• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4792 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان

خبرنامه

اثر جديد «جانت ايوانويچ» پرفروش شد

فهرست هفتگي جديد كتاب‌هاي داستاني پرفروش‌ نيويورك‌تايمز منتشر شد و اين‌بار اثر جديد «جانت ايوانويچ»، نويسنده پرفروش امريكايي در رتبه اول آن ديده مي‌شود. به گزارش ايسنا، رمان «بخت و شكوه» بيست و هفتمين جلد از سري داستان‌هاي شخصيت «استفاني پلام» به قلم «جانت ايوانويچ» است. «ايوانويچ» در اين كتاب داستان «استفاني پلام» و سرباز مزدوري از ميامي را روايت كرده است. اين رمان در رتبه نخست فهرست رمان‌هاي جلد سخت نشريه نيويورك‌تايمز قرار دارد. سال گذشته رمان «بيست و شش» از اين نويسنده كه دنباله‌اي از داستان‌هاي «پلام» بود نيز مدت كمي پس از انتشار به صدر اين فهرست راه يافته بود. «زماني براي بخشش» نوشته «جان گريشام» كه سومين كتاب از سري داستان‌هاي «جيك بريجنس» است در رتبه دوم قرار گرفته است. اين كتاب داستان متهم شدن يك پسر ۱۶ ساله به قتل يك مقام رسمي در سال ۱۹۹۰ را روايت مي‌كند. همچنين رمان «نگهبان» جديدترين رمان از سري داستان‌هاي شخصيت مشهور «جك ريچر» نوشته «لي چايلد» و «اندرو چايلد» در جايگاه سوم قرار گرفته است. رمان «بازگشت» اثر «نيكلاس اسپاركس» چهارمين اثر اين فهرست است. «اسپاركس» در اين رمان داستان پزشكي را روايت مي‌كند كه در نيروي دريايي خدمت مي‌كند و پس از بازگشتش از افغانستان به كاروليناي شمالي، دو زن زندگي او را تغيير مي‌دهند. «زندگي نامرئي ادي لور» به قلم «وي‌اي شواب» نيز ديگر اثر پرفروش اين فهرست است.

به مناسبت پويش كتابگردي

ارسال رايگان كتاب به در منزل تهراني‌ها

رييس ستاد گردشگري شهرداري تهران از ارسال رايگان كتاب‌هاي خريداري‌شده در روز كتابگردي توسط شهرداري تهران به در خانه خريداران خبر داد. مهرشاد كاظمي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به آغاز هفته كتاب و كتابخواني گفت: امسال هفتمين سال راه‌اندازي آيين مردمي كتابگردي است، اما به دليل شرايط كرونايي كشور سبك و سياق اين پايش تغيير مي‌كند. وي با بيان اينكه گراني كتاب موجب كم‌رونق شدن كتابفروشي‌ها شده، گفت: خاموش شدن چراغ كتابفروشي‌ها آسيب‌هاي فاجعه‌باري براي جامعه دارد و به همين دليل نبايد اجازه دهيم حتي در روزهاي كرونايي چراغ كتابفروشي‌ها خاموش يا كم‌نور شود. چرا كه كتابفروشي‌ها كانون اصلي فكر و انديشه هستند و بايد هر مدل كه مي‌توان به آنها كمك كرد. رييس ستاد گردشگري شهرداري تهران با بيان اينكه هر سال شعار پويش كتابگردي «من هم مي‌آيم» بود اما امسال به دليل شرايط كرونايي شعارمان به «كتاب مي‌آيد» تغيير كرده است، گفت: در حال حاضر در طرح پاييزه خانه كتاب، 20 درصد تخفيف براي خريد كتاب در اين طرح در نظر گرفته شده است و به مناسبت هفته كتاب نيز برخي كتابفروشي‌ها خودشان تخفيف‌هايي را براي مردم در نظر گرفته‌اند. وي با بيان اينكه شهرداري تهران نيز اعلام كرده كه در اين پويش مشاركت خواهد كرد، ادامه داد: شهرداري تهران با استفاده از «شركت بادپا» به در منازل افرادي كه در روز پنجشنبه اقدام به خريد كتاب كنند، كتاب را رايگان ارسال مي‌كند كه پيش‌بيني ما اين است كه بيش از 5000 سفر توسط پيك‌هاي موتوري شهرداري ثبت شود. كاظمي افزود: از همه هنرمندان، اهالي قلم، اصحاب فكر و انديشه دعوت مي‌شود كه همچون سال‌هاي گذشته از اين حركت مردمي در راستاي شكل‌گيري و گسترش فضاي گفت‌وگوي عمومي با محوريت كتاب حمايت كنند اما امسال مي‌خواهيم كه به جاي حضور در كتابفروشي‌ها در فضاي مجازي‌شان مردم را به مشاركت در اين پويش دعوت كنند.

روسيه با «رفقاي عزيز!»  راهي اسكار ۲۰۲۱ مي‌شود

روسيه نماينده‌اش براي اسكار ۲۰۲۱ را انتخاب كرد و فيلم «رفقاي عزيز!» آندري كونچالفسكي را به اين منظور برگزيد.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اسكرين ديلي، فيلم «رفقاي عزيز!» آن دري كونچالفسكي كه براي نخستين بار در جشنواره فيلم ونيز به نمايش درآمد و موفق به كسب جايزه ويژه هيات داوران شد به عنوان نماينده روسيه براي رقابت در بخش بهترين فيلم بين‌المللي اسكار نود و سوم معرفي شد. اين فيلم درباره كارگران يك شهر كوچك است كه در سال ۱۹۶۲ پس از آنكه دولت كمونيست قيمت مواد غذايي را بالا مي‌برد، دست به اعتصاب مي‌زنند. اين تظاهرات مسالمت‌آميز در نووچركاسك در نهايت به خون كشيده مي‌شود. كونچالفسكي با همكاري الما كيسلوا فيلمنامه فيلم را نوشته‌اند و جوليا ويسوتسكايا، ولاديسلاو كوماروف، آن دري گوسف، يوليا بورووا و سرگي ارليش بازيگران فيلم هستند. به دنبال اعلام نامزدي اين فيلم براي اسكار «نئون» امتياز اكران فيلم در امريكا را خريد. از جديدترين فيلم‌هاي كونچالفسكي مي‌توان به «گناه» اشاره كرد. «شب‌هاي سفيد پستچي» و «بهشت» نيز برايش شير نقره‌اي بهترين كارگرداني را از جشنواره فيلم ونيز به ارمغان آوردند. وي جوايز بسياري در كارنامه دارد كه جايزه ويژه هيات داوران كن، فيپرشي و جوايز عقاب طلايي از جمله آنها هستند. روسيه سال پيش «قد دراز» به كارگرداني كانتيمر بگالوف را به اسكار فرستاد كه در فهرست نهايي رقابت هم جاي گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
کارتون
کارتون