• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4792 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان

خبر

كرونا باز هم ركورد زد ۱۳۰۵۳ ابتلا و ۴۸۶ مرگ

سخنگوي وزارت بهداشت آخرين موارد بروز و فوتي ناشي از كوويد-۱۹ را اعلام كرد و گفت: بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي ۱۳ هزار و ۵۳ بيمار جديد مبتلا به كوويد-۱۹ در كشور شناسايي شد كه سه هزار و ۱۳۳ نفر از آنها بستري شدند. مجموع بيماران كوويد-۱۹ در كشور به ۷۷۵ هزار و ۱۲۱ نفر رسيد. متاسفانه ۴۸۶ بيمار كوويد-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسيد. به گفته او خوشبختانه تاكنون ۵۶۴ هزار و ۶۹۹ نفر از بيماران بهبود يافته يا از بيمارستانها ترخيص شدهاند. لاري افزود: 5 هزار و 677 نفر از بيماران مبتلا به كوويد-۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوي وزارت بهداشت گفت: تاكنون 5 ميليون و ۵۴۵ هزار و ۴۴۴ آزمايش تشخيص كوويد-۱۹ در كشور انجام شده است. او همچنين تاكيد كرد: استانهاي تهران، اصفهان، قم، آذربايجانشرقي، خراسانجنوبي، سمنان، قزوين، لرستان، اردبيل، خوزستان، كرمانشاه، كهگيلويهوبويراحمد، گيلان، بوشهر، زنجان، ايلام، خراسانرضوي، مازندران، چهارمحالوبختياري، البرز، آذربايجانغربي، مركزي، كرمان، خراسانشمالي، همدان، يزد و كردستان در وضعيت قرمز قرار دارند. لاري ادامه داد: استانهاي هرمزگان، فارس، گلستان و سيستان و بلوچستان نيز در وضعيت نارنجي و زرد قرار دارند.

تهران همچنان در انتظار

۴۰ كلانتري جديد

رييس پليس پيشگيري تهران از بي‌توجهي برخي دستگاه‌ها به مصوبه شوراي امنيت ملي در مورد ضرورت اضافه شدن ۴۰ كلانتري به تهران گلايه كرد. سرهنگ جليل موقوفه‌اي در گفت‌وگو با ايسنا درباره تعداد كلانتري‌ها و مصوبه‌اي كه براي افزايش تعداد آنها در تهران وجود دارد، گفت: در حال حاضر ما با همين تعداد كلانتري هم در تهران كار خود را انجام مي‌دهيم و نسبت به برقراري نظم و امنيت و ارايه خدمات به مردم اقدام كرده‌ايم. او همچنين گفت: اما بر مبناي مصوبه شوراي امنيت ملي كه مربوط به سال‌ها پيش هم بوده است، بنا بود كه ۴۰ كلانتري به كلانتري‌هاي تهران اضافه شود اما تا الان هيچ اقدامي از طرف دستگاه‌هاي مسوول كه در همان مصوبه به عنوان مسوول اعلام شده بودند، انجام نشده است. رييس پليس پيشگيري تهران بزرگ در خاتمه با بيان اينكه پليس آمادگي دارد به محض در اختيار قرار گرفتن ساختمان‌ها كار را آغاز كند، گفت: توليد امنيت و مساله امنيت امري چند بعدي و فرابخشي است كه اميدواريم تمام دستگاه‌ها نسبت به آن حساسيت كافي داشته و در تامين آن مشاركت كنند.

دستگيري زورگيران قمه به دست آزاد راه تهران - شمال

رييس مركز عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از شناسايي ۳ عامل زورگير و قمه‌كشي در آزادراه «تهران- شمال» خبر داد. به گزارش ايسنا، سرهنگ سعيد راستي در اين باره گفت: در پي انتشار و بازنشر كليپي در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي با عنوان زورگيري و قمه‌كشي در آزادراه «تهران- شمال» كه در آن ۳ سرنشين يك دستگاه خودرو پرايد با قدرت‌نمايي با استفاده از سلاح سرد، سرنشينان يك دستگاه خودروي ۲۰۶ را تهديد كرده بودند؛ بررسي موضوع بلافاصله در دستوركار ماموران مركز عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ قرار گرفت.او با اشاره به اينكه در بررسي‌هاي اوليه و استعلام پلاك انتظامي خودروي متهمان مشخص شد كه پلاك انتظامي نصب‌شده متعلق به خودروي پرايد نيست و شماره انتظامي جعلي است، گفت: در شاخه ديگري از تحقيقات پليسي ماموران اين پليس موفق شدند هويت واقعي متهمان و مخفيگاه آنها را در حوالي شهر قدس شناسايي كنند.اين مقام انتظامي با بيان اينكه نتيجه تحقيقات انجام شده به مرجع قضايي منعكس و دستور دستگيري متهمان اخذ شد، افزود: روز گذشته ۲۵ آبان‌ ماه تيمي از ماموران اين مركز به مخفيگاه متهمان اعزام و موفق شدند هر سه آنها را دستگير و در بازرسي از محل چند قبضه سلاح سرد نيز كشف كنند. براساس اعلام مركز اطلاع‌رساني پليس، راستي عنوان كرد: متهمان پس از انتقال به پليس امنيت در بازجويي‌هاي اوليه به جرم ارتكابي اعتراف و علت آن را خودنمايي و ايجاد مزاحمت عنوان كردند.رييس مركز عمليات پليس امنيت عمومي تهران در پايان خاطرنشان كرد: هر 3 متهم در كمتر از ۴۸ ساعت دستگير و با صدور قرار ميلياردي از سوي مرجع قضايي روانه زندان شدند.

استفاده شاد از پهناي باند ۳۲۸ گيگا بيت بر ثانيه در كشور

وزير آموزش و پرورش از استفاده شبكه شاد از پهناي باند ۳۲۸ گيگابيت بر ثانيه كشور خبر داد و گفت: ۶۰۰ هزار ارتباط زنده در شبكه شاد برقرار شده است.به گزارش ايلنا، محسن حاجي‌ميرزايي در حاشيه جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و در جمع خبرنگاران از ارايه گزارشي در خصوص فعاليت‌هاي شبكه شاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد و اظهار كرد: در اين جلسه مراحل رشد و توسعه شبكه شاد نمايش داده شد و اعضاي شورا با كاركردهاي شبكه آموزش دانش‌آموز (شاد) آشنا شدند.او در اين باره افزود: با پديده‌اي روبه‌رو شديم كه نظام آموزشي را در مخاطره قرار داد. زماني كه امكان حضور دانش‌آموزان در مدرسه نبود، ناگزير به ارايه تدبير بوديم لذا شاد يك مولود 6 ‌ماهه است كه توانسته به بزرگ‌ترين نرم‌افزار و سكويي كه ارايه خدمات مبتني بر فناوري اطلاعات را انجام مي‌دهد، تبديل شود.حاجي‌ميرزايي تصريح كرد: بيش از ۱۲ ميليون نفر از دانش‌آموزان و ۷۰۰ هزار معلم و ۱۰۰ هزار مدير در شبكه شاد فعال هستند و ركورد استفاده همزمان بيش از ۳۲۸ گيگابيت بر ثانيه را پشت سر گذاشتيم و۶۰۰ هزار ارتباط زنده داشتيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون