• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3251 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد

خبر

صدور حكم اعدام براي عامل تيراندازي بم

ايرنا| دادگستري استان كرمان براي عامل تيراندازي فروردين ماه در بم كه منجر به كشته شدن يك نفر و جراحت دو تن ديگر شد، حكم اعدام صادر كرد.
يدالله موحد، رييس كل دادگستري استان كرمان با اعلام اين خبر در تشريح حادثه گفت: 15 فروردين امسال متهم 37ساله، در امامزاده زيد هنگام مراسم ترحيم با تصميم قبلي با يك قبضه سلاح كلت كمري كه از قبل تهيه كرده بود با شليك چند گلوله، مقتول را از پاي در آورد و دو نفر ديگر را نيز مجروح كرد. پس از تيراندازي قاتل خود را به مضروب كه هنوز زنده بود رساند و با شليك يك تير ديگر به پيشاني‌اش او را به قتل رساند و از محل متواري شد.  به گفته موحد، بعد از اعلام وصول خبر اين حادثه، پرونده به سرعت در دستور كار قضايي قرار گرفت و پس از تشكيل پرونده در دادسراي بم به شعبه يك دادگاه كيفري استان كرمان ارجاع شد.
وي افزود: اتهاماتي كه به متهم وارد شده، ارتكاب قتل عمد، ايراد جرح عمدي با سلاح گرم و حمل و نگهداري يك قبضه سلاح كمري است. پس از اقدامات متعدد ماموران در روز حادثه و پس از يك درگيري مسلحانه با قاتل، وي با سلاح كمري كه در قتل و جرح مورد استفاده قرار گرفته بود، دستگير شد.  رييس كل دادگستري كرمان، متهم را داراي چندين فقره سابقه محكوميت در جرايم مختلف دانست و ادامه داد: دادگاه كيفري استان با استناد به بند الف ماده 290 و مواد 164 تا 172 و رعايت ماده 135 از قانون مجازات اسلامي مصوب اول ارديبهشت ماه سال 92 و تبصره ماده 614 از قانون مجازات اسلامي مصوب 1375 حكم خود را صادر كرده است.  وي ادامه داد: متهم با توجه به ارتكاب قتل عمد به تحمل قصاص نفس، براي ايراد جرح عمدي با سلاح به تحمل يك سال حبس تعزيري و به دليل حمل و نگهداري سلاح و مهمات جنگي با استناد به بند پ ماده 6 و ماده 18 از قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات به تحمل پنج سال حبس تعزيري محكوم شده است. با اين حال از آنجا كه حكم صادره غيرقطعي و قابل اعتراض در ديوان عالي كشور است در صورت اعتراض محكوم عليه يا وكيل، پرونده به ديوان عالي كشور ارسال و با تاييد ديوان عالي كشور و تنفيذ رييس قوه قضاييه حكم قطعي اجرا مي‌شود.

 

كشف 75 هزار ليتر سوخت قاچاق در ايرانشهر

ايرنا| 75 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع نفت‌گاز با توقيف سه دستگاه كاميون كشنده در اين شهرستان كشف شد.
سرهنگ محمد دفتري، فرمانده انتظامي ايرانشهر در تشريح جزييات اين خبر گفت: ماموران پليس آگاهي شهرستان ايرانشهر در راستاي مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگيري از هدررفت سرمايه‌هاي ملي و با انجام اقدامات اطلاعاتي از فعاليت يك باند در زمينه ترانزيت موادسوختي به‌وسيله كاميون‌هاي كشنده در محور ايرانشهر - سرباز با خبر شدند. ماموران با استفاده از اقدامات اطلاعاتي و فني در يك عمليات سه نفر از اعضاي اين باند و سه دستگاه كاميون كشنده را توقيف و در بازرسي از اين خودروها 75 هزار ليتر سوخت از نوع نفت‌گاز به ارزش يك ميليارد و 147هزار ريال را كشف و ضبط كردند. استان سيستان و بلوچستان به دليل همجواري با كشورهاي افغانستان و پاكستان همواره با معضل قاچاق سوخت رو به رو است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون