• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4833 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۵ دي

سرمايه‌ سرخابي‌ها مشخص شد

پرسپوليس ۷۱۰، استقلال ۷۱۹ ميليارد تومان

خصوصي‌سازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس با مشخص شدن سرمايه‌هاي اين دو باشگاه وارد فاز جديدي شد. چند روز پيش وزير ورزش و جوانان اعلام كرد: «خوشبختانه مواردي كه بلاتكليف مانده بود از جمله صدور اسناد مالكيت دو باشگاه پرسپوليس و استقلال با تلاش و پيگيري بسيار انجام شد كه در نهايت اسناد مالكيت‌هاي دو باشگاه صادر شد.» مسعود سلطاني‌فر همچنين اظهار داشت: «انتظار دارم اعضاي هيات‌مديره و مديران دو باشگاه، مراحل پاياني را با جديت به سرانجام برسانند تا پيش از پايان سال، سرخابي‌ها وارد بازار سرمايه شوند.»
بعد از اظهارات سلطاني‌فر، روز شنبه ابوالقاسم شمس جامخانه عضو هيات عامل و معاون سازمان خصوصي‌سازي در گفت‌وگو با راديو ورزش توضيحات بيشتري در رابطه با مشخص شدن سرمايه‌هاي دو باشگاه براي ورود به بورس و فرابورس ارايه داد. جامخانه گفت: «پيرو جلسات مختلفي كه در وزارت ورزش و سازمان خصوصي‌سازي برگزار شد و اجراي مصوبه‌اي كه هيات واگذاري 18/1/99 تكليف كرده بود، واگذاري اين دو شركت طبق الزامات اصل ۴۴ از طريق واگذاري از بازار سرمايه، بورس يا فرابورس بايد بررسي شود و در نهايت واگذاري صورت بگيرد.خوشبختانه بحث اصلاح ساختار مالي كه دنبالش بوديم و زيان انباشته قابل توجهي كه اين دو باشگاه داشتند، مسيرش را با افزايش سرمايه از طريق آورده غيرنقدي دولت به خوبي ادامه داد.»
او در مورد املاكي كه به پرسپوليس و استقلال واگذار شده تا افزايش سرمايه انجام شود، افزود: «افزايش سرمايه از طريق دو مجموعه ورزشي درفشي‌فر و شهداي گمنام براي پرسپوليس و شهيد مرغوبكار و كمپ حجازي براي استقلال محقق شد و اكنون سرمايه پرسپوليس هفتصد و يك ميليارد تومان شده و اساسنامه آن به زودي ان‌شاءالله ثبت مي‌شود. بر اساس مجمع عمومي فوق‌العاده‌اي كه روز گذشته برگزار شد، سرمايه استقلال هم از ده ميليون تومان به هفتصد و نوزده ميليارد تومان مي‌رسد. اين اقدامي بود كه بايد صورت مي‌گرفت.»
وي خاطرنشان كرد: «به موازات اين اقدامات مشاور پذيرش دو شركت، كارهاي خود را پيش مي‌برند. مشاور پذيرش پرسپوليس اقدامات خوبي انجام داد. اميدنامه‌ها تكميل شده و بودجه سنوات آتي و ساير الزامات پذيرش در فرابورس انجام شده است. نهايتا تا آخر اين هفته اطلاعات در سامانه فرابورس بارگذاري مي‌شود. ان‌شاءالله اگر هيات پذيرش مصوب كند، كارهاي پرسپوليس نهايي مي‌شود. »شمس جامخانه ادامه داد: «استقلال با تاخير كار خود را آغاز كرده و انتظار داريم كه مشاور پذيرش آن تا آخر هفته بعد اطلاعات را براي فرابورس ارسال كند و دو، سه هفته آتي هيات پذيرش راجع به پذيرش استقلال تصميم‌گيري مي‌كند.»
به اين ترتيب مي‌توان گفت اميدواري براي ورود سرخابي‌ها به بورس و سپرده شدن اين دو باشگاه به بخش خصوصي افزايش يافته است. اين دو باشگاه در حال حاضر با بحران‌هاي زياد مديريتي و مالي طرف هستند كه بخش عمده‌اي از آن به خاطر تصدي‌گري دولت بر اين دو باشگاه است. بسياري از كارشناسان معتقدند با ورود سرخابي‌ها به بازار سرمايه وضعيت اين دو باشگاه تغيير كند. همچنين اگر وزارت ورزش بتواند اين ماموريت مهم را تا پايان دولت فعلي به انجام برساند، مي‌تواند تمام ضعف‌هاي كارنامه چهارساله‌اش را به نوعي بپوشاند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون