• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4787 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ آبان

بعد از ۲۸۹۲ كيلومتر ركابزني

روگليچ فاتح تور ووئلتا شد

هفتادوچهارمين دوره رقابت‌هاي دوچرخه‌سواري تور ووئلتاي اسپانيا روز يكشنبه با برتري ركابزني از كشور اسلووني به پايان رسيد. در مرحله بيست‌ويكم و پاياني كه به مسافت ۱۲۴ كيلومتر از زارازولا تا مادريد برگزار شد پاسكال آكرمن آلماني موفق شد زودتر از خط پايان عبور كند و اول شود. اما در مجموع بيست و يك مرحله اين پريموز روگليچ از تيم جامبو ويستا بود كه توانست صاحب پيراهن قرمز به عنوان قهرمان مسابقات شود. روگليچ همان دوچرخه‌سواري است كه در توردوفرانس تا مرحله آخر جايگاه اول و پيراهن طلايي را دراختيار داشت، اما در آخرين قدم رقابت را به هموطن جوانش تادچ پوگاكار واگذار كرد و دوم شد. 
روگليچ در مسابقات تور ووئلتا چهار بار توانست به عنوان نفر نخست از خط پايان عبور كند. او در مراحل اول، هشتم، دهم و سيزدهم هم اول شد. ركابزن ۳۱ ساله تيم جامبو ويستا از مرحله اول تا پنجم صاحب پيراهن قرمز بود. بعد آن را به ريچارد كاراپاز ركابزن اكوادوري تيم اينئوي واگذار كرد. روگليچ بعد از چهار مرحله موفق شد دوباره پيراهن قرمز را از چنگ رقيب دربياورد ولي كاراپاز هم بيكار ننشست و در مرحله دوازدهم دوباره پيراهن فرد پيشتاز را بر تن كرد. روگليچ كه اصلا دلش نمي‌خواست همان بلاي توردوفرانس سرش بيايد خيلي سريع از حريف پيشي گرفت و از مرحله سيزدهم صاحب پيراهن قرمز شد و آن را تا پايان رقابت حفظ كرد. 
روگليچ در تور ووئلتا در مجموع با زمان ۷۲ ساعت و ۴۶ دقيقه و ۱۲ ثانيه عنوان قهرماني را تصاحب كرد. نزديك‌ترين تعقيب‌كننده‌اش كاراپاز بود كه با ۲۴ ثانيه اختلاف دوم شد و بعد از اين دو نفر هيوگ كارتي ركابزن بريتانيايي تيم اي‌اف پرو سايكلينگ با اختلاف يك دقيقه و ۱۵ ثانيه نسبت به نفر نخست بر جايگاه سوم ايستاد. اين نخستين عنوان قابل توجه كارتي در سه تور مطرح توردوفرانس، جيرود ايتاليا و ووئلتا به حساب مي‌آيد. 
در رده‌بندي امتيازي ووئلتا روگليچ با كسب ۲۰۴ امتياز اول و صاحب پيراهن سبز مسابقات شد. كاراپاز با ۱۳۳ امتياز دوم و دان مارتين ايرلندي با ۱۱۱ امتياز سوم شد. در رده‌بندي كوهستان گيوم مارتين فرانسوي از تيم كوفيديس با كسب ۹۹ امتياز اول شد و پيراهن شطرنجي را به دست آورد. بعد از او تيم ولنس و ريچارد كاراپاز نيز دوم و سوم شدند. روگليچ در بخش كوهستان با كسب تنها ۲۴ امتياز ششم شد. در رده‌بندي جوانان زير ۲۳ سال نيز انريك ماس دوچرخه‌سوار كشور ميزبان از تيم موي‌استار اول شد. بعد از او دوچرخه‌سواراني از فرانسه و روسيه دوم و سوم شدند.  در رده‌بندي تيمي رقابت‌ها اين تيم موي‌استار بود كه ركابزنانش در مجموع با زمان ۲۱۸ ساعت و ۳۷ دقيقه ۲۱ ثانيه بهترين عملكرد را به ثبت رساندند و جايگاه نخست را به دست آوردند. بعد از موي‌استار جامبو ويستا با بيش از 10 دقيقه اختلاف دوم شد و آستانه قزاقستان با بيش از ۴۰ دقيقه اختلاف نسبت به تيم اول، سوم شد. در تور ووئلتاي ۲۰۲۰ در مجموع ۲۳ تيم حضور داشتند و ركابزنان مسافتي به طول ۲۸۹۲ كيلومتر را از شهر ارون تا مادريد ركاب زدند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون