• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4828 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ دي

خبر

عيادت نماينده رهبر انقلاب از آيت‌الله مصباح ‌يزدي

نماينده مقام معظم رهبري از آيت‌الله مصباح‌يزدي در بيمارستان بازديد كردند. روز يكشنبه خبر آمد كه آيت‌الله مصباح‌يزدي براي تكميل درمانش در بيمارستان بستري شده‌ است. موضوعي كه به برخي شايعات درباره وخامت حال او منجر شد اما به ‌زودي از سوي عضو كادر درمان آيت‌الله مصباح‌يزدي تكذيب و تاكيد شد كه او فقط به منظور تسريع در روند درمان در بيمارستان بستري شده است و بر خلاف شايعات اوضاعش وخيم نيست. در پي بستري شدن آيت‌الله مصباح‌يزدي، روز گذشته حجت‌الاسلام محمدي‌گلپايگاني از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيمارستان محل بستري آيت‌الله مصباح‌يزدي حضور يافت و ضمن عيادت در جريان آخرين وضعيت درماني عضو مجلس خبرگان رهبري قرار گرفت. محمدي‌گلپايگاني در اين عيادت گفت:«رهبر انقلاب اسلامي فرمودند سلام مرا به آيت‌الله مصباح برسانيد و بگوييد من هر شب ايشان را دعا مي‌كنم.»

شناسايي و تعقيب ۴۸ متهم

در ارتباط با پرونده سردار سليماني

 

دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران از شناسايي ۴۸ متهم در ارتباط با پرونده شهيد حاج‌قاسم سليماني خبر داد و گفت:«اقدامات لازم براي تحت تعقيب قرار دادن آنها انجام شده است.» به گزارش خبرگزاري ميزان، علي باقري ادامه داد:«از كشورهايي كه به نوعي دخيل و درگير در اين جنايت ترور بودند، درخواست شده كه اطلاعات و مستندات را در اختيار دستگاه قضايي ايران قرار دهند.» به گفته دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران، آخرين كشور آلمان بود؛ اخبار و اطلاعاتي به دست ما رسيد كه پايگاه امريكايي‌ها(رامشتاين) در آلمان در تبادل اطلاعات ميان پهپادهاي امريكايي كه در جنايت ترور شهيد سليماني درگير بودند، دخيل بوده است.

تعريف واژه «سياسي» از نگاه رييس دستگاه قضا

سيدابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه در نشست فصلي شوراي عالي قوه قضاييه با شوراي قضايي استان‌ها كه به صورت ويديو كنفرانس برگزار شد، سند تحول قضايي را به‌ دنبال تضمين اجراي عدالت و حفظ حقوق مردم دانست. او در بخش ديگري از حرف‌هايش با بيان اينكه كسي كه چشم دل ندارد راه زندگي و دوست و دشمن را نمي‌شناسد، تاكيد كرد:«ما بايد از مقتداي بصيرت آفرين‌مان ياد كنيم كه چگونه در ايام فتنه ۹۸ فصل‌الخطاب شدند و مردم را هوشيار كردند كه چگونه فتنه را بشناسيم و فهم شجاعانه و تحليل درست نسبت به اوضاع و وضعيت پيدا كنيم كه اين خيلي مهم است.» به گفته رييسي، سخن و فرياد رهبري آن روز اين بود كه همه بدانيد در چه شرايطي هستيم و تحليل درست كنيم. موضع‌گيري درست، مستلزم تحليل درست است و بايد در شرايطي كه جاده غبارآلود است و عده‌اي مي‌خواهند حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند، راه را بشناسيم و بدانيم كه فتنه‌گران فتنه مي‌كنند. رييس دستگاه قضايي همچنين با اشاره به اينكه برخي واژه سياسي را درست تعريف نمي‌كنند، گفت:«مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان و طلاب فرموده بودند كه دانشجو و طلبه ما بايد سياسي باشد و برخي فكر مي‌كردند كه منظور ايشان اين است كه بروند عضو فلان حزب و دسته سياسي شوند در حالي كه منظور ايشان اين بود كه سياسي بودن به معناي شناختن جامعه و ضرورت‌هاي آن است.»

طرح منحصر ‌به‌ فرد «شهيد سليماني» براي غربالگري خانه ‌به‌ خانه كرونا

‌سرلشكر حسين سلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نشست دستاوردهاي طرح تكميلي مقابله با ويروس كروناي شهيد سليماني با اشاره به اينكه در اين مساله شروع خوبي ثبت شد، ادامه وضعيت را مهم‌تر دانست و گفت:«اگر اين مساله به حالت خود رها شود به سرعت عمق و شتاب مي‌گيرد. بنابراين ما بايد تجربه‌هاي موفق را رها نكنيم. تجربه‌هاي موفق را به كار ببنديم و تكرار كنيم و آن قدر تكرار اين تجربه‌هاي موفق استمرار پيدا كند تا ما بتوانيم همه ‌چيز را كنترل كنيم.» به گزارش خبرگزاري تسنيم، فرمانده‌ كل سپاه با بيان اينكه وضعيت كاملا اميدبخش است، گفت:«اين مساله نشان مي‌دهد كه ما فرمول‌هاي غلبه را پيدا كرديم يعني رهيافت‌ها و رويكردهايي كه مي‌تواند بدون اينكه فعلا به واكسن برسيم، اين مساله را در مسير نزولي قرار دهد، پيدا شده است.» به‌ گفته سردار سلامي، طرح غربالگري خانه به خانه شهيد سليماني مي‌تواند نقطه مركزي اين يافته جديد كشور ما باشد كه در جهان منحصر به فرد بوده و حتي تجربه موفقي است كه اگر كشورهاي ديگري بتوانند ساختار نظام اجتماعي خود را با مديريت اين مساله همراه كنند، آنها هم بتوانند شيوه‌هاي صعودي را به شيوه‌هاي نزولي يعني فرازها را به فرود تبديل كنند تا آرامش خاطر جهاني بعد از اين مساله حاصل شود.

ارتش؛ آماده دفع هر گونه تهديد احتمالي

معاون هماهنگ‌كننده ارتش بر آمادگي كامل نيروهاي چهارگانه ارتش جمهوري اسلامي ايران در دفع قاطع هر گونه تهديد احتمالي عليه كشور تاكيد كرد. به گزارش خبرگزاري مهر، امير دريادار حبيب‌الله سياري، روز گذشته با حضور در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اعضاي اين كميسيون ديدار و گفت‌وگو كرد. ضرورت بازنگري و ارتقاي بودجه ارتش در رديف‌هاي اعتباري بودجه سال ۱۴۰۰ و الزام دولت بر اولويت‌دهي به بودجه امور دفاعي نيروهاي مسلح از جمله موضوعات اصلي اين ديدار بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون