• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4806 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ آذر

خبر

بيماري آيت‌الله مصباح گوارشي  و ضعف جسماني است، نه كرونا

سه‌شنبه شب كانال منتسب به آيت‌الله مصباح‌يزدي، رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) با اعلام نامساعد بودن حال اين عضو خبرگان رهبري و استاد حوزه، از مومنان خواست براي شفاي او دعا كنند. در پي انتشار خبر بيماري مصباح‌يزدي، گمانه‌زني‌هايي درباره بيماري او مطرح شد. روز گذشته دفتر آيت‌الله مصباح‌يزدي با صدور اطلاعيه‌اي ضمن رد شايعات و اخبار نادرست پيرامون وضعيت بيماري آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي تاكيد كرد كه مشكل ايشان ضعف مفرط جسماني به ‌دليل ادامه و تشديد بيماري گوارشي است و در منزل تحت مراقبت پزشكي هستند. آن‌طور كه ايرنا در گزارشي مختصر آورده، بنا بر پيگيري‌ها و تماس خبرنگار اين خبرگزاري با يكي از اعضاي دفتر آيت‌الله مصباح، مشخص شده كه «ايشان فعلا منزل هستند؛ كرونا ندارند، بيماري كبد و گوارش دارند.»

 

گِراي داخلي‌ها به خارج يك رفتار بسيار وحشتناك است

مرتضي مبلغ درباره گفته‌هاي اخير وزير امور خارجه مبني بر اينكه «عده‌اي از داخل به خارجي‌ها گِرا مي‌دهند كه اگر ما در ايران روي كار بياييم، مي‌توانيم با شما توافق كنيم»، گفت: «نكته‌هايي كه آقاي ظريف از تحركات گروهي در تماس با امريكا گفتند، نشان مي‌دهد كشور با شرايطي خطرناك روبه‌رو است. به هر حال شناختي كه از ايشان وجود دارد، مويد اين قضيه است كه تحت هيچ شرايطي حرف نادرست و غيرواقعي نمي‌زند.» به گزارش پايگاه خبري- تحليلي اعتمادآنلاين، اين عضو ارشد حزب اتحاد ملت همچنين تاكيد كرد كه اين روند براي كشور خطرهاي زيادي مي‌تواند درپي داشته باشد. مبلغ از اينكه شخصي به خودش اجازه تماس غيرمتعارف با خارج را دهد و به همين راحتي حاضر باشد مسائل سياسي كشور تحت‌ تاثير عمل او قرار گيرد، به عنوان رفتاري بسيار وحشتناك ياد كرد. مبلغ معتقد است كه بايد با اين نوع تماس‌ها، مقابله‌اي جدي صورت گيرد تا عده‌اي تندرو نتوانند به راحتي منافع ملي را با مخاطره مواجه كنند.

 

تاكيد امام به عدم ورود سپاه و ائمه جمعه به مسائل سياسي

سردار سيدعلي صنيع‌خاني از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تاكيدات بنيانگذار جمهوري اسلامي نسبت به دخالت نكردن سپاه در مسائل سياسي گفت: «حضرت امام(ره) تاكيد مي‌كردند كه لازم است دو قشر به مسائل سياسي و اختلافات بين جناح‌ها وارد نشوند؛ يكي از آنها ائمه جمعه و نمايندگان‌شان در استان‌ها بودند. امام اين افراد را مخصوصا از ورود به مسائل اختلاف‌انگيز سياسي و گروه‌بندي‌ها بازداشته بودند.» به گزارش پايگاه خبري- تحليلي جماران، صنيع‌خاني ادامه داد: «قشر ديگر نيز نيروهاي مسلح به خصوص سپاه بود. امام بر اين موضوع تاكيد بسياري داشتند كه بحث آن به كرات براي مردم بيان و منعكس شده است.» اين فرمانده پيشين سپاه پاسداران معتقد است علت اين تاكيد آن است كه رهبري نظام بايد در راس هرم و فراتر از همه دسته‌بندي‌ها قرار داشته باشد تا قاعده [هرم] و همه كساني را كه به اين نظام پايبند هستند، شامل شود. اگر غير از اين باشد و رهبري پايين‌تر بيايد حمايت بخشي از جامعه را از دست مي‌دهد.

 

امكان ثبت دادخواست مالباختگان پرونده سكه ثامن در دادگستري

وكيل مالباختگان پرونده سكه ثامن از صدور حكم صلاحيت محاكم حقوقي تهران توسط ديوان عالي كشور خبر داد. به گزارش ايلنا، رسول كوهپايه‌زاده درباره آخرين وضعيت پرونده سكه ثامن گفت: «موكلان دادخواست‌هاي حقوقي مطالبه ضرر و زيان ناشي از جرم را در دادگستري تهران ثبت كردند، اما دادگاه‌هاي تهران خود را صالح به رسيدگي تشخيص ندادند و پرونده را جهت رسيدگي به شهرستان بناب ارسال كردند. دادگستري شهرستان بناب هم قرار عدم صلاحيت صادر كرد و براي حل اختلاف، پرونده به ديوان عالي كشور ارجاع شد.» او ادامه داد: «اخيرا ديوان عالي كشور در مقام بررسي و حل اختلاف، حكم به صلاحيت محاكم حقوقي تهران صادر كرده؛ بنابراين دادگاه‌هاي تهران صالح به رسيدگي جهت مطالبه ضرر و زيان ناشي از جرم هستند و مالباختگان كه ۳ هزار نفر هستند، مي‌توانند دادخواست خود را در دادگستري تهران ثبت كنند.»

 

مشاركت انتخاباتي ملت؛ مشروط  به رفتار مجموعه نظام سياسي كشور

دبيركل حزب اسلامي كار ميزان مشاركت مردم در انتخابات را به رفتار مجموعه نظام سياسي كشور وابسته دانست و گفت: «اگر شوراي نگهبان از مميزي و گزينش دست بردارد و وارد اثرگذاري‌هاي گزينش نشود و كانديداهاي مورد توجه اصلاح‌طلبان را رد صلاحيت نكند و امكان رقابت را فراهم كند در اين صورت اصلاح‌طلبان سعي خواهند كرد در عرصه حضور جدي پيدا كنند.» به گزارش ايلنا، حسين كمالي درباره فعاليت اصلاح‌طلبان براي انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ چنين توضيح داد: «اصلاح‌طلبان در تعيين آنچه پيش روي آنهاست، دچار ترديد هستند كه چه سياستي را بايد اتخاذ كنند. اصلاح‌طلبان منتظر هستند كه سياست‌هاي كلي نظام براي انتخابات مشخص شود كه آيا قصد دارد انتخاباتي به معناي واقعي پر شور و با مشاركت بالا برگزار شود يا اينكه تنها مي‌خواهد انتخاباتي برگزار شود كه تنها نفرات خاصي شانس حضور داشته و ميزان مشاركت در انتخابات اهميتي ندارد.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون