• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4811 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ آذر

حضور خوب استقلال در ليگ برتر كشتي ادامه دارد

آبي‌ها صعود كردند و منتظر رقبا هستند

دور برگشت بيستمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر كشتي آزاد جام يادگار امام(ره) گراميداشت سردار شهيد حاج قاسم سليماني در گروه الف روزهاي 16 و 17 آذر ماه در خانه كشتي شهيد ابراهيم هادي مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد. در پايان دور رفت و برگشت اين مسابقات تيم‌هاي استقلال تهران و دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان تيم‌هاي اول و دوم گروه الف به مرحله نيمه نهايي راه يافتند. استقلال با 6 برد كامل(3 برد در دور رفت و 3 برد در دور برگشت) جايگاه نخست را به دست آورد و تيم دانشگاه آزاد با 4 برد در رده دوم ايستاد. تيم‌هاي هيات كشتي زنجان و شركت سهامي فرش نيز سوم و چهارم شدند. 
در رقابت‌هاي دور برگشت استقلال در نخستين مبارزه به مصاف تيم فرش ايران رفت و موفق شد با نتيجه 6 بر 4 به پيروزي دست پيدا كند. سپس اين تيم دانشگاه آزاد بود كه 8 بر 2 تيم فرش ايران را از پيش رو برداشت. استقلال در دومين بازي به مصاف تيم زنجان رفت و 9 بر يك به برتري رسيد. تنها برد تيم زنجاني را اميرحسين شيور در وزن 86 كيلوگرم و با برتري مقابل علي موجرلو به دست آورد. در ادامه و در حساس‌ترين مسابقه كه به نوعي رقابت صدرنشيني هم بود، استقلال مقابل دانشگاه آزاد اسلامي قرار گرفت. در اين بازي نزديك و فشرده در 6 وزن نخست استقلال 5 بر يك پيش افتاد. اما در حالي كه به نظر مي‌رسيد كار دانشگاه آزاد تمام است، كشتي‌گيران اين تيم با 3 برد متوالي به يك قدمي استقلال رسيدند تا ديدار وزن 125 كيلوگرم به نوعي حكم فينال را پيدا كند. در اين وزن كشتي‌گير استقلال جابر صادق‌زاده موفق شد 8 بر صفر عليرضا گودرزي را شكست دهد. با اين برد استقلال 6 بر 4 پيروز نهايي مبارزه لقب گرفت و صدرنشيني‌اش را تثبيت كرد. 
در ساير ديدارها كه جنبه تشريفاتي داشت فرش ايران و شهداي زنجان بعد از 10 مبارزه به تساوي 5 بر 5 رسيدند اما تيم فرش به دليل امتياز مثبت بيشتر برنده شد. تيم شهداي زنجان در آخرين مبارزه خود مقابل دانشگاه آزاد قرار گرفت و با حساب 8 بر 2 شكست خورد. 
رقابت‌هاي گروه ب ليگ برتر كشتي آزاد امروز(چهارشنبه) و فردا در خانه كشتي شهيد ابراهيم هادي برگزار مي‌شود و چهره دو تيم ديگر مرحله نيمه نهايي مشخص خواهد شد. در گروه ب تيم‌هاي اترك خراسان شمالي، هيات كشتي قائم‌شهر، پاس ساري، چسب رازي و بازار بزرگ ايران حضور دارند. بر اساس برنامه اعلام شده رقابت‌هاي روز چهارشنبه با مبارزه دو تيم اترك خراسان شمالي و پاس ساري از ساعت 9:30 آغاز مي‌شود. رقابت‌هاي اين گروه غروب پنجشنبه با مبارزه دو تيم پاس ساري و هيات كشتي قائم‌شهر به پايان مي‌رسد. 
رقابت‌هاي دور رفت اين گروه مهر ماه برگزار شده بود و تيم بازار بزرگ با 4 پيروزي صدرنشيني اين دور را به پايان رسانده بود. تيم‌هاي هيات كشتي قائم‌شهر و پاس ساري نيز دوم و سوم شدند. حضور بسياري از چهره‌هاي سرشناس كشتي ايران از جمله حسن يزداني در تيم بازار بزرگ اين تيم را بيشتر از ساير تيم‌ها در مركز توجه قرار داده است. البته نابغه جويباري كشتي كشورمان در دور رفت تنها يك كشتي در مقابل عليرضا كريمي از تيم هيات كشتي قائم‌شهر گرفت كه 13 بر صفر برنده شد. 
يكي از حاشيه‌هاي ليگ برتر كشتي كه در چند روز گذشته مورد بررسي قرار گرفت و حتي پاي رييس فدراسيون را هم به ميان كشيد، بحث داوري رقابت‌هاي ليگ كشتي فرنگي بود. در حاشيه برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر كشتي آزاد سيدجلال عسگري، دبير فدراسيون كشتي در اين رابطه توضيحاتي را ارايه كرد. عسگري گفت:« جز يكي، دو مورد كه به داوري‌ها اعتراض شد، مشكل خاصي نبود و گاهي اوقات اشتباهات فردي در بازبيني داوري رخ مي‌دهد كه بايد تلاش شود از اين دست اتفاقات نيفتد و يكي از اقدامات فدراسيون استفاده از گروه پروتست جديد با چند دوربين از زاويه‌هاي مختلف در ادامه مسابقات است».
او در مورد نظر فدراسيون در مورد عملكرد كميسيون داوران گفت:«به منظور جوان‌گرايي و آينده‌نگري در داوري كشتي كشور، محمد مصلايي‌پور داور المپيكي كشورمان را به عنوان سرپرستي اين كميسيون منصوب كرديم، چراكه عقيده داريم اگر قرار باشد نماينده‌اي از كشورمان به عنوان مدرس در داوري كشتي دنيا و اتحاديه جهاني داشته باشيم بايد از داوران جوان و آينده‌دار حمايت‌هاي لازم را انجام دهيم و به نظر ما آقاي مصلايي‌پور و ساير جوانان از اين دست مي‌تواند مانند داوراني كه در گذشته در اتحاديه جهاني به عنوان مدرس و نماينده داشتيم در داوري كشتي جهان موفق باشند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون