• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4800 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ آذر

يك موسيقي‌نمايش از لندن در فهرست نامزدهاي گرمي

نماينده سينماي هند در اسكار ۲۰۲۱ معرفي شد

هند هم به ميدان اسكار ۲۰۲۱ آمد
هند با انتخاب فيلم «جاليكاتو» پا به رقابت اسكار ۲۰۲۱ گذاشت. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ورايتي، فدراسيون فيلم هند فيلم ليجو جوزه پليسري با عنوان «جاليكاتو» را به عنوان نماينده اين كشور به آكادمي اسكار معرفي كرد.
اين فيلم كه به نمايندگي از هند در بخش بهترين فيلم بين‌المللي رقابت مي‌كند به زبان مالايالامي است و فيلمي محبوب جشنواره‌هاست كه در تورنتو، لندن، بوسان و استكهلم در سال ۲۰۱۹ به نمايش درآمد و سال ۲۰۲۰ نيز در روتردام ديده شد. پليسري براي ساخت اين فيلم موفق به كسب جايزه بهترين كارگردان در جشنواره بين‌المللي فيلم هند «گوآ» در سال ۲۰۱۹ شد. داستان فيلم درباره گاوي است كه از يك كشتارگاه در دهكده‌اي آرام مي‌گريزد و وارد دهكده مي‌شود. اين امر موجب مي‌شود تا مردم روستا با نگاه‌هايي متفاوت گرد هم بيايند تا بخواهند اين حيوان را بگيرند. فيلم‌هاي تحسين شده «خاطرات آنگامالي» و «آر.‌اي.پي» از ديگر فيلم‌هاي پليسِري هستند. وي چندين فيلم ساخته است كه «چرولي»، «ضد مسيح» و «A» از جمله آنها هستند. امسال ۲۷ فيلم از زبان‌هاي مختلف هندي، مالايالامي و ماراتي براي اسكار انتخاب شده بودند كه در نهايت فيلم «جاليكاتو» انتخاب شد. اين فيلم كه نامش را از منطقه‌اي در جنوب هند كه رويداد اهلي كردن گاوها در آن هنوز هر سال برگزار مي‌شود گرفته است، برمبناي داستان كوتاهي از هارش ساخته شده است. هند از سال ۱۹۵۷ نماينده‌اش را هر سال به اسكار معرفي كرده و سه بار نامزدي اسكار را به دست آورده است كه براي «مادر هند» در سال ۱۹۵۸، «سلام بمبئي!» در سال ۱۹۸۹ و «لاگان» در سال ۲۰۰۲ بوده است. نود و سومين دوره اسكار ۲۵ آوريل ۲۰۲۱ (بامداد ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰) برگزار مي‌شود.
موسيقي نمايشي از لندن در فهرست نامزدهاي گرمي قرار گرفت
براي سومين بار در تاريخ اهداي جوايز گرمي، موسيقي نمايشي كه در لندن روي صحنه رفت در فهرست بهترين موسيقي متن نمايش جاي گرفت. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ورايتي، «املي» با نامزدي در بخش بهترين آلبوم تئاتر موزيكال توانست براي اولين‌بار پس از سال ۱۹۸۴ يك نمايش از لندن را به اين فهرست بكشاند. پيش از اين تنها «گربه‌ها» در سال ۱۹۸۴ موفق به كسب جايزه بهترين آلبوم نمايش موزيكال سال شده بود و بعد هم در سال ۱۹۹۹ «شيكاگو» كه در لندن ضبط شده بود، نامزدي اين بخش را كسب كرده بود. امسال «امِلي» در ميان فهرست نامزدهاي بهترين آلبوم در كنار «اتوپياي امريكايي در برادوي»، «مغازه كوچولوي ترس»، «پرنس مصر»، «قدرت نرم» و «قرص كوچك دندانه‌دار» جاي گرفت تا براي سومين بار در تاريخ آلبومي كه در لندن اجرا و ضبط شده به اين فهرست راه يابد. با توجه به شيوع كرونا نمايش‌هايي مانند «كارولين، يا تغيير»، «مرد موسيقي» و «كمپاني» با تعويق روبه رو شدند و همين امر شمار نمايش‌هاي سال را كاهش داد. «املي» نمايشي است كه در «وست اند» لندن از نوامبر ۲۰۱۹ تا ۲۰ فوريه ۲۰۲۰ روي صحنه رفت. اين نمايش برمبناي فيلمي برنده اسكار شكل گرفت و ادري بريسون در نقش اصلي روي صحنه رفت و كائولان مك‌كارتي نيز در نقش مقابل بازي كرد. اين نمايش در جوايز اوليويه ۲۰۲۰ موفق به كسب سه نامزدي در بخش بهترين نمايش موزيكال، بهترين موسيقي اوريجينال و بهترين بازيگر زن موزيكال شد. نمايش «املي» اقتباسي از فيلمي به همين نام در ژانر كمدي رمانتيك محصول سال ۲۰۰۱ به نويسندگي گيوم لورن و كارگرداني ژان پير ژونه است. املي با اقبال بسيار خوب منتقدان و تماشاگران در سراسر جهان همراه بود و به عنوان يكي از موفق‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينماي اروپا و يكي از تحسين شده‌ترين فيلم‌هاي غيرانگليسي زبان شناخته مي‌شود. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون