• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4825 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۶ دي

پيدا و پنهان

معادله افزايش حقوق ۱۴۰۰ پيچيده شد

محمد خدابخشي، نايب‌رييس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بررسي تبصره 12 لايحه بودجه (در ارتباط با حقوق و مزاياي كارمندان و بازنشستگان كشوري) در كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: اعضاي كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات با ميزان افزايش 25 درصدي حقوق مربوط به كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي، اعضاي هيات علمي، قضات و بازنشستگان مندرج در لايحه بودجه 1400 موافقت كردند. او اظهار كرد: ميزان سقف معافيت مالياتي براي سال 1400 به‌طور سالانه 48 ميليون تومان و به عبارت ديگر حقوق‌هاي دريافتي تا سقف 4 ميليون تومان معاف از ماليات خواهد بود. همچنين ميزان معافيت مالياتي سالانه براي مستغلات اشخاص هم سالانه 36 ميليون تومان تعيين شد و به عبارت ديگر مشاغل آزاد و اصناف با درآمد سالانه تا 36 ميليون تومان از پرداخت ماليات معاف خواهند بود. تشديد مبارزه با قاچاق پوشاك

از هفته جاري

محمدرضا دهقاني‌نيا، سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: در هفته جاري تشديد برخورد در سطح عرضه خواهيم داشت. دهقاني‌نيا با بيان اينكه ما طرح مبارزه با قاچاق پوشاك را توسط ستاد به استان‌هاي ديگر هم توسعه داديم و با اشاره به اينكه ما به عنوان ستاد، مطالباتي از بازرسان صمت استان‌ها و وزارت صمت داريم هم گفت: در سال ۹۶ ميزان قاچاق پوشاك ۲/۶ دهم ميليارد دلار بوده كه با اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ به ۱/۸ دهم ميليارد دلار رسيده است.

قيمت‌گذاري توليدي‌هايي كه يارانه نمي‌گيرند دستوري نيست

عليرضا رزم‌حسيني، وزير صنعت، معدن و تجارت بيان داشت: توليد كارخانه‌هايي مانند كارخانه‌هاي توليد ‌ام‌دي‌اف كه يارانه دولتي دريافت نمي‌كنند، شامل قيمت‌گذاري دستوري از سوي وزرات صمت نخواهند شد. توليد كارخانه‌هايي مانند كارخانه‌هاي توليد ‌ام‌دي‌اف كه يارانه دولتي دريافت نمي‌كنند، شامل قيمت‌گذاري دستوري از سوي وزرات صمت نمي‌شوند. وي اضافه كرد: عموم توليدكنندگان بر اساس هزينه تمام شده، محصولات توليدي خود را قيمت‌گذاري مي‌كنند، اما موظفند با تعيين شبكه توزيع، محصول توليدي را با كمترين واسطه و قيمت به دست مصرف‌كنندگان برسانند. رزم‌حسيني در ادامه با تاكيد بر اينكه بهترين راه كاهش قيمت‌ها، افزايش توليد و توزيع كالا در بازار مصرف است، گفت: خوشبختانه ۱۹ قلم كالاي توليدي كشور، در توليد و افزايش عرضه، رشد خوبي داشته‌اند كه محصولات لوازم خانگي از جمله آن هستند.

لغو مجوز دفاتر و سايت‌هاي فروش بليت از مبدا لندن

سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد با توجه به شيوع ويروس جديد كرونا در انگليس، قطع تمامي پروازهاي مسقيم رفت و برگشت به اين كشور و همچنين ابلاغ صادره از سوي سازمان هواپيمايي كشوري به شركت‌هاي هواپيمايي خارجي مبني بر عدم پذيرش مسافران از مبدا لندن به تهران به مدت دو هفته، در صورت فروش بليت در اين مسير در بازه زماني ذكر شده، مجوز دفاتر و سايت‌هاي فروش بليت لغو مي‌شود. همچنين به هموطنان گرامي توصيه مي‌شود به تبليغات مندرج در برخي سايت‌ها و دفاتر فروش براي تهيه بليت از مبدا لندن به تهران از طريق شركت‌هاي هواپيمايي خارجي توجه نكرده و از خريد بليت اين مسير خودداري كنند.

حباب سكه كوچك شد

نايب‌رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران در خصوص حباب سكه گفت: با توجه به اينكه بهاي جهاني طلا طي يك هفته اخير نوسان محدودي را تجربه كرد، اما بازار داخلي طلا و سكه به سبب رشد بهاي ارز با افزايش جزيي مواجه و در شيب ملايم صعودي قرار گرفت. مسعود يزداني در ادامه افزود: البته حباب سكه كاهش يافته و در حال حاضر در محدوده ۷۰۰ هزار تومان قرار دارد.

عوامل مرتبط با پرونده نيشكر هفت‌تپه از شنبه احضار مي‌شوند

مهرداد بذرپاش، رييس ديوان محاسبات كشور در خصوص پرونده هفت‌تپه گفت: پس از ارسال پرونده تحقيق و تفحص از شركت هفت‌تپه به دادسراي ديوان محاسبات، از روز شنبه احضار عوامل مرتبط با اين پرونده توسط هيات مستشاري آغاز خواهد شد.

ايجاد رانت ۵۰ هزار ميليارد توماني در حوزه خودرو

رييس كارگروه خودروي كميسيون صنايع مجلس اظهار كرد: در يك‌سال اخير ۵۰ هزار ميليارد تومان رانت ايجاد شده كه نه به نفع مردم و نه به نفع خودروساز است. اما از آنجا كه آزادسازي قيمت قبلا انجام شده و جواب نداده با آن مخالف هستيم. با آزادسازي قيمت همه سود به جيب خودروساز مي‌رود كه اين منطقي نيست.روح‌الله ايزدخواه در مورد آخرين وضعيت سياستگذاري بازار خودرو اظهار كرد: در جلساتي كه با دولت و وزير صمت داشتيم با عرضه خودرو در بورس مخالف بودند و ابهاماتي داشتند و گفتند كه اين روش پيش از اين امتحان نشده است. بحث ما نيز اين بود كه روش آزادسازي قيمت و بردن آن به حاشيه بازار، پيش از اين چند بار امتحان شده و دوام نياورده است. وي ادامه داد: بايد توجه داشت كه اگر قيمت خودرو به يك‌باره گران شود هم تبعات اقتصادي و تورمي و هم تبعات اجتماعي دارد. زمان آقاي احمدي‌نژاد و پيش از آن اتفاق افتاد و جواب نداد، دوباره اين اجبار ايجاد شد كه شوراي رقابت و غيره دخالت‌هاي متعددي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون