• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4819 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۹ آذر

اسراييل بيش از 500 دانشمند هسته‌اي و نخبه اسلامي-‌عربي را ترور كرده‌ است

جوخه ترور

رژيم صهيونيستي از پايان جنگ اول و دوم و همزمان با آغاز مهاجرت يهود از سراسر جهان به سرزمين فلسطين، سياست خود را بر‌اساس ترور شخصيت‌هاي تاثيرگذار فلسطيني و جهان اسلام پايه‌ريزي كرد. تشكيل سازمان‌هاي تروريستي هاگانا، ايرگون و اشترن كه با هدف ايجاد رعب و وحشت در ميان ملت فلسطين با شركت نسل اول اسراييل صورت گرفت، آنها يك شعار كاملا مشخصي را دنبال كردند و آن «كشتار بيشتر-‌امنيت بيشتر» بود. از سال 1920 به بعد كه مهاجرت يهوديان از غرب به فلسطين روند سريع‌تري به خود گرفت، شعار رهبران جريان‌هاي صهيونيستي براي كشتار مردم فلسطين پررنگ‌تر شد و ده‌ها هزار فلسطيني بي‌دفاع قرباني حملات سازمان‌هاي تروريستي صهيونيستي شدند. از سال 1950 كه سازمان جهنمي موساد به عنوان يك سازمان اطلاعاتي جاسوسي به دستور ديويد بن‌گوريون، نخست‌وزير وقت اسراييل تاسيس شد 3 مجموعه تروريستي حرفه‌اي تحت عنوان كيدون، سيرت متكال و گروه 8300 مستقيما زير‌نظر نخست‌وزير و تحت اشراف موساد فعاليت تروريستي خود را آغاز كردند.
اين 3 مجموعه كه از زبده‌ترين تروريست‌هاي آموزش‌ديده با ابزارهاي روز تروريستي تشكيل مي‌شوند چند هدف را در دستور كار قرار دادند؛ نخست ترور رهبران ميداني فلسطيني، عربي و اسلامي مخالف رژيم صهيونيستي در داخل و خارج، دوم حمله تروريستي به پايگاه‌هاي هسته‌اي و نظامي كشورهاي اسلامي مخالف اسراييل و سوم ترور انديشمندان و متفكران اسلامي و فلسطيني و درنهايت ترور دانشمندان و نخبگان نظامي ضد‌اسراييل در جهان اسلام بخشي از ماموريت‌هاي تعريف شده موساد بوده است.
اين سازمان تروريستي داراي واحد مانيتورينگ است كه به ‌صورت شبانه‌روز و از طريق پايش رسانه‌هاي هدف و اطلاعات ميداني، تحركات انديشمندان و مقامات نظامي مخالف رژيم صهيونيستي را در سراسر جهان رصد مي‌كند. شيوه‌ ترورهاي سازمان‌يافته موساد هم كاملا متفاوت است و براساس اهميت شخصيت موردنظر و جايگاه اجتماعي و بين‌المللي او شكل مي‌گيرد. عموما ترور بي‌صدا و بيولوژيكي، ترور با اسلحه، انفجار و عمليات تخريب عليه اماكن حساس كشورهاي هدف، بخشي از فعاليت گروه‌هاي تروريستي زيرمجموعه موساد تلقي مي‌شود. بيش از 
7 هزار نيروي زبده ثابت و 14 هزار نيروي موردي و مامور به خدمت در سازمان تروريستي موساد فعاليت دارند كه از توان جسمي بالايي براي انجام عمليات پيچيده برخوردارند؛ ترورهايي كه معمولا از حساسيت بالايي برخوردارند و مستقيما زيرنظر نخست‌وزير، وزير جنگ و رييس موساد و با شبيه‌سازي‌هاي دقيق و ضريب خطاي پايين انجام مي‌شود. سازمان موساد در طول 70 سال اخير بيش از 2700 عمليات تروريستي برون‌مرزي موفق عليه شخصيت‌هاي ضد‌اسراييلي در سراسر جهان انجام داده كه در مجموع بيش از 28 هزار نفر از نخبگان جهان اسلام و فلسطيني‌ توسط تروريست‌هاي موساد به قتل رسيده‌اند. گفته مي‌شود بيش از 500 دانشمند هسته‌اي و نخبه نظامي اسلامي و عربي در دهه‌هاي گذشته توسط تروريست‌هاي موساد كشته شده‌اند كه معمولا اين ترورها در سكوت مطلق مسوولان رژيم صهيونيستي انجام‌ گرفته است. متاسفانه سازمان‌هاي اطلاعاتي امريكا و غرب تمام امكانات اطلاعاتي و لجستيكي خود را دراختيار تروريست‌هاي موساد قرار مي‌دهند و اين نوع ترورهاي سازمان‌يافته كاملا با هماهنگي رژيم صهيونيستي و سازمان‌هاي جاسوسي غرب و امريكا انجام مي‌شود. يكي ديگر از فعاليت‌هاي موساد استفاده از پوشش هيات‌هاي ديپلماتيك است تا در اين راستا عناصر جاسوسي مزدور براي همكاري با موساد جذب شوند؛ ضمن اينكه سفارتخانه‌هاي رژيم اسراييل در سراسر جهان به لانه جاسوسي عليه كشورهاي هدف تبديل‌ شده‌اند. بودجه موساد سالانه به 3 ميليارد دلار بالغ مي‌شود كه براساس تشخيص نخست‌وزير، اين بودجه در صورت نياز و براي انجام عمليات ويژه تروريستي در اماكن پرخطر و كاملا امنيتي به دو برابر افزايش مي‌يابد. در طول 4 دهه گذشته به دليل سكوت سازمان ملل، كشورهاي اروپايي و امريكا، عمليات تروريستي موساد‌ روندي صعودي داشته و بيشترين ترورها متوجه انديشمندان اسلامي بوده است. دليل اين امر اين است كه رژيم صهيونيستي هرگز نمي‌خواهد كشورهاي اسلامي و عربي به‌ ويژه كشورهاي ضدصهيونيستي در زمينه فناوري‌هاي هسته‌اي و نظامي به جايگاه قابل اتكايي برسند. برتري فناوري هسته‌اي و نظامي، حفظ امنيت پايدار رژيم صهيونيستي، تضعيف كشورهاي محور مقاومت و مقابله با جنبش‌هاي ضدصهيونيستي فلسطين و جهان اسلام، بخشي از راهبردهاي امنيتي و نظامي رژيم صهيونيستي تلقي مي‌شود. با اين‌ حال موساد در جريان ترور برخي شخصيت‌هاي تاثيرگذار فلسطيني، عربي و اسلامي با ناكامي‌هايي مواجه بوده زيرا شيوه‌هاي تروريستي موساد براي برخي سازمان‌هاي اطلاعاتي منطقه كاملا روشن و آشكار شده است. 
 منبع: شوراي راهبردي آنلاين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون