• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4807 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ آذر

پس از ۱۲ سال چيني‌ها انيميشن ژاپني تماشا مي‌كنند

«ناگهان درخت» اكران آنلاين مي‌شود

گروه هنر و ادبيات

نكوداشت سه مستندساز پيشكسوت 

در «سينماحقيقت»
در چهاردهمين دوره جشنواره بين‌المللي «سينماحقيقت»، از سه استاد مستندساز و پيشكسوت سينماي مستند ايران تقدير به عمل مي‌آيد. كامران شيردل، مهوش شيخ‌الاسلامي و فرشاد فداييان، سه مستندساز پيشكسوت و برجسته سينماي مستند ايران هستند كه در جريان برگزاري آيين نكوداشت چهاردهمين دوره جشنواره بين‌المللي «سينماحقيقت» كه امسال به ‌صورت آنلاين برپا مي‌شود، از مقام آنان تجليل خواهد شد. مركز گسترش سينماي مستند و تجربي سازمان امور سينمايي كشور، چهاردهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران «سينماحقيقت» را به دبيري محمد حميدي‌مقدم، از ۲۵ آذر تا ۲ دي‌ماه ۹۹ و با توجه به شيوع جهاني بيماري كوويد ۱۹ به ‌صورت مجازي و نمايش برخط (آنلاين) برگزار خواهد كرد.
 تصميم بي‌سابقه كمپاني «وارنر»  براي سال ۲۰۲۱ 
كمپاني برادران وارنر به صورت رسمي اعلام كرد تمامي فيلم‌هايش را در سال ۲۰۲۱ همزمان با سينماها در سامانه نمايش آنلاين «HBO Max» عرضه مي‌كند. به گزارش ايسنا و به نقل از هاليوود ريپورتر، كمپاني برادران وارنر در واكنش به شرايط بحران شيوع ويروس كرونا كه با تعطيلي بسياري از سالن‌هاي سينمايي همراه بوده است اعلام كرد، ۱۷ فيلم از محصولاتش از جمله «ماتريكس ۴» و «جوخه انتحار» را در سال آينده ميلادي همزمان با اكران در سينماها، به مدت ۳۱ روز در سامانه نمايش آنلاين «HBO Max» نيز قرار خواهد داد. فيلم-انيميشن جديد «تام و جري»، فيلم علمي-تخيلي «تل ماسه»، «گودزيلا در مقابل كونگ»، «مورتال كمبت» و «احضار: شيطان مرا وادار كرد» از جمله ديگر محصولات مهم كمپاني برادران وارنر هستند كه سال آينده به اين شكل اكران خواهند شد. تصميم برادران وارنر احتمالا با اعتراض سينماداران رو‌به‌رو خواهد شد و «آدام آرون» مدير عامل سينماهاي «AMC» كه بزرگ‌ترين سينماهاي زنجيره‌اي در امريكاست، اعلام كرده اين تصميم كمپاني برادران وارنر در واقع يارانه‌اي براي كمك به رونق گرفتن سامانه نمايش آنلاين «HBO Max» متعلق به اين كمپاني است و به بهاي از دست رفتن سود ساير استوديوهاي فيلمسازي خواهد بود. «توبي امريش» رييس كمپاني برادران وارنر در اين باره توضيح داد: «اين مدل اكران تركيبي در واقع اين امكان را فراهم مي‌كند تا به بهترين شكل ممكن از فيلم‌هاي‌مان، شريك‌هاي‌مان و به‌طور كلي سينما رفتن در سال ۲۰۲۱ حمايت كنيم.» ۷۱۳۴۳سامانه نمايش آنلاين «HBO Max» تنها در امريكا قابل دسترس است و اكران بين‌المللي فيلم‌ها در ساير كشورها طبق برنامه انجام خواهد شد.
چيني‌ها پس از ۱۲ سال انيميشن ژاپني
 تماشا مي‌كنند
تماشاگران سينماي چين به تازگي دريافته‌اند كه امكان تماشاي فيلمي از هايائو ميازاكي انيميشن‌ساز مطرح ژاپني را در آينده نزديك به دست خواهند آورد. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، فيلم انيميشن فانتزي «پونيو» محصولي از هايائو ميازاكي استاد انيميشن ژاپني كه سال ۲۰۰۸ ساخته شده از ۳۱ دسامبر در سينماهاي چين اكران مي‌شود. به اين ترتيب اين فيلم ۱۲ سال پس از اكران اصلي‌اش اين اجازه را يافت تا راهي سينماهاي چين شود. گرچه انيميشن‌هاي ژاپني و به ويژه آثار ميازاكي در چين بسيار محبوب و شناخته شده هستند، بسياري از آثار كلاسيك از اين دست تاكنون هرگز در چين به نمايش درنيامده است. «پونيو» سومين فيلم كلاسيك از استوديو جيبلي است كه در دو سال اخير در سينماهاي چين روي پرده مي‌رود. سال ۲۰۱۹ انيميشن «شهر اشباح» محصول سال ۲۰۰۱ ميازاكي در چين اكران شد و ۶۹ ميليون دلار (۴۸۸ ميليون رنمينبي) فروش كرد. در سال ۲۰۱۸ نيز فيلم «همسايه من تورتورو» كه محصول ۱۹۹۸ بود با فروش ۲۵.۸ ميليون دلاري در چين روبه‌رو شد. در زمان ساخته شدن انيميشن «پونيو» اين انيميشن در امريكا اكران شد و فروشي ۱۵ ميليون دلاري را ثبت كرد و در مجموع در سراسر جهان ۲۰۲ ميليون دلار فروخت كه ۱۶۵ ميليون دلار از اين رقم تنها به ژاپن تعلق داشت. اين انيميشن در تايوان يك ميليون دلار و در هنگ‌كنگ نيز ۳ ميليون دلار در سال ۲۰۰۹ فروش كرد. اين فيلم انيميشن تصويرگر داستان پسر جواني است كه با «پونيو» يك ماهي قرمز پرنسس دوست مي‌شود و دل به او مي‌بازد و تلاش دارد تا او را به يك انسان بدل كند. ميازاكي براي تبليغ اين فيلم قديمي با انتشار يادداشتي دست‌نويس در رسانه‌هاي اجتماعي چيني با مخاطبانش هم صحبت شد. وي با استفاده از حروف‌چيني نوشت: اگر پونيو بتواند شادي به همراه بياورد، عالي خواهد شد. در دو سال اخير چين اجازه واردات فيلم‌هاي انيميشن ژاپني را افزايش داده كه به معني تغييري بزرگ نسبت به سال‌هاي گذشته است كه به دليل تنش‌هاي سياسي بين دو كشور اجازه چنين كاري داده نمي‌شد.
كپي‌ رايت بين‌المللي «ناگهان درخت» 
پيش از اكران آنلاين ثبت شد
فيلم سينمايي «ناگهان درخت» به كارگرداني صفي يزدانيان و تهيه‌كنندگي پيمان معادي در كشور امريكا كپي‌رايت بين‌المللي گرفت و در كتابخانه واشنگتن دي‌سي به ثبت رسيد. به گزارش خبرآنلاين، مهدي معزي مجري طرح فيلم سينمايي «ناگهان درخت» با اعلام اين خبر در اين باره توضيح داد:«تيم حقوقي فيلم سينمايي «ناگهان درخت» كه در كشور امريكا مستقر است در جهت احقاق حقوق مولفين با هر گونه نقض قانون در جهت دانلود و كپي فيلم برخورد حقوقي خواهد داشت. لازم به ذكر است، قانون كپي‌رايت در كشور امريكا داراي بالاترين قدرت اجرايي در دنياست. تا قبل از اكران نيز اقداماتي غيرقانوني در جهت پيش فروش سايت‌هايي در امريكا، كانادا، مالزي، تركيه، امارات و انگليس صورت گرفته بود كه جلوي آن گرفته شد.» اين فيلم قرار است از هفدهم آذر ماه در پلتفرم‌هاي نماوا و فيليمو، اكران آنلاين شود. پيمان معادي، مهناز افشار، زهره عباسي، شقايق دهقان، مهراب قاسم‌خاني، سيامك صفري و پانته‌آ پناهي‌ها در اين فيلم ايفاي نقش مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون