• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3251 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد

خبر كوتاه

تعجب جلالي از مصاحبه رضايي

سرمربي سايپا از مصاحبه مديرعامل اين باشگاه حسابي متعجب شده تا جايي كه قصد دارد سفرش به ارمنستان را زودتر از موعد تمام كند و به ايران برگردد. بيت‌الله رضايي در مصاحبه‌اي عجيب از پايان همكاري مجيد جلالي با باشگاه سايپا خبر داد؛ اتفاقي كه حتي سرمربي اين تيم را هم به نوعي شوكه كرده است. اين اتفاق در حالي افتاده كه گفته مي‌شود خود باشگاه سايپا براي جلالي بليت سفر به ارمنستان را تهيه كرده بود. البته خبر قطع همكاري باشگاه سايپا با جلالي خيلي زود از طرف سايت باشگاه تكذيب شد تا ماجراي ادامه همكاري سرمربي اين تيم حالت پيچيده‌تري به خود بگيرد. اما مجيدي جلالي كه هم‌اكنون در ايران نيست در گفت‌وگويي كوتاه از اين موضوع ابراز تعجب كرده است: واقعا از اين مساله شوكه شدم، خود باشگاه سايپا براي من بليت تهيه كرد تا به ارمنستان بروم. قصد داشتم روز دوشنبه به ايران برگردم اما با اين شرايط امروز مي‌آيم تا پيگير وضعيتم باشم.

 

رويانيان: همان يك‌بار كه آمدم برايم بس است

مديرعامل سابق پرسپوليس در آستانه واگذاري دو تيم استقلال و پرسپوليس با خبرنگار يك سايت به گفت‌وگو نشست. رويانيان در جواب اين سوال كه بهتر است نامزدهاي واگذاري پرسپوليس و استقلال شخص باشد يا كارخانه هم گفت: اگر يك شخص مالكيت باشگاه را برعهده بگيرد نياز به بستر خوب و فراوان سياسي و اجتماعي دارد ولي در ايران اين كار شدني نيست. بهتر است باشگاه به صورت شركت‌محوري يا مشاركتي اداره شود. يك شركت شناخته شده و معتبر كه بر اساس قوانين و زيرنظر دولت اداره شود مي‌تواند باشگاه را بهتر اداره كند. در واقع يك گروه يا ائتلافي از لحاظ مالي براي اداره باشگاه تشكيل شود. او اعتقاد دارد: همان يك بار كه به پرسپوليس آمدم برايم بس است. اما حاضر هستم با توجه به تجربه‌ام به پرسپوليس كمك كنم و هيچ حقوقي هم نمي‌خواهم. من توقع مالي ندارم. يك حقوقي از ستاد نيروهاي مسلح مي‌گيرم كه سطح خانواده‌ام هم با اين حقوق بستم. نماينده هم نمي‌خواهم بشوم و هر جا به من نياز داشته باشند، كمك مي‌كنم.

 

كفاشيان و اسدي راهي سوييس مي‌شوند

رييس و دبير فدراسيون فوتبال براي حضور در مجمع انتخاباتي فيفا دوشنبه راهي سوييس مي‌شوند. علي كفاشيان رييس فدراسيون فوتبال به همراه عليرضا اسدي، دبير فدراسيون فوتبال براي حضور در مجمع انتخاباتي فيفا دوشنبه راهي سوييس مي‌شوند. قرار است در اين سفر پنج روزه مسوولان ارشد فدراسيون فوتبال ايران علاوه بر حضور در مجمع انتخاباتي فيفا در نشست‌هاي متعدد ديگري نيز شركت كرده و با همتايان خود از كشورهاي ديگر ديدار كنند. انتخابات فيفا روز پنجشنبه در سوييس برگزار مي‌شود و بن‌علي اردني و سپ بلاتر سوييسي نامزد احراز رياست فدراسيون جهاني فوتبال هستند. كفاشيان و اسدي شنبه به ايران بازخواهند گشت.

 

پرسپوليس مقابل الهلال محروم ندارد

كنفدراسيون فوتبال آسيا در پاسخ به استعلام باشگاه اعلام كرد؛ هيچ يك از بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس براي بازي برگشت برابر الهلال با محروميت روبه‌رو نيستند. با توجه به اينكه طبق آيين‌نامه مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، كارت‌هاي زرد مرحله گروهي اين رقابت‌ها در پايان اين دور پاك شده و به مرحله حذفي منتقل نمي‌شود، كنفدراسيون فوتبال آسيا روز جمعه در پاسخ به استعلام باشگاه پرسپوليس اعلام كرد؛ هيچ يك از بازيكنان و مربيان پرسپوليس براي بازي برگشت برابر الهلال با محروميت روبه‌رو نيستند و كادر فني تمام بازيكنان خود را در اختيار خواهد داشت. پرسپوليس سه‌شنبه شب در رياض به مصاف الهلال خواهد رفت.

 

اردوي تركيه در ابهام

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران اعلام كرد وضعيت اردوي تيم ملي در تركيه در حالت «ان‌شاءالله درست مي‌شود» است. در شرايطي كه با آغاز اردوي تيم ملي دوباره مشكلات و كمبودها چشمگير به نظر مي‌رسند، سرمربي تيم ملي درباره اينكه آيا بازيكنان ملي‌پوش به تركيه مي‌روند يا نه، چنين پاسخ داد: سخت تلاش مي‌كنيم و كارها را رها نكرده‌ايم. من و افشين پيرواني پيگير مسائل هستيم و آنچه مي‌توانم بگويم اين است كه هنوز شانس برگزاري اين اردو 50-50 است و كفاشيان نيز در در حال پيگيري مساله است و شرايط را دنبال مي‌كند. بايد بگويم كه در ايران همواره دو برنامه وجود دارد اولي برنامه الف است كه «همواره ان‌شاءالله درست مي‌شود»، خواهد بود و برنامه دوم واقعيتي است كه با آن دست و پنجه نرم مي‌كنيم. در انتها بايد بگويم كه هم من، هم پيرواني و نيز علي كفاشيان سخت مشغول كار هستيم. سرمربي تيم ملي با اشاره به جلساتش با مسوولان فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان گفت: جلساتي را با علي كفاشيان و حسني‌خو داشتيم در مجموع حدود 100 ساعت جلسه برگزار كرديم. آنها قول‌هايي را در اين جلسات به ما دادند كه منتظر تحقق آنها هستيم.

 

قوچان نژاد و دژاگه در تيم اميد!

 سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در بخشي از مصاحبه به سوال مهمي درباره چرايي دعوت از بازيكنان رده سني اميد پاسخ داد. اين يك بحث قديمي است كه قبلا هم ذهن كي‌روش را مشغول به خود كرده بود. او در اين باره مي‌گويد: در 250 كشور دنيا اين تيم ملي است كه در اولويت قرار دارد و من بازيكناني را كه آماده حضور در تيم ملي باشند، دعوت‌شان مي‌كنم. با اين حال در نهايت اين فدراسيون است كه در اين زمينه بايد تصميم بگيرد و حتي اگر اشكان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد را از من بگيرند، مهم نيست. چون من به مسابقات خواهم رفت و با ساير بازيكنان برنده خواهم شد. سردار آزمون و عليرضا جهانبخش دو بازيكني بودند كه از حضوردر اردوي قبلي تيم ملي به دليل بازي در تيم ملي اميد بازماندند.

 

پاسخ كي‌روش به دعوت نشدن نوري و خلعتبري

كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي پاسخ خاصي درباره چرايي عدم دعوت از محمدرضا خلعتبري و محمد نوري دو بازيكن شاخص سپاهان و پرسپوليس به رسانه‌ها نداد. وقتي از كي‌روش سوال شد كه آيا نوري و خلعتبري را به دليل خاصي مثل مصاحبه عليه خودش دعوت نمي‌كند او اينطور پاسخ داد كه: من بارها گفته‌ام كه درهاي تيم ملي به روي همه باز است. اما از نظر من بازيكناني كه به تيم ملي مي‌آيند هم بايد كيفيت بالاي فوتبالي داشته باشند و هم شخصيت قوي. مطلب ديگري كه در اين خصوص نبايد فراموش شود اين است كه جام جهاني از سه هفته ديگر و با بازي ايران و تركمنستان براي ما آغاز مي‌شود ولي ما مي‌دانيم كه مسابقات اصلي در سال 2018 برگزار خواهد شد به همين خاطر ما بازيكناني مي‌خواهيم كه در سه سال آينده توانايي زيادي داشته باشند و در بالاترين سطح حضور داشته باشند.

 

دولت در ورزش دخالت نكند

عضو هيات رييسه فراكسيون ورزش مجلس ضمن تاكيد بر اينكه اگر دولت به فدراسيون‌ها كمك كند امر پسنديده‌اي است، گفت: اگر اين كمك منجر به دخالت شود با قانون مغايرت دارد. نماينده شهريار شهر قدس و ملارد در مجلس ضمن اعلام اين مطلب گفت دخالت دولت با منشور المپيك نيز همخواني ندارد، چرا كه طبق اين منشور دولت‌ها حق دخالت در امور فدراسيون‌ها را ندارند؛ البته گاهي در كشور ما اين امر صورت گرفته و اين موضوع حتي گاهي باعث محروميت‌ها در عرصه بين‌المللي هم شده است. عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس ابراز اميدواري مي‌كند به نظرات فدراسيون‌ها و صاحبان انديشه درخصوص انتخابات احترام گذاشته شود و كسي كه در مسند رياست قرار مي‌گيرد مورد تاييد جامعه ورزشي باشد. گروسي همچنين درباره عزل روساي فدراسيون‌ها گفت: رييس فدراسيون درچند مورد عزل مي‌شود؛ يكي اينكه خودش استعفا دهد، ديگر اينكه تخلفي انجام دهد كه دادگاه او را عزل كند و در نهايت اينكه مجمع عمومي او را بركنار كند؛ بنابراين هيچ دستور از بالايي براي عزل و نصب آنها نبايد وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون