• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4788 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ آبان

دولت

وزارت كشور؛ آماده  برگزاري  انتخابات الكترونيك  در 4  كلانشهر

شيوع كرونا در ايران و نزديكي به انتخابات رياست‌جمهوري 1400 سبب شده تا مساله برگزاري الكترونيكي انتخابات رياست‌جمهوري بار ديگر مطرح شود. علي حدادي، سخنگوي كميسيون شوراها در همين زمينه و در اظهاراتي كه تسنيم آن را منتشر كرد، با اشاره به ميزان توانايي وزارت كشور براي برگزاري انتخابات الكترونيكي اظهار كرد: «ما براي الكترونيكي شدن انتخابات سال ۱۴۰۰ به سخت‌افزار و صندوق‌هاي راي‌گيري الكترونيكي نيازمنديم و اين در حالي است كه وزارت كشور امكانات لازم را براي تمام شعب راي‌گيري كشور در اختيار ندارد و بايد اين تجهيزات خريداري شود. توانمندي وزارت كشور براي برگزاري انتخابات به شيوه الكترونيك حدود ۱۰ هزار شعب و به عبارتي در چهار كلانشهر كشور است.» سخنگوي كميسيون شورا‌ها و امور داخلي مجلس بيان كرد: «در دوره گذشته انتخابات شورا‌هاي تعدادي از شهر‌هاي كوچك به صورت الكترونيك برگزار شده است، بنابراين ايرادي در ريل‌گذاري و قانونگذاري براي برگزاري انتخابات به اين شيوه وجود ندارد. مجوز نهايي براي برگزاري انتخابات به شيوه الكترونيك بايد توسط شوراي نگهبان صادر و بعد از آن بايد تجهيزات برگزاري اين انتخابات فراهم شود. برگزاري جلسه با شوراي نگهبان و اخذ مجوز لازم براي برگزاري انتخابات به شيوه الكترونيكي برعهده وزارت كشور بوده و اين امر از حيطه وظايف مجلس خارج است.»


ممنوعیت تجمعات، مراسم   و دورهمی ها  با جدیت  اعمال  شود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه در نشست مشورتی با تعدادی از مدیران و اعضای قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه برای قطع زنجیره بیماری کرونا نیازمند به کارگیری همه ابزارها و مکانیسم های قانونی و اخلاقی نظیر غربالگری عمومی، قرنطینه، ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم، گفت: این امر در گرو هماهنگی و یکدلی همه نهادهای  مرتبط با  بیماری کروناست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در ادامه با اشاره به اینکه باید اثربخشی سیاستگذاری ها و اقدامات اتخاذی در کنترل بیماری کرونا، در عمل دیده شود، تصریح کرد: سیاست های اتخاذی نظیر ممنوعیت تجمعات، مراسم ها و دورهمی ها باید با جدیت اعمال شود و تاثیری مثبت در مهار  بیماری کرونا  داشته  باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون