• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4829 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ دي

به كارگرداني مهرشاد كارخاني

ساخت مستندي درباره امير نادري

گروه هنر و  ادبيات 

 

مارتين اسكورسيزي يك مستند جديد ساخت

نتفليكس با انتشار اولين تريلر از مستند جديد مارتين اسكورسيزي نشان داد كه اين كارگردان ساخت مستند را فراموش نمي‌كند. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، در حالي كه مارتين اسكورسيزي قرار است فيلمبرداري فيلم جديدش «قاتلان ماه كامل» را با تاخير از ماه مارس شروع كند، تريلر مستندي جديد از وي منتشر شد. نتفليكس با انتشار تريلر اين مستند با عنوان «وانمود كن يك شهر است» اعلام كرد اين مستند را از ۸ ژانويه در دسترس قرار مي‌دهد. اسكورسيزي در اين فيلم مستند سراغ نويسنده و مقاله‌نويسي به نام فرن لبوويتز رفته و بر زندگي وي و گذشته او تمركز كرده است. وي همچنين نشان مي‌دهد كه مسير زندگي وي در نيويورك چگونه بوده و اين نويسنده چه تفسيري از زندگي در نيويورك دارد. لبوويتز در اين مستند درباره توريسم، حمل و نقل، املاك و مستغلات، هنر، مترو و خيلي چيزهاي ديگر صحبت كرده است. اسكورسيزي، لبوويتز و ديويد تدشي از تهيه‌كنندگان اجرايي اين پروژه هستند. اين كارگردان يك‌بار ديگر هم با اين نويسنده همكاري كرده بود كه حاصل آن مستندي با عنوان «سخنراني عمومي» در سال ۲۰۱۰ بود. «سفر من به ايتاليا»، «راهي به سمت خانه نيست: باب ديلن» و «آخرين والس» از ديگر مستندهاي اسكورسيزي هستند. اين مستند پيش از كرونا تهيه شده و اسكورسيزي و لبوويتز با هم در خيابان‌هاي نيويورك راه مي‌روند و درباره وجوه مختلف زندگي در اين شهر صحبت مي‌كنند.

فيلمبرداري «جست‌وجو در تنگنا» ادامه دارد
فيلمبرداري فيلم مستند «جست‌وجو در تنگنا» با موضوع «امير نادري» فيلمساز بزرگ سينماي ايران به كارگرداني «مهرشاد كارخاني» در تهران ادامه دارد. به گزارش ايسنا، در خلاصه موضوع «جست‌وجو در تنگنا» آمده است: اين مستند نگاهي تحليلي به شخصيت دروني «امير نادري» و دنياي او دارد و به گوشه‌اي از آثار ساخته شده توسط اين كارگردان نوگرا و پيشرو در سينماي ايران تا قبل مهاجرت او از كشور مي‌پردازد. تدوين اين فيلم كه محصول مركز گسترش سينماي مستند و تجربي است نيز همزمان در حال انجام است. «جست‌وجو در تنگنا» هم‌اينك روزهاي پاياني فيلمبرداري خود را در فضاي كرونايي خيابان‌هاي تهران سپري مي‌كند و تدوين آن توسط ياور تورنگ آغاز شده است.

پيامي ديگر براي فقدان اصغر عبدالهي
مركز توسعه سينماي كودك و نوجوان در پيامي درگذشت اصغر عبدالهي (فيلمنامه‌نويس سرشناس) را تسليت گفت. در بخشي از متن اين پيام با عنوان «سايه‌باني از حصير...» آمده است: «آدم‌ها مي‌آيند، همچون مسافري در صبح يك روز كه زمين و زمان را برفي سفيد پوشانده است، و با زندگي‌شان، جاي پاي‌شان را بر زمين باقي مي‌گذارند. بعضي آنچنان بي‌مقصود و بي‌هويت و بي‌تاثيرند كه با اولين تابش آفتاب از آنان چيزي باقي نمي‌ماند. اندك انسان‌هايي هستند كه جاي پاي ماندگار و عميق از خود به جا مي‌گذارند. او با زندگي‌اش كه سراسر قابل احترام بود و با تعهد به انسانيتش، قلم زد و نوشت و خالق آثاري شد كه بزرگان سينما چه در قالب كودك و چه بزرگسال از همكاري با او به عنوان يك هنرمند دوست و همراه لذت بردند و اين لذت را به مخاطب انتقال دادند. مسافر ناگزير از سفر است و ناچار به پرواز و آنچه از او به جا مانده خاطره پروازش است در سفر زندگي و جاي پايي كه از خود مي‌گذارد. اصغر عبداللهي يقينا و به باور همه، مسافر فرهيخته و سبكبال، بي‌نياز از آنچه آدم را زمينگير مي‌كند، محترم و با انديشه‌هاي پاك و محترم بود براي خانواده، دوستان، شاگردانش و براي ادبيات و هنر و سينما. او رفت و از خود آثار نيك به جا گذاشت، او رفت و براي ما دلتنگي نبودنش را به جا گذاشت. جايش هميشه و تا ابد خالي ولي خاطره‌اش تا هميشه و تا ابد، ماندگار...».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون