• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4794 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۹ آبان

ويژه

سكوهاي آموزشي، پيشران اقتصاد ديجيتال

دبير شوراي عالي فضاي مجازي كشور بر اهميت ايجاد سكوهاي بزرگ آموزشي كه پيشران اقتصاد ديجيتالي در كشور باشند، تاكيد كرد و گفت: بايد در آينده اين سكوها تبديل به يك اكوسيستم شده و حوزه‌هاي پژوهش، اشتغال و خدمات اجتماعي را نيز پوشش دهد.
 به گزارش سيتنا، دكتر سيدابوالحسن فيروزآبادي در ديدار با دكتر طهرانچي، رييس دانشگاه آزاد اسلامي ضمن بحث در خصوص سيستم آموزش مجازي دانشگاه‌هاي كشور با بررسي ميزان يكپارچگي سيستم آموزش آنلاين گفت: آموزش كشور به يك سكو(پلتفرم) بزرگ و يا چند سكوي توانمند نياز دارد تا تمام ظرفيت‌هاي آموزش‌ خصوصي و دولتي در كشور روي آنها شكل بگيرند.
او با اشاره به اينكه در كنار قانون‌گذاري، مميزي و ارزيابي سكوهاي بخش خصوصي بايد به آنها آزادي عمل داده شود تا بتوانند بازارسازي كرده و انگيزه پيشرفت و توسعه داشته باشند، افزود:خوشبختانه پروژه سامانه شاد كه با وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازي شده به خوبي در حال پيشرفت است و نمونه خوبي در ايجاد سكوهاي آموزشي در كشور خواهد بود.
دكتر فيروزآبادي تاكيد كرد: بايد در آينده اين سكوها تبديل به يك اكوسيستم شده و حوزه‌هاي پژوهش، اشتغال و خدمات اجتماعي را نيز پوشش دهد بدين معنا كه در اين سكوي آموزشي علاوه بر پرونده آموزشي دانشجو، ميزان سنجش استعداد و فرصت شغلي مناسب در داخل و خارج از كشور براي آن تضمين و پيشنهاد شود.
دبير شوراي عالي فضاي مجازي كشور با اشاره به اينكه دانشگاه‌ها با خلأ دروس جديد و مباحث چندرشته‌اي مواجه هستند، تصريح كرد: كشور در حوزه فضاي مجازي با نوعي تاخر سوادي نخبگي كه فراتر از سواد فضاي مجازي است روبه‌روست كه درك مناسبي از اقتصاد و فرهنگ و نگاه جامع فلسفي و نظري در اين حوزه وجود ندارد و اين كمبود در كنار فقدان توجه و تمركز كافي بر دروس و پژوهش‌هاي تخصصي حوزه‌هايي همچون هوش مصنوعي، پردازش كوانتومي و نانو الكترونيك احساس مي‌شود.


بيش از 90 عنوان برنامه  نكوداشت روز اصفهان اجرا مي‌شود

رييس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اصفهان گفت: به مناسبت روز نكوداشت اصفهان كه با روز حماسه و ايثار مردم اصفهان پيوند خورده است بيش از 90 عنوان برنامه اجرا مي‌شود. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، محمد عيدي در نشست خبري برنامه‌هاي نكوداشت اصفهان و گراميداشت حماسه 25 آبان به نام روز حماسه و ايثار مردم اصفهان اظهار كرد: پيشينه اقتصاد فرهنگ در شهر اصفهان مزيت مطلق ما به عنوان يك جهانشهر است كه از طريق آن كالاهاي هويتي را مي‌توانيم توسعه دهيم.
او با اشاره به اينكه بايد در اين حوزه 3 سطح ارتباط در حوزه درون استاني، ملي و جهاني تعريف شود، گفت: اصفهان همچنين از ديرباز كانون ميان فرهنگي در مسير جاده‌هاي بين‌المللي از جمله جاده ابريشم بوده است؛ ديپلماسي شهري اقتضا مي‌كند راهبردهايي را در اين زمينه تدوين كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون