضور افراد تكراري در انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ كار پسنديده‌اي نيست و اينجا ديگر بحث خدمت مطرح نخواهد بود و جنبه هواي نفساني دارد. خباز تاكيد كرد: نيروي جوان و باتجربه در كشور ما فراوان است، براي مثال حجت‌الاسلام ناطق نوري يك بار نامزد رياست‌جمهوري شد، اما راي كافي كسب نكرد، از آن روز به بعد ديگر اعلام آمادگي براي رياست‌جمهوري نكرد. او اظهار كرد: افرادي كه چندين نوبت وارد انتخابات رياست‌جمهوري شدند، بايد در حال حاضر وارد اتاق‌هاي فكر شوند و به نيروهاي جوان درس بدهند تا بتوانند با تجربه ارزشمند نيروهاي قديمي و انقلابي به مردم خدمت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون