• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4802 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۹ آذر

داستان عجيب افتتاحيه ليگ برتر فوتبال زنان در گفت‌ و گو با سمانه چهكندي بازيكن تيم شهرداري بم

ورزشگاه تاريك بود و براي فرار از سرما رفتيم توي آمبولانس

علي ولي‌اللهي

ليگ برتر فوتبال زنان پس از ماه‌ها تعطيلي از روز جمعه آغاز شد. قرار است در اين رقابت‌ها تيم‌ها در قالب 2 گروه الف و ب به مصاف هم بروند. در هر گروه ۶ تيم حضور دارند و 2 تيم از اين ميان به دور حذفي راه پيدا مي‌كنند. روز جمعه و از گروه الف تيم شهرداري بم مدافع عنوان قهرماني در اروميه ميهمان تيم همياري اروميه بود كه در‌نهايت موفق شد با ۳ گل حريفش را شكست دهد. اما اين مسابقه با حواشي عجيب و غريبي همراه بود. بخشي از اين حواشي از طريق يك ويديويي در صفحات مجازي منتشر شد؛ ويديويي كه نشان مي‌داد بازيكنان تيم شهرداري بم از داخل آمبولانس كنار زمين خارج مي‌شوند! اما اين همه ماجرا نبود. گفت‌وگوي ما با سمانه چهكندي بازيكن تيم شهرداري بم ابعاد جديدي از وضعيت نااميد‌كننده ليگ برتر زنان را آن هم درست در روز افتتاحيه روشن كرد. وضعيتي كه نشان مي‌دهد كوچك‌ترين امكاناتي براي سطح اول فوتبال زنان فراهم نمي‌شود. بازي كردن در تاريكي در حالي كه رختكن‌ها و استاديوم آب و برق و سيستم گرمايشي ندارد بخشي از اين شرايط سخت به حساب مي‌آيد.

 

براي شروع ليگ برتر از چه زماني تمرينات‌تان را شروع كرديد؟ آيا همه موافق برگزاري ليگ در شرايط فعلي بوديد؟

تقريبا يك ماه قبل از شروع ليگ تمرينات‌مان را شروع كرديم. همه دوست داشتند مسابقات آغاز شود. بالاخره كرونا هم شرايطي به وجود آورده كه براي همه يكسان است. بايد با اين وضعيت زندگي كنيم. نمي‌توانستيم همين ‌طور دست روي دست بگذاريم و اجازه بدهيم ليگ تعطيل شود. اين شغل ماست. ما فوتباليست هستيم و بايد حرفه‌اي فكر كنيم. همه هم دوست داشتند ليگ شروع شود.

پروتكل‌هاي بهداشتي همان‌طور كه در فوتبال مردان وجود دارد در ليگ فوتبال زنان هم مورد توجه قرار مي‌گيرد؟

بله ما قبل از بازي‌ها و قبل از ورود به اردو تست كرونا داديم. همه بازيكنان هم منفي بودند. قبل از مسابقه هم خود تيم شهرداري بم از ما تست گرفت. وقتي هم در اردو هستيم اجازه ورود و خروج نمي‌دهند. در اردو و مسابقه هم همه پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت كرديم. در مجموع وضعيت از اين لحاظ خوب است.

شروع ليگ بعد از مدت‌ها تعطيلي چطور بود؟ از بازي اول خودتان بگوييد.

خدا را شكر شروع خيلي خوبي داشتيم. ما كاملا براي بازي جمعه آماده بوديم ولي به خاطر اينكه شب قبل از مسابقه تا صبح برف آمده بود و زمين را پارو نكرده بودند، زمين آماده مسابقه نبود. تازه وقتي ما وارد زمين شديم، شروع كردند به پارو كردن زمين. ما حدود ۴ يا ۵ ساعت قبل از بازي علاف شديم كه داوران بتوانند بازي را شروع كنند. هوا هم خيلي سرد بود. يخبندان بود و ورزشگاه اصلا سيستم گرمايشي نداشت ولي خدا را شكر توانستيم در اين شرايط ۳ امتياز بازي را بگيريم.

مگر مسوولان برگزاري مسابقه و استاديوم نمي‌ديدند برف مي‌بارد و قرار است بازي برگزار شود؟

ما كه آنجا بوديم همين را پرسيديم و گفتيم مگر شما نمي‌دانستيد قرار است برف بيايد؟ و آنها جواب دادند ما غافلگير شديم! واقعا هم جمع كردن آن همه برف خيلي سخت بود. فكر مي‌كنم ورزشگاهي كه در آن بازي كرديم هم تازه افتتاح شده است، به همين دليل آب و برقش هم اوكي نبود. اواخر بازي ما اصلا ديد نداشتيم. به خاطر دير شروع شدن بازي خورديم با تاريكي. 10 دقيقه آخر هوا كاملا تاريك شده بود. ما واقعا ديد نداشتيم. تاريك بود. شما حساب كنيد زمين سفيد بود. توپ سفيد بود. لباس تيم حريف هم سفيد بود. اطراف زمين هم برف جمع شده بود. ما اصلا نمي‌ديديم.

پس چطور بازي كرديد و برنده شديد؟

بالاخره تيم قهرمان بايد همه سختي‌ها را به جان بخرد. (با خنده)

چرا رفتيد توي آمبولانس؟

وقتي بازي تمام شد آمديم برويم توي رختكن. گفتند آنجا براي‌تان سيستم گرمايشي گذاشتند؛ يك بخاري برقي. ولي وقتي رفتيم ديديم بخاري كار نمي‌كند. برگشتيم كنار زمين و آنجا ديديم آمبولانس سيستم گرمايشي‌اش روشن بود و براي چند دقيقه رفتيم داخل آن تا گرم شويم و به ادامه مسابقه برگرديم.

ولي تيم حريف توي رختكن ماند.

بله آنها با اين شرايط آب و هوايي اوكي بودند ولي ما از جاي گرم مي‌آمديم و اين شرايط براي ما خيلي سخت بود.

ما در‌مورد سطح اول فوتبال زنان حرف مي‌زنيم. چطور ممكن است چنين اتفاقاتي در اين سطح رخ بدهد؟

متاسفانه اهميتي به زنان نمي‌دهند. آنها مي‌دانستند جمعه قرار است در اين زمين بازي برگزار شود. بايد از شب قبل هماهنگي‌ها را انجام مي‌دادند. بايد زمين را مي‌پوشاندند. همه مي‌دانستند ممكن است برف بيايد. با اين كار ساده خودشان هم راحت‌تر مي‌شدند. روز بازي خيلي‌ها آمدند زمين را پارو كنند اما نمي‌توانستند. آن‌قدر برف زياد بود كه حتي يك دستگاه ماشين برف‌روب هم آوردند ولي يك ماشين براي زميني به آن بزرگي كافي نبود.

فكر مي‌كنيد سطح كيفي ليگ امسال نسبت به سال گذشته پيشرفت داشته باشد؟

بله صددرصد. دلايل زيادي هم دارد. يكي اينكه توجه رسانه‌ها باعث شده فوتبال زنان بيشتر ديده شود و مردم توجه بيشتري داشته باشند. اين ديده شدن به پيشرفت بازيكنان كمك كرده است. بازيكنان جوان و خيلي خوبي وارد ليگ شدند و به سطح فني ليگ كمك كرده‌اند.

وضعيت قراردادهاي شما هم پيشرفت كرده؟

اوضاع بهتر شده است اما شرايط اقتصادي فعلي باعث شده همان اتفاقات سابق براي زنان بيفتد. تورم‌ها اجازه نمي‌دهد كه قراردادهاي ما تبديل به ارقام قابل‌توجهي شود. به نظرم هنوز قرارداد‌هاي فوتباليست‌هاي زن كم است.

امسال هم براي قهرماني مي‌جنگيد؟

بله قطعا ما براي قهرماني وارد ليگ شديم. همه زيرساخت‌ها فراهم شده و همه ‌چيز خوب است. ما هم دوست داريم دوباره همه تلاش‌مان را بكنيم و به قهرماني برسيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون