• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4807 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ آذر

سخني با وزير آموزش و پرورش

غزل لطفي

هنوز استرس و بلاتكليفي شروع سال تحصيلي از يادها نرفته كه شما درگفت‌وگويي تلويزيوني خبر از برگزاري آزمون‌هاي نوبت اول مدارس به صورت حضوري داده‌ايد. من هم به عنوان يك مادر از خطرات روحي و رواني مدت‌ها در خانه ماندن فرزندم آگاهم . مي‌دانم كه در آينده‌اي نه چندان دور با چالش اجتماع‌گريزي كودكانمان مواجه خواهيم شد . اما آقاي وزير! اين موضوع را هم به خوبي مي‌دانم كه با همه چالش‌ها مي‌توان روبه‌رو شد و براي هر كدام هم حتما راه‌حلي هست كه شما كه وزير آموزش و پروش هستيد حتما در سيستم پرورشي فعلي و مجازي هم راهكارهايي براي آن انديشيده‌ايد. بجز مرگ! با چه تضميني. الان كه اپيدمي كرونا به كشور ما آنقدر سخت گرفته  و  مجبور به  اعمال  قرنطينه‌هايي سخت‌تر هستيم 
نسخه به  حضور دانش‌آموزان مي‌دهيد؟ 
با چه ادله‌اي زماني كه بسياري از آزمون‌هاي كشوري و دولتي(مثل آزمون وكالت و استخدامي) به تعويق افتاده، خواستار برگزاري آزمون‌هاي حضوري براي كودكان هستيد؟  درست در اين  روزها كه درگير آمارهاي سينوسي ابتلا و مرگ هستيم و هر بار كه چند روزي قرنطينه سخت‌تر اعمال مي‌شود شاهد كاهش اين آمار‌ها هستيم و هر روز با انبوهي از توصيه‌ها مبني بر عدم اجتماع حتي به صورت جمع‌هاي كوچك هستيم، چرا به ايرادات جدي اجتماع دانش‌آموزان در سالن‌هاي امتحانات توجه نمي‌شود و در يك برنامه تلويزيوني اعلام مي‌كنيد اصل بر حضور دانش‌آموزان براي برگزاري امتحانات است؟  از شما به  عنوان وزير آموزش و پرورش بيشتر انتظار مي‌رفت تا در اين شرايط راه‌حل‌هايي كاربردي به جهت  برگزاري صحيح آزمون‌هاي مجازي پيشنهاد كنيد  نه اينكه با اين‌ توجيه كه بچه‌ها به صورت آنلاين آموزش ديده‌اند و ما بايد مطمئن شويم آموزش‌ها صحيح و كافي بوده، امتحانات را به صورت حضوري برگزار خواهيم كرد. آن هم در اين روزها كه همه به گسترش فعاليت‌هاي خود در دنياي ديجيتال پرداخته‌اند و آموزش و پرورش بايد اولين و مهم‌ترين آموزش‌ دهنده به كودكان باشد تا بتوانند از چالش‌هاي اين دوران در آينده به  عنوان تجربه و موقعيت استفاده كنند. 
و ‌كلام  آخر!
آقاي  وزير 
استرس و بلاتكليفي كه تا لحظه شروع سال تحصيلي به اوليا و دانش‌آموزان و معلمين و فرهنگيان تحميل شد هنوز رنگ و اثرش در روح و روان همه باقي بود كه شما با اعلام اعتقاد به برگزاري آزمون‌هاي حضوري به آن رنگ و تاثيري مضاعف  داديد. 
لطفا  تجديد  نظر كنيد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون