• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4797 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳ آذر

خبر

دستور جهانگيري در واكنش به تخريب خانه‌اي در بندرعباس

معاون اول رييس‌جمهوري در پي‌نوشتي بر گزارش تخريب خانه يك زن در بندرعباس، ضمن ابراز تاسف از وقوع اين حادثه، در دستوري به استانداران سراسر كشور تاكيد كرد كه قبل از تامين سرپناه مناسب براي افراد ساكن، نبايد اقدام به تخريب نمايند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني معاون اول رييس‌جمهور، در متن دستور اسحاق جهانگيري به استانداران سراسر كشور آمده است: «متاسفانه گاهي شاهد اين‌گونه حوادث دردناك مي‌باشيم كه روح و جان انسان را آزار مي‌دهد. لازم است به كليه دستگاه‌هاي استان ابلاغ شود كه قبل از تامين سرپناه مناسب براي افراد ساكن، نبايد اقدام به تخريب نمايند.» او همچنين يادآور شده كه علاوه بر اعتبار دستگاه‌هاي ذي‌ربط، همه ساله سازمان برنامه و بودجه كشور، كميته امداد امام خميني (ره) و بنياد مسكن انقلاب اسلامي اعتباراتي را به مسكن محرومان اختصاص مي‌دهند كه مي‌توان از آنها استفاده كرد.

هشدار روزنامه‌نگار اصولگرا نسبت به پيام‌ پنهاني تندروها به بايدن

فعال رسانه‌اي اصولگرا در توييتي به شوراي عالي امنيت ملي نسبت به تحركات برخي گروه‌هاي سياسي در فرستادن پيام براي دولت بايدن، هشدار داد. محمد مهاجري در توييتي با هشتگ‌هاي ترامپ، بايدن، ضدامريكايي و انتخابات ۱۴۰۰ نوشت: «شوراي عالي امنيت ملي به هوش باشد: افراد و گروه‌هاي سياسي كشورمان كه تا ديروز براي پيروزي ترامپ يقه پاره مي‌كردند پس از شكست او درصدد فرستادن پيام‌هاي يواشكي براي دولت بايدن هستند. شعارهاي ضدامريكايي آنها گول‌تان نزند. اين جماعت براي برنده شدن در انتخابات ۱۴۰۰ هر كاري مي‌كنند.»

نگاه متفاوت مطهري و علم‌الهدي به سياستمداران «خائن» و «نادان»

علي مطهري در توييتي به اظهارات امام جمعه مشهد واكنش نشان داد. اين نماينده مجلس دهم در توييتي به اظهارات اين هفته علم‌الهدي در خطبه‌هاي مجازي واكنش نشان داد و نوشت: «جناب علم‌الهدي گفته‌اند آنان كه تحول انتخاباتي امريكا را فرصت مي‌دانند يا نادانند يا خائن. بايد گفت برعكس است، آنان كه اين تحول را فرصتي براي رفع تحريم‌ها و بهبود معيشت مردم با حفظ عزت ملي نمي‌دانند يا نادانند يا خائن و برانداز.»

تخريب رقيب يعني اخلاق اسلامي وجود ندارد!

پس از حملات شديد شماري از مجلسي‌ها به دولت، بسياري اين مواضع را به دور از انصاف دانسته‌اند. محمد هاشمي رفسنجاني، رييس پيشين سازمان صداوسيما و عضو موسس حزب كارگزاران سازندگي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه چرا رقباي دولت به ‌جاي اينكه از كارنامه خود دفاع كنند، به دولت هجوم مي‌آورند، به اين موضوع چنين واكنش نشان داد: «اساس جامعه ما و مكتب ما اسلام و اسلام مبتني بر اخلاق است. حضرت رسول (ص) هم رسالت و بعثت خود را براي تكامل اخلاق جامعه اعلام كردند. روش صحيح همين است و در فرهنگ اسلامي كسي حق ندارد رقيبش را تخريب كند بلكه بايد بيايد خودش را عرضه كند و بگويد من چه دارم. اما متاسفانه اين عمل انجام نمي‌شود و چيزي كه اتفاق مي‌افتد خلاف ارزش‌ها و اخلاق اسلامي است. در حالي كه ما مثل ماركسيست‌ها و غربي‌ها نيستيم كه بگوييم هدف وسيله را توجيه مي‌كند.» به گزارش ايرنا، او با اشاره به اينكه «در مكاتب و ايدئولوژي‌هايي مثل ماركسيسم و نيز انديشه غربي‌ها هدف وسيله را توجيه مي‌كند و اين نوع بي‌اخلاقي‌ها انجام مي‌شود»، ادامه داد: «اما در فرهنگ اسلامي، هدف وسيله را توجيه نمي‌كند. يعني شما به خاطر رسيدن به هدف نمي‌توانيد هر كاري و هر جنايتي را انجام دهيد. وقتي رقبا شروع به تخريب مي‌كنند خود گواه اين است كه اخلاق اسلامي در اين جمع‌ها وجود ندارد.»

پرداخت يارانه توسط احمدي‌نژاد از بزرگ‌ترين خيانت‌ها بود

احمد كريمي اصفهاني، كنشگر سياسي اصولگرا درباره آسيبي كه نمايندگان عمدتا اصولگراي مجلس به پيكره اين جريان سياسي وارد كردند، گفت: «اكثريت اصولگرايان مجلس، تازه‌كار هستند، توقع نمي‌رود عملكردشان در مجلس به سرعت جواب بدهد. توقع مي‌رود حداقل يك سال بگذرد تا بتوانيم در مورد كار مجلس يازدهم نظر بدهيم. اما به نظر من هنوز آن‌طور كه بايد و شايد كار مثبتي از خود نشان نداده‌اند تا ما بتوانيم قضاوتي مثبت از عملكرد آنها داشته باشيم.» او از «شعارزدگي تحت عنوان انقلابي و جهادي عمل كردن» به عنوان مهم‌ترين مشكل مجلس ياد كرد و ادامه داد: «انقلابي به اين معني نيست كه كارها را شتابزده انجام بدهيم. بعضي كارها فقط در شعار خوب است مثل حمايت از دهك‌هاي پايين جامعه كه خود من به تصميمي كه كميسيون برنامه و بودجه مجلس بر آن پافشاري دارد، معتقد نيستم.» به گزارش خبرگزاري برنا، اصفهاني استارت پرداخت يارانه نقدي در دولت نهم و دهم را يكي از بزرگ‌ترين خيانت‌ها دانست و تاكيد كرد: «اين مجلس در حال ارتكاب به همان اشتباه فاحش است و به جاي اينكه به اشتغال كمك كند، به دنبال پرداخت پول است و قطعا اثر خود را نخواهد داشت. اين كار با بالا بردن نقدينگي در جامعه، موجب تحميل گراني بر جامعه مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون