• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4820 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ آذر

ويژه

باشگاه مشتريان، درگاه هم‌افزايي متقابل سازمان‌ها و مشتريان

يكي از راه‌هايي كه در ايجاد و حفظ وفاداري مشتريان بسيار حائز اهميت مي‌باشد و سازمان‌ها را در اين راه ياري مي‌دهد، توجه به باشگاه مشتريان است. در دنياي امروز با توجه به تنوع محصولات و خدمات فرآيند جذب مشتري جديد و تلاش براي برگرداندن مشتريان از دست رفته بسيار سخت و مشكل است. امروزه مشتري، قدرتمندترين و اساسي‌ترين فاكتور موثر براي كسب‌‌و‌كارها مي‌باشد به نحوي كه نارضايتي مشتري مي‌تواند باعث مشكلات بسيار براي كسب‌وكارها شود و چون خود مشتريان از ارزش خود نزد كسب‌و‌كارها آگاه هستند به همان نسبت انتظارات بالايي هم دارند. از اين رو سازمان‌ها تلاش كردند با ايجاد ارزش‌هاي خاص، مزيت‌هاي رقابتي براي خود نسبت به رقبا ايجاد كنند. اگر يك سازمان نتواند اعتماد مشتري را جلب كند قطعا در وفاداري‌سازي مشتريان موفق نخواهد بود. جلب اعتماد مشتري اصلي‌ترين پارامتر وفادار كردن مشتريان است. مشتري زماني به سازمان اعتماد خواهد كرد كه به قول‌هايي كه داده عمل كند، به تجزيه‌و‌تحليل نيازهاي او بپردازد، با او صادق باشد، خدمات و ايده‌ها و محصولات خوب ارايه كند و موقعيت‌هاي برد- برد بين خود و آنها به وجود بياورد. خصوصيات و شخصيت سازمان نيز در ميزان اعتماد مشتري بسيار تاثيرگذار است. يكي از راه‌هايي كه در ايجاد و حفظ وفاداري مشتريان بسيار حائز اهميت مي‌باشد و سازمان‌ها را در اين راه ياري مي‌دهد، توجه به باشگاه مشتريان است. باشگاه مشتريان به عنوان يك واحد برقراركننده ارتباط با افراد يا سازمان‌ها تعريف مي‌شود تا از اين طريق تعاملات منظم و مستقيمي به منظور هم‌افزايي بين سازمان و گروه‌هاي مختلف مشتريان آن ايجاد شود. هدف اصلي باشگاه مشتريان، فعال كردن مشتريان و افزايش وفاداري آنها به وسيله ايجاد يك رابطه عميق و عاطفي با آنهاست. به ‌عبارت ديگر باشگاه مشتريان از جمله ابزارهاي جامع استراتژيكي است كه موسسات مختلف مي‌توانند براي حفظ مشتريان خود از آن استفاده كنند. امروزه به باشگاه مشتريان به عنوان يك زيربناي مناسب براي افزايش فراواني تعاملات بين موسسه و مشتري از طريق ايجاد فرصت‌هايي براي ارتباط با مشتريان و دريافت بازخورد از اين ارتباط نگريسته مي‌شود. همچنين هدف ديگر راه‌اندازي باشگاه‌ مشتري، افزايش دانش سازمان درباره مشتريان خود در جهت ارايه محصولات و سرويس‌هاي متناسب‌تر است. زيرا از زماني كه مشتري در باشگاه ثبت‌نام مي‌كند به دنبال هر تماسي كه با او برقرار مي‌شود، سازمان اطلاعات مفصلي در مورد علايق و ساختار تقاضاي او دريافت مي‌كند. با همين مقدمه و اعتقاد به جملاتي كه گفته شد، بانك پاسارگاد در كنار كوشش هميشگي خود در زمينه توسعه مستمر خدمات و محصولات جديد و ايجاد تنوع در خدمات و در راستاي تقويت و ارتقاي مستمر و بيش از پيش روابط با شما مشتريان ارزنده، چندين سال است كه اقدام به راه‌اندازي «باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد» كرده است. باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد با شعار «تعالي مشترك براي همه ذي‌نفعان» راه‌اندازي شده و يكي از زيرساخت‌هاي استراتژيك اجراي برنامه‌هاي وفاداري ارزش‌ محور براي مشتريان گران‌سنگ اين بانك به حساب مي‌آيد. از جمله اهداف اصلي باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

ايجاد يك تعامل دوسويه و موثر بين بانك و مشتريان، درك نيازها و خواسته‌هاي مشتريان و ارايه محصولات و خدمات ويژه متناسب با نيازهاي آنها، افزايش ميزان رضايت‌مندي مشتريان، ارتقا و توسعه بانكداري الكترونيكي، بازاريابي اثربخش خدمات نوين بانكي، تشويق مشتريان جهت جمع‌آوري امتيازات و شركت در طرح‌هاي ويژه اعضاي باشگاه مشتريان. بانك پاسارگاد، خدمات متنوعي را در باشگاه مشتريان خود به مشتريان ارايه مي‌دهد. از جمله طرح‌هاي ارايه شده در اين باشگاه مي‌توان به «طرح مشتريان وفادار» اشاره كرد. در «طرح مشتريان وفادار» بانك پاسارگاد با هدف ارج نهادن به اعتماد و همراهي مشتريان به ويژه مشتريان خاص و وفادار اقدام به راه‌اندازي نظام امتياز‌دهي متناسب با ميزان تعامل مشتريان با بانك كرده است.

خدمات ارايه شده در باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد

اعضاي باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد مي‌توانند به محض احراز شرايط عضويت در هر يك از رده‌هاي فرين، زرين و سيمين ضمن برخورداري از خدمات تكريمي در شعبه‌هاي بانك از خدمات ويژه رفاهي به شرح ذيل بهره‌مند شوند: خدمات ويژه رفاهي با توجه به رده‌بندي اعضا در ابتداي هر دوره تخصيص مي‌يابد و شامل: استفاده از خدمات دوره‌اي ارايه شده از طرف باشگاه به اعضاي محترم، استفاده از خدمات ويژه مسافرتي و فرودگاهي شامل انجام كليه تشريفات فرودگاهي در جايگاه تشريفات اختصاصي فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره)، بهره‌مندي از خدمات اجاره خودرو در داخل و خارج از كشور توسط شركت بين‌المللي اجاره خودرو يوروپكار در ايران، بهره‌مندي از خدمات خودرو(كارواش و خدمات تخصصي خودرو) Hubcar در محل درخواستي مشتريان در شهر تهران، بهره‌مندي از امتيازات ويژه در زمينه بيمه‌هاي درمان مسافرتي، حوادث انفرادي، بيمه بدنه اتومبيل، بيمه آتش‌سوزي و بيمه مسووليت مدني حرفه‌اي و عمومي، بهره‌مندي از خدمات اقامتي و پذيرايي در هتل نگين پاسارگاد مشهد مقدس، برگزاري اكران اختصاصي جشنواره فيلم فجر و... است. كليه اعضاي محترم باشگاه و مشتريان محترم بانك پاسارگاد جهت دريافت اطلاعات تكميلي مي‌توانند به سايت باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد به آدرس club.bpi.ir مراجعه و يا با مركز تماس باشگاه مشتريان با شماره 82890 تماس حاصل نمايند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون