• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4829 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ دي

ويژه

محمدرضا حسين‌زاده مديرعامل بانك ملي ايران:

سهام عدالت را آگاهانه مديريت كنيد

نوسان در ذات بازار سرمايه است و فعاليت در اين بازار شيريني و تلخي‌هاي خاص خود را دارد. گاه با افزايش ارزش سهام، بازار سبزپوش مي‌شود و گاه با كاهش‌هاي ناشي از شرايط اقتصادي، اجتماعي يا سياسي، بازار لباس قرمز بر تن مي‌كند. به گزارش اعتمادآنلاين، اكنون به مدد تلاش دولت، بخش قابل‌توجهي از مردم كشورمان با استفاده از ظرفيت سهام عدالت به بازار بورس ورود كرده‌اند، اما طبيعي است كه همه اين افراد به فنون سهامداري واقف نيستند و ممكن است
بر اثر فعاليت غيرحرفه‌اي، سهام ارزشمند خود را از دست بدهند. در چنين شرايطي شركت‌هاي سرمايه‌گذار استاني سهام عدالت تشكيل شده‌اند تا به نيابت از سهامداران غيرحرفه‌اي، مديريت سهام را برعهده بگيرند. اين شركت‌ها همه امور مرتبط با سهام ازجمله استفاده از ظرفيت حق تقدم، حضور در مجامع، دريافت سود و... را انجام داده و درنهايت سود را به حساب سهامداران واريز خواهند كرد. اين شركت‌ها خود داراي ارزش ذاتي بوده و نه تنها سود عملياتي ناشي از فعاليت‌هاي خود را به صاحبان سهام مي‌پردازند، بلكه در بلندمدت فعاليت‌هاي تازه‌اي براي آنها تعريف خواهد شد كه سهامداران را در سود آنها نيز شريك خواهند كرد. يكپارچه شدن مديريت سهام و بهره‌مندي از يك مديريت متمركز مي‌تواند دارندگان سهام عدالت را با اطمينان كافي به ادامه حركت در بازار سهام اميدوار كند. انتخاب روش غيرمستقيم مديريت سهام عدالت به معناي حذف اختيارات سهامداران نيست، بلكه سهامدار مي‌تواند حتي براي عضويت در هيات مديره شركت‌هاي سرمايه‌گذار استاني نيز اقدام كرده و در هر زمان نسبت به خريد و فروش سهام اقدام كند. با اين حال طبيعي است كه مديريت سهام توسط افراد حرفه‌اي و داراي سابقه فعاليت در بازار نه تنها مي‌تواند نتيجه مطلوب‌تري براي عموم داشته باشد، بلكه ارزش سهام ناشي از تجميع آن را نيز افزايش داده و درنهايت منافع بيشتري براي دارندگان سهام عدالت تامين خواهد كرد.

پيام تبريك مديرعامل بانك ملت براي كسب رتبه‌هاي برتر بين‌المللي

مديرعامل بانك ملت، با اشاره به گزارش اخير نشريه بين‌المللي بنكر (The Banker) و معرفي اين بانك به عنوان دومين بانك بزرگ جهان در وام‌دهي و ششمين بانك جهان از لحاظ رشد دارايي‌هاي منطبق با شريعت در سال 2020 اين عملكرد را حاصل عملكرد حرفه‌اي و متعصبانه مديران و كاركنان دانست و كسب اين موفقيت را تبريك گفت. به گزارش روابط عمومي بانك ملت، دكتر محمد بيگدلي در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومي بانك ملت اظهار داشت: درخشش يك بانك ايراني در فهرست برترين بانك‌هاي اسلامي جهان غرور‌انگيز و مايه مباهات است و اين موفقيت‌ها حاصل عملكرد حرفه‌اي و متعصبانه يكايك مديران و كاركنان ارزشمند بانك ملت است. مديرعامل بانك ملت ادامه داد: قرار گرفتن در فهرست 10 بانك برتر اسلامي جهان از لحاظ رشد دارايي‌ها و جهش به رتبه دوم در ميزان وام‌دهي براساس قوانين شريعت، يك افتخار بزرگ براي بانك ملت است و اين موفقيت را به كاركنان، مشتريان و سهامداران اين بانك بزرگ تبريك مي‌گويم. دكتر بيگدلي افزود: نشريه بنكر در گزارش اخير خود، به‌طور خاص به عملكرد بانك ملت اشاره كرده است و رشد 55.4 درصدي در دارايي‌هاي منطبق با شريعت در اين بانك آن هم در شرايط تحريم اقتصادي را چشمگير توصيف كرده است كه اين پاسخي به تحريم‌هاي ناجوانمردانه‌اي است كه بر ملت شريف ايران تحميل شده است. مديرعامل بانك ملت با اشاره به رويكرد حمايت حداكثري اين بانك از بخش توليد واقعي، كسب جايگاه دوم جهاني در وام‌دهي منطبق با شريعت را در همين راستا و نتيجه اين رويكرد توصيف كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون