• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4793 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۸ آبان

كدام اپراتور بهترين كيفيت اينترنت را ارايه مي‌دهد؟

گزارش وضعيت كيفيت اينترنت ايران در شش ماهه اول سال ۹۹ با عنوان «ايران در مسير هوشمندي» توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منتشر شد. گزارش جديدي كه توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منتشر شده به كاربران اين امكان را مي‌دهد تا بهترين انتخاب را ميان اپراتورهاي كشور داشته باشند. گزارش وضعيت كيفيت اينترنت ايران در شش ماهه اول سال ۹۹ با عنوان «ايران در مسير هوشمندي» توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منتشر شد. سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در گزارشي مفصل و در دويست‌وپنجاه صفحه‌، وضعيت كلي اينترنت كشور بر اساس پارامترهاي مختلف را مورد سنجش قرار داده است. براي تهيه اين گزارش تفصيلي، ۶ هزار و ۷۰۰ سنجه (ابزار اندازه‌گيري) توسط وزارت ارتباطات در سراسر كشور نصب شده است كه اين گزارش تحليلي درباره كيفيت اينترنت ميانگين ۶ ماه اول سال ۹۹ به شما نشان مي‌دهد كدام اپراتور بهترين اينترنت را ارايه مي‌دهد. پارامترهاي مختلفي براي ارزيابي شبكه ارايه سرويس اينترنت در اين گزارش مورد توجه قرار گرفته‌اند. پارامترها در دو گروه كلي شاخص‌هاي سنجش كيفيت (QoS) و شاخص‌هاي تجربه مشتري در نقطه انتقايي انتقال خدمات (QoE) دسته‌بندي مي‌شود. اين گزارش نشان مي‌دهد كه كيفيت اينترنت ايران مخصوصا در زمينه نسل سوم با استاندارد جهاني نزديك است و در برخي پارامترها نيز در ايده‌آل‌ترين شرايط ممكن است. اين گزارش جهت انتخاب بهتر مشتركين و كاربران كشور منتظر مي‌شود.
Jitter: تفاوت زماني بين بسته‌هاي اطلاعاتي از لحظه ارسال در شبكه تا زمان رسيدن به مقصد سپري مي‌كند
PLR: ميانگين گم‌شدن يا از دست رفتن بسته‌هاي IP در طول شبكه خدمت‌دهنده
RTT: مدت‌زماني كه يك درخواست از مبدأ به مقصد ارسال و پاسخ آن نيز دريافت مي‌شود
توضيحات جدول: متوسط تأخير (latency) حدود ۹۰ ميلي‌ثانيه، Jitter كمتر از ۴ ميلي‌ثانيه، پينگ كمتر از ۹۰ ميلي‌ثانيه و پكت لاس زير يك درصد ايده‌آل‌ترين وضعيتي است كه مي‌توان براي كيفيت پوشش اينترنت متصور شد.
براساس گزارش‌هايي نيز كه توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات منتشر شده، تعداد اشتراك‌هاي پهن باند ثابت از ۵۸ هزار و ۳۱۰ اشتراك در سال ۹۲ به ۹ ميليون و ۴۷۹ هزار و ۳۳۷ اشتراك در سال جاري و در حوزه پهن‌باند سيار از اشتراك صفر در سال ۹۲ به ۷۶ ميليون و ۵۳۱ هزار و ۱۷۶ اشتراك در سال ۹۹رسيده است. بر همين اساس ضريب نفوذ پهن باند ثابت از ۷/۶۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۱/۲۸ درصد در سال جاري و ضريب نفوذ پهن باند سيار از صفر درصد در سال ۹۲ به ۹۱/۰۷ درصد در سال ۹۹ رسيده است.همانطور كه در اين جدول نيز مشاهده مي‌كنيد، اپراتور اول كشور با سهم پنجاه درصدي، بيشترين سهم را از بازار اپراتورهاي كشور در اختيار دارد.در زمينه پهن باند نيز همراه اول در فناوري‌هاي نسل سوم و چهارم بيشترين تعداد مشترك را داراست

 


با وجود شيوع كرونا و در اوج تحريم‌ها به دست آمد 
رشد صادرات بزرگ‌ترين توليدكننده قير ايران

تشديد تحريم‌ها و مشكلاتي كه با افزايش شيوع بيماري كرونا در كشور ايجاد شده نه تنها باعث كاهش صادرات قير در كشور نشده، بلكه در 7 ماهه نخست سال 99 صادرات نفت پاسارگاد به عنوان بزرگ‌ترين توليدكننده قير در خاورميانه با رشد 4 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت نفت پاسارگاد، با وجود مشكلات ايجاد شده در سه ماهه ابتدايي سال 99 به دليل شوك اوليه ناشي از ويروس كرونا و بسته شدن مرزها، بنادر مقصد به مدت سه ماه، كاهش پروژه‌هاي عمراني در دنيا و همچنين افزايش فشار ناشي از تحريم ميزان صادرات هفت ماهه ابتداي سال 99 نسبت به مدت مشابه سال‌هاي 97 و 98 افزايش داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون