• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4794 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۹ آبان

نتايج عجيبي كه در اروپا و امريكاي جنوبي رقم خورد

شب شش‌تايي‌ها

سه‌شنبه شب و در دنياي فوتبال دو نتيجه بسيار عجيب در فاصله چند هزار كيلومتري از هم رقم خورد. در شهر سويل اسپانيا، آلمان سنگين‌ترين شكست ۸۹ سال اخيرش را تجربه كرد و در شهر كيتو پايتخت اكوادور، تيم ملي اين كشور شاگردان كارلوس كي‌روش را ۶ تايي كرد. 
در ادامه هفته ششم رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي اروپا و از گروه چهار تيم ۹ امتيازي آلمان در اسپانيا مهمان تيم هشت امتيازي اين كشور بود. آلمان براي صعود به نيمه نهايي رقابت‌ها تنها به يك تساوي نياز داشت. بازي با برتري شاگردان انريكه آغاز شد و آلوارو موراتا در دقيقه ۱۷ گل اول بازي را به ثمر رساند. در حالي كه ماتادورها كاملا سوار بر بازي بودند شاگردان يواخيم لو هيچ نشاني از آلمان هميشگي نداشتند و بسيار شلخته بازي مي‌كردند. همين امر باعث شد ميزبان در دقايق ۳۳ و ۳۸ دو گل ديگر وارد دروازه مانشافت كند تا نيمه نخست ۳ بر صفر به سود شاگردان انريكه به پايان برسد. بازي چشم‌نواز اسپانيايي‌ها در نيمه دوم نيز ادامه پيدا كرد و اين تيم توانست توپ‌هاي بعدي را يكي پس از ديگري به تور دروازه مانوئل نوير بچسباند. دقايق ۵۵ و۷۱ فرنان تورس دو گل ديگر زد تا با تك گلي كه در نيمه اول به ثمر رسانده بود تبديل به تنها بازيكن تاريح اسپانيا شود كه مقابل آلمان هت‌تريك مي‌كند. اويارزابال هم در دقيقه ۸۹ تحقير ژرمن‌ها را تكميل كرد تا اسپانيا با برد ۶ بر صفر سنگين‌ترين شكست تاريخ فوتبال آلمان در ۸۹ سال گذشته را رقم زده باشد. آلمان در سال ۱۹۳۱ با 6 گل مغلوب اتريش شده بود. حتي خيلي از بازيكنان تيم ملي آلمان هم در طول دوران حرفه‌اي‌شان چنين شكستي را تجربه نكرده بودند. بعد از بازي انتقادات از يواخيم لوو سرمربي تيم ملي آلمان به اوج خودش رسيد و هرچند اليور بيرهوف مدير تيم معتقد است لوو به كارش تا پايان مسابقات يورو ادامه خواهد داد، اما رسانه‌ها و كارشناسان آلمان فرصت او را تمام شده مي‌دانند. 
در امريكاي لاتين وضعيت مشابه يواخيم لوو براي كارلوس كي‌روش رقم خورد. كلمبيا در هفته چهارم دور انتخابي جام جهاني ۲۰۲۲ بعد از شكست سنگين خانگي مقابل اروگوئه قصد داشت با برد مقابل اكوادور وضعيت را بهبود ببخشد اما اوضاع جور ديگري رقم خورد. هنوز ده دقيقه از بازي نگذشته بود كه كلمبيا دو بر صفر عقب افتاد. بازيكنان اكوادور به ازاي هر حمله يك گل به ثمر مي‌رساندند. در پايان نيمه نخست كلمبيا ۴ بر يك بازنده به رختكن رفت. در نيمه دوم باز هم اين ميزبان بود كه بيشتر حمله كرد و دو بار ديگر دروازه كارلوس وارگاس را گشود تا كي‌روش و كلمبيا يكي از سنگين‌ترين شكست‌هاي خودشان را تجربه كنند. با اين نتيجه تيم تحت هدايت كي‌روش در دو بازي اخير خود ۹ گل دريافت كرده است كه بي‌سابقه به نظر مي‌رسد. كي‌روش هم مانند لوو بعد از بازي با هجمه وسيع رسانه‌هاي كلمبيايي مواجه شد. البته خيلي از رسانه‌هاي ايران نيز به باخت عجيب كي‌روش و وضعيت بد او در كلمبيا اشاره كردند و موافقان و مخالفان مرد پرتغالي در كشورمان بحث‌هاي قديمي در مورد خوب يا بد بودن كي‌روش را دوباره وسط كشيدند. كي‌روش در پاسخ به انتقادات در كلمبيا از هواداران اين كشور خواست صبور باشند و به زودي بردها از راه مي‌رسند. با اين حال رسانه‌هاي آن كشور نيز گمانه‌زني براي اخراج احتمالي سرمربي سابق تيم‌هاي رئال مادريد و ايران را كليد زده‌اند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون