• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4802 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۹ آذر

خبرخوان

يك دليل جديد براي گراني ميوه

محمد حسين مشرف، رييس اتحاديه ميوه و تر‌بار يزد باردهي كم درختان را عامل افزايش قيمت امسال در ميادين ميوه و تربار دانست و گفت: مردم نبايد بابت كمبود ميوه و تربار نگراني داشته باشند چرا كه به اندازه نياز مصرف‌كنندگان اين اقلام در استان تامين مي‌شود و كمبودي در اين باره وجود ندارد. اگر صادرات ميوه در كشور به درستي مديريت شود، قيمت‌ انواع ميوه به مراتب پايين‌تر خواهد آمد چرا كه در حال حاضر صادرات ميوه تاثير قابل توجهي روي افزايش قيمت‌ها در اين بخش دارد.

كاهش ۱۰ درصدي قيمت مسكن

مصطفي قلي خسروي، رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران از كاهش ميزان معاملات و كاهش قيمت 10 الي 15 درصدي قيمت در بازار مسكن خبر داد و گفت: طبق آمار رسمي از تاريخ 1/1/98 تا 4/9/98 تعداد قراردادهاي شهر تهران 169 هزار و 543 هزار فقره بوده كه از اين تعداد 54 هزار و 419 فقره مبايعه‌نامه و 114 هزار و 117 هزار هم اجاره‌نامه بوده است. حال اينكه از تاريخ 1/1/99 تا 4/9/99 هم ميزان مبايعه‌نامه 60 درصد كاهش داشته و هم قراردادهاي اجاره با كاهش 23 درصدي مواجه بوده است كه البته قراردادهاي اجاره به دليل شرايط كرونايي كه خانوار ترجيح به تمديد داشتند، كاهش يافت. وي با اشاره به مولفه‌هاي تاثيرگذار در قيمت مسكن گفت: چهار عامل بازار سرمايه، ارز، طلا و حامل‌هاي انرژي در تعيين قيمت مسكن اثرگذار هستند كه شاهد آن هستيم در چند روز اخير هم قيمت طلا و ارز كاهش يافته و بورس نسبت به نيمه اول سال افت داشته است همچنين نرخ حامل انرژي هم تغييري نكرده است.

عرضه زمين‌ متعلق به وزارت دفاع در بورس كالا

براساس اطلاعيه بورس كالاي ايران، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در راستاي شفاف‌سازي فروش املاك و اراضي خود، امروز نهم آذرماه براي نخستين‌بار زميني واقع در شهرستان دماوند- دشت مشاء به مساحت ٣٦٢٣ مترمربع را با قيمت پيشنهادي ۱۳۰ميليارد ريال به صورت حراج در بورس كالا عرضه خواهد كرد. قيمت پايه پيشنهادي اين زمين در حالي ۱۳۰ ميليارد ريال اعلام شده كه تضمين متقاضيان خريد براي شركت در حراج مبلغ ۳.۹ ميليارد ريال معادل سيصد و نود ميليون تومان به صورت واريز وجه نقد يا توديع ضمانتنامه بانكي در نظر گرفته شده است. مهلت واريز وجه تضمين و ثبت درخواست جهت شركت در حراج نيز تا پيش از پذيرفته شدن بهترين قيمت پيشنهادي و انجام معامله خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون