• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4828 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ دي

خبرخوان

برآورد كاهشي از قاچاق سيگار

جديدترين آمار منتشرشده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان مي‌دهد كه بعد از گذشت هشت ماه از ابتداي سال جاري، بالاخره تاثير مشكلات تخصيص ارز در ابتداي سال تقريبا برطرف شده و ميزان توليد اين محصول با افزايش جزيي و قاچاق آن با كاهش جزيي مواجه شده است. در هشت ماهه اول امسال ۳۵ ميليارد و ۶۴۰ ميليون نخ سيگار توليد شده كه نسبت به توليد ۳۰ ميليارد و ۲۶۰ ميليون نخ در هشت ماهه اول سال گذشته ۱.۱ درصد افزايش داشته است.

در پي اين افزايش توليد و با توجه به اينكه ميزان مصرف در اين هشت ماه ۴۳ ميليارد و ۳۳۰ ميليون نخ برآورد شده، برآورد قاچاق سيگار هم با ۴.۸ درصد كاهش، از هشت ميليارد و ۱۶۰ ميليون نخ سيگار در هشت ماهه اول سال قبل به هفت ميليارد و ۷۷۰ ميليون نخ سيگار در مدت مشابه امسال رسيده است.

اين در حالي است كه آمارها نشان مي‌دهد از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه صادرات سيگار با افزايش ۳.۸ درصدي به ۸۱ ميليون نخ رسيده است. اين در حالي است كه صادرات سيگار در مدت مشابه سال گذشته ۷۸ ميليون نخ بوده است.

افزايش ۲۰ درصدي قيمت دلاري مسكن طي ۸ ماه امسال

مطابق آمار وزارت راه و شهرسازي طي سال 92 قيمت هر مترمربع واحد مسكوني بر حسب دلار 1242 دلار بود كه در سال 93 با رشد 2.5 درصدي به 1273 دلار افزايش يافت. در سال 94 روند افزايشي قيمت دلاري مسكن متوقف و نزولي شد؛ ‌در اين سال قيمت خريد هر مترمربع مسكن 1200 دلار بود يعني 5.7 درصد رشد منفي. قيمت دلاري مسكن در سال 95 بدون تغيير نسبت به سال پيش از آن براي هر مترمربع 1200 دلار بود.

سال 96 قيمت دلاري خريد هرمترمربع مسكن با رشد 6 درصدي به 1272 دلار افزايش يافت. اين در حالي بود كه با نوسانات نرخ ارز طي نيمه دوم سال 97 متوسط قيمت خريد هر مترمربع واحد مسكوني با رشد منفي 49.7 به 639 دلار رسيد. سال 98 متوسط قيمت مسكن با رشد 32.39 درصدي در مقايسه با سال قبل از آن به 846 دلار افزايش يافت.

بر اساس اين گزارش متوسط قيمت هر مترمربع مسكن بر حسب دلار طي ماه‌هاي مرداد، شهريور، مهر و آبان‌ماه امسال به ترتيب 1093، 1022، 931 و 1051 دلار بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون