• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4819 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۹ آذر

خبر

ايران، سوژه رايزني‌هاي مقام‌هاي نظامي امريكا و اسراييل

بني‌ گانتز، وزير جنگ رژيم صهيونيستي، روز گذشته در حساب كاربري‌اش در شبكه توييتر از ديدار با «مارك ميلي» رييس ستاد مشترك نيروهاي مسلح امريكا خبر داد. اين توييت در حالي منتشر شده كه حساب توييتري ارتش رژيم صهيونيستي صبح روز جمعه اعلام كرد كه مارك ميلي روز پنجشنبه پس از ورود به تل‌آويو با «آويو كوخافي» همتاي «اسراييلي» خود ديدار و گفت‌وگو كرده است. بني گانتز نيز در اين خصوص نوشت: «امروز صبح، من ميزبان رييس ستاد مشترك نيروهاي مسلح [امريكا]، ژنرال مارك ميلي بودم.» وزير جنگ رژيم صهيونيستي ادامه داد: «ما به همراه رييس ستاد در مورد تغييرات منطقه و اهميت ادامه فشار بر ايران گفت‌وگو كرديم.»

به گزارش خبرگزاري فارس، ساعاتي پيش از اين توييت، خبرگزاري رسمي امارات (وام) گزارش داد كه «محمد بن زايد آل نهيان» وليعهد ابوظبي با مارك ميلي در كاخ «الشاطي» در ابوظبي ديدار كرده است. وام در اين خصوص نوشت، دو طرف در اين ديدار همكاري‌هاي دوجانبه و هماهنگي‌‌هاي مشترك در امور دفاعي و نظامي را مورد بحث و بررسي قرار داده‌اند. شبكه «الميادين» نيز صبح روز جمعه درباره سفر عالي‌ترين مقام نظامي امريكا به فلسطين اشغالي خبر داد كه رسانه‌هاي صهيونيستي گزارش داده‌اند، سفر رييس ستاد مشترك نيروهاي مسلح امريكا به تل‌آويو در پي تنش با ايران و در راستاي توسعه هماهنگي‌هاي امنيتي بين ارتش اسراييل و امريكا صورت گرفته است.

سفير ايران از همكاري‌هاي تسليحاتي با روسيه خبر داد

«كاظم جلالي» سفير ايران در مسكو در مصاحبه با خبرگزاري اسپوتنيك تاكيد كرد كه روابط تهران و مسكو در بسياري از زمينه‌ها مهم و استراتژيك است. او افزود: برخي تلاش مي‌كنند اين روابط را غيراستراتژيك و براساس چند قرارداد كه بين دوطرف امضا شده است نشان دهند اما بايد تاكيد كرد كه اين معاهدات بسيار با اهميت هستند و روابط مسكو و تهران روز به روز عميق‌تر مي‌شود. سفير ايران در روسيه در ادامه مصاحبه خود اضافه كرد، ما در حال بحث و مشورت در موضوعات مختلف از جمله مسائل مهم سياسي و بين‌المللي هستيم. ما به‌طور منظم مشورت مي‌كنيم و از نزديك با يكديگر همكاري داريم و از هم حمايت مي‌كنيم. او با اشاره به اينكه هر دو كشور ايران و روسيه هدف تحريم (امريكا) هستند تاكيد كرد كه در اين راستا بايد وابستگي به دلار در روابط دو كشور كاهش يابد. جلالي در همين راستا اعلام كرد كه يك سيستم مالي ميان دو كشور فعال شده است و در مسير خوبي نيز قرار دارد و در حال حاضر حدود 40درصد از حجم تجارت ميان تهران و مسكو با ارزهاي ملي صورت مي‌گيرد و اين به معناي اين است كه ما در اين روند پيشرفت داشتيم. جلالي اضافه كرد: ايران، روسيه و چين و كشورهاي ديگر كه تحت تحريم‌هاي واشنگتن هستند بايد در كنار يكديگر بايستند و نشان دهند كه استفاده از اين ابزار قدرت در صحنه بين‌المللي غيرقانوني است و عواقب زيانباري براي كشورها و مردم دارد. او در ادامه افزود: ما كارهاي‌مان را بدون شعار و به دور از پروپاگانداي رسانه‌اي داريم انجام مي‌دهيم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون